Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skandiabanken kredittkort, kan ikke overføre penger?

phax

Anbefalte innlegg

Bestillte meg et kredittkort fra Skandiabanken for noen dager siden etter å ha sett at det har kommet godt ut i noen tester, samt at det har endel lavere rente en mastercardet jeg har fra før av.

Planen var derfor å nedbetale kredittgjelda med kortet fra skandiabanken å spare meg noen kroner på lavere rente. Men ser nå at jeg ikke har noe valg i nettbanken som lar meg overføre penger fra kredittkontoen.

Skal det være slik? Jeg har ikke mottatt kortet i posten enda eller aktivert det i nettbanken, så kan kanskje være derfor. Men kontoen og alt er jo opprettet, så det burde jo strengt tatt ikke ha noe og si tenker jeg. Uten muligheten til og overføre penger så får man jo heller ikke benyttet kredittkortet til og f.eks betale regninger o.l.

Noen med Skandiabanken kredittkort her som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overfør kreditten til brukskontoen du har i Skandiabanken. Fra brukskontoen vil du kunne overføre dit du vil.

Hm, ja hvordan gjør jeg det isåfall? Får bare overført til kredittkontoen her hos meg, ikke fra den.

Lenke til kommentar
Overfør kreditten til brukskontoen du har i Skandiabanken. Fra brukskontoen vil du kunne overføre dit du vil.

Hm, ja hvordan gjør jeg det isåfall? Får bare overført til kredittkontoen her hos meg, ikke fra den.

Jeg husker ikke sånn i farta. Jeg vet bare at dersom du skal overføre penger FRA kredittkortet, må du FØRST overføre til din brukskonto i Skandiabanken, og deretter overføre til annen bank.

Kan sjekke senere om du fremdeles ikke får til, men alt skal være beskrevet veldig godt på Skandiabanken sin "ofte stilte spørsmål".

Lenke til kommentar

Ok, men da er det sikkert bare fordi jeg ikke har aktivert kortet mitt enda. Jeg finner hvertfall ikke ut hvordan jeg kan overføre slik det er nå! :wee:

Eneste muligheten jeg har funnet er kontokreditt varianten, men da betaler man jo renter fra dag 1, så det er jo ikke helt det jeg er ute etter hvis jeg f.eks vil betale regninger som forfaller før jeg får lønning, for å unngå purregebyr o.l.

Lenke til kommentar

OM du får til å betale en regning med kredittkortet, vil nok renter begynne å løpe fra forfallsdatoen. Banken gir det ingen gratis kreditt på den måten ;)

De vanlige rentefrie dagene får du ved normal kortbruk (kjøp av varer/tjenester i butikk, på nett osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...