Gå til innhold

Er spel til Wii regionsfrie?

Daxt3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det står PAL på coveret så kan du spille den på en europeisk Wii.

Søskenbarnet mitt bestilte USA versjon av et interessant spill av Mario, og det hadde ikke PAL, og Wii'en gjenkjente derfor ikke spillet og han fikk ikke spilt det i det hele tatt. Kom opp sånn error.

Jeg pekte å lo.

EDIT - Eksempel på et spillbart spill i ditt tilfelle:

Kororinpa_Wii_PAL.jpg

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar

Ein del innlegg som ikkje var relevante for tråden er fjerna. Kan du ikkje bidra konstruktivt til tråden er det unødvendig å poste. Og oppdagar du unødvendige innlegg bør du rapportere desse, ikkje svare på dei i tråden.

Lenke til kommentar
Så lenge det ikke står PAL på coveret så kan du spille den på en europeisk Wii.

Søskenbarnet mitt bestilte USA versjon av et interessant spill av Mario, og det hadde ikke PAL, og Wii'en gjenkjente derfor ikke spillet og han fikk ikke spilt det i det hele tatt. Kom opp sånn error.

Jeg pekte å lo.

EDIT - Eksempel på et spillbart spill i ditt tilfelle:

Kororinpa_Wii_PAL.jpg

Du seie at det ikkje skal stå PAL på spele, mens spele på bilde står det PAL.

Og kompisen din kunnikje spele sitt spel av forde det IKKJE sto PAL..???

Lenke til kommentar
Sjønna, men kossen kan eg sjå om det står PAL på coveret?

F.eks. http://www.videogamesplus.ca/popup_image.php?pID=13663

Det er ikke alltid så lett å se nei. Det letteste er å sjekke hvor sjappa du bestiller fra ligger. VGP, som du linker til, ligger i Canada, så derfra vil du ikke få PAL-spill. Bruk UK butikker som Play.com eller Amazon.co.uk, ellers finnes det jo butikker som DVDCrave.com som ligger i Australia. Har bestilt mange Wii-spill derfra selv.

Lenke til kommentar

Eller send dem en mail og spør om de har PAL spill tilgjengelige. Mest sannsynelig har de ikke det, men om du absolutt skal bestille fra den siden, burde du nok det.

Også legg merke til at selv om det står PAL på bilde av spillet, er det ikke sikkert de selger PAL spill. Bilde kan de lett ha tatt fra en annen side.

Lenke til kommentar

Leste en plass at man kan få NTSC-spill til åfunke i en PAL-konsoll. Det de gjorde var å sette i et spill og rett etter at det starta så tok de raskt ut CDen og satte i NTSC-spillet, eller noe i den duren. Husker ikke helt hvordan det var og om det funker, men finner sikkert mer informasjon om du googler litt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...