Kimelimm Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hallo! Jeg vet desverre ikke så mye ang disse kortene, men prøver likevel. Det har seg slik at jeg skal skaffe meg et bank kort eller kredittkort. Jeg er ikke HELT sikker på forskjellen, så fint om noen forklarer det og. Tingen er at jeg skal kunne betale i butikken/Minibanker. Jeg er 15 år, og jeg har hørt om VISA ELectron, men saken er at jeg vil at det skal kunne brukes over internett, som forex "Paypal" og slike ting! Og i samme slengen må jeg kunne få lov til og få det, er det noen som kan fortelle meg hvaj eg skal gjøre her? Er det et slikt kort ? Internett, butikk og minibank etc kort? MEN hadde vært fint om en sperre på og gå i minus og! Takker veldig for svar, hvis jeg ikke får svar her, så skal jeg ringe banken uansett snart så! Kim. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 De fleste Visa Electron kort fungerer ikke til internett pga at de mangler kortnummer osv. Har hørt at noen banker leverer Electron med kortnummer, men det vet jeg ikke. Visa Electron fungerer strålende til fysisk handel, dog har noen kort noen ufyselige sperrer. Paypal kan du bruke uten å registrere noen kort. Du kan overføre penger fra (f.eks.) nettbanken til Paypal (Add funds). Det tar som regel noen dager (3 virkedager), men er bedre enn ingenting Du får Visa automatisk når du blir 18 år. Jeg er selv under 18 og har Visa. Det eneste du trenger for å få Visa er foreldres/foresattes godkjennelse. Visa har kortnummer og alt som trengs for å handle over internett osv. Du stiller en del spørsmål så gi lyd om jeg har misforstått e.l. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Hei! Takk så MEGET for svar! Du har ikke missforstått ifølge det jeg ser Ang electron og fysisk handel, vet jeg at det funker som bare det, MEN det som er dritt er at det ikke kan brukes over internett. Det er det jeg bruker kort mest til (låner mamma sitt)! Og ang paypal, så har jeg heller ingen nettbank, så det ville vært enkelt og bare skaffa et kort! Men ang visa, kan man sette sammen et kort selv? Sette sperrer og slik? For jeg vil ikke gå i minus Skulle ønske det var noe sted man kunne lage sitt eget kort og slik... Eller finnes det en annen kortleverandør som kanskje har noe ala electron bare med at man kan kjøpe over internett? Takker for svar igjen! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 De fleste banker er ganske samarbeidsvillige når det gjelder bestemmelser av sperrer o.l. Er litt usikker på alternativer, ettersom det eneste som skiller et Electron-kort og et Visa-kort er kortnummer (og diverse sperrer, men de kan fjernes/økes/minskes av banken). Det finnes jo Mastercard, Eurocard osv, men det er jo kredittkort. Det enkleste er nok å få foreldre/foresatte med på vanlig Visa. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Nordea leverer Electron-kort til internettbruk. Man må være 18 år for å få vanlig Visa-kort. Forskjellen på kredittkort og bankkort er at du låner penger med kredittkort,mens bankkort er knyttet opp mot en konto. Endret 27. juli 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå