Gantzo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei folkens Vurderer og oppgradere til 3 way SLI fra singel 8800GTX siden prisene er så utrolig fine får tiden, men så slo det meg en ting. Når jeg har dette hovedkortet: P5N32-E SLI Blir jeg da å ende opp med at alle kortene kjører i 8x siden en av PCI-E portene er 8x bare. Eller blir jeg å få 2x 8800GTX i 16x og bare 1. 8800GTX som kjører i 8x??? Noen som har peiling? Blir det et bra oppsett? Altså - 16x 16x 8x eller 8x 8x 8x =S Tenkete på dette siden en venn nevnte at alle kortene blei stilt ned til det "tregeste" ledd. Å bare sånn at det er klart. Er snakk om 3x 8800GTX i 3-way SLI =P Håper på svar. Takk =) -Mvh Kim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 det fleste kort nå til dags klarer og utnytte 4-8 i båndbredden så ikke bli redd for at du vil få en flaskehals av båndbredden. Du vil få 2x16 og 1x8 i båndbredden når du kjører det i SLI. Men det ser ut som det kun støtter 2 kort grunn: SLI ASUS two-slot thermal design Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du kunne jo bare oppgradert til 2 kort? da får du jo x16 uansett og du vil fortsatt få fet ytelsesøkning... Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Hei igjen Sorry at jeg var sein å svare. Var på hyttetur i helgen =) Ok så egentlig får jeg fattnignen av at 2x. er mye bedre alternativ enn å presse inn 3 kort? Er det noen spill man i det hele tatt får bruk får 3x SLI ? å hvorfor mener folk det er bedre? tenker sånn da: siden noen sier at 2x får bedre fps enn 3x sli ? :S Takk får svarene hittil vertfall, virker som det blir bare 2x kanskje Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du får kanskje en høyere score i 3Dmark og lignende som er viktig for overklokkere som ønsker høye tall i benchmark programmer. Men for vanlige mennesker så er sikkert 1 bra kort eller 2 vanlige i SLI mer enn nok for dem. Med mindre du syns det er kult og si du har 3 kort i SLI så kan jeg ikke si det er særlig nyttig. Jo flere kort du har jo mer bråk får du og varmere blir det også for de ekstra kortene vil avgi mye mer varme i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Du får kanskje en høyere score i 3Dmark og lignende som er viktig for overklokkere som ønsker høye tall i benchmark programmer. Men for vanlige mennesker så er sikkert 1 bra kort eller 2 vanlige i SLI mer enn nok for dem. Med mindre du syns det er kult og si du har 3 kort i SLI så kan jeg ikke si det er særlig nyttig.Jo flere kort du har jo mer bråk får du og varmere blir det også for de ekstra kortene vil avgi mye mer varme i kabinettet ditt. Ja takk da folkens =) da blir det 2x SLI Bryr mæ bare om FPS egentlig i spill, så gjør ikke mæ nåkka da Spørsmål = Løst nå Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ein ting til, du vil ikkje merke så utrulig masse fra x16 link (båndbredde) til x8 link. Ein taper kanskje 4-5FPS vist ein køyrer sli (2 way) på x8 link i forhold til x16 link... så det er forsatt nåke å hente =) men problemet blir vel strømforsyningen.. 3way sli trekke nok ein god del, vil tippe over 1KW... (men det er rein spekulasjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå