hrokling Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg har tenkt å sette opp en trådløs router på hytta, med Telenors mobilnett for aksess (HSDPA). Jeg har også tenkt å sette opp en ekstern antenne for å få bedre kontakt med basestasjonen. Er det noen som har tips til router og ekstern antenne+kabler? Lenke til kommentar
hrokling Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Foreløpig ser D-Link DIR 451 ut som en bra kandidat... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Legg merke til at routeren krever et 3g adapter. og prisen blir da totalt ca 3200kr uten abb. Lenke til kommentar
hrokling Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ja, såvidt jeg har forstått er det to typer routere som støtter HSDPA - enten med plass til sim-kort, eller PCMCIA-slot/USB-støtte. Det er dyrt, og jeg tar gjerne imot alternative forslag (der enten routeren eller kortet/USB-modemet har inngang for ekstern antenne). Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Dette må jo være tingen: http://www.idedata.no/p.asp?ID=3369 Global Surfer .... Endret 5. august 2008 av ca119 Lenke til kommentar
hrokling Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Har sett denne når jeg surfet rundt tidligere, men ved en nærmere titt nå så har jeg blitt litt mer "klar" for den. Den støtter ekstern antenne, og jeg kan ikke helt se noe drawback egentlig. Er det noen som har tips til antenne? Har tenkt å skru den opp på veggen til hytte, vendt mot Telenor sin sentral. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå