half6 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 kjøpte meg en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302219 men får bare lyd på 2 av 7 høytalere.. noen som har peiling? har instilit lydkortet på 7.1 surround men hjelper ikke. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 For å få lyd i alle høyttalerne, så må du enten ha en lydkilde som er i surround, f. eks. en DVD film, eller så må du bruke "virtuell" surround, noe de fleste lydkort, og noen av de dyreste pc-anleggene kan gjøre. For å få surround i spill, så må lydkortet støtte EAX. Lenke til kommentar
Aldin Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg ville ikke åpne ny tråd, selv om jeg har lignende problem. Jeg har terratec aureon 7.1 universe lydkort, og 5.1 surround system fra logitech. Alt funker helt ok både i film,musikk og spill, men når jeg er på nettet (youtube,myspace...) så får jeg bare lyd på 2 kanaler. Er det normalt eller finnes det en løsning? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Lyd på nettet er vanligvis i stereo, så det er helt normalt. Lenke til kommentar
half6 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 vel jeg tester høytalerene i realtek hd audio manager men får bare lyd i fronthøytalerene.. testa de også i age of conan som har 7.1, men bare de 3 fronthøytalerene funka Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Sjekk alt av koblinger, og test om alle høyttalerne faktisk spiller, ved å koble hver mini-jack på anlegget, til front-utgangen på lydkortet, en av gangen. Lenke til kommentar
half6 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) mener du kablene som går til pc eller subwoffer? når jeg tester alle høytalerene spiller bassen lyd for de høytalerene som ikke kommer lyd utfra, vet ikke om dette hjelper men. Endret 29. juli 2008 av half6 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Mente mini-jack kablene som du vanligvis plugger i lydkortet. Lenke til kommentar
half6 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 vel gjorde som du sa men, når jeg tester på realtek da så spiller bassen de høytalerene:S Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Skjønner ikke helt hva du mener. Det er fire små mini-jack plugger som skal plugges i lydkortet. Du skal ta en av gangen og plugge i den grønne utgangen på lydkortet, også spille av en vanlig lydfil, for å sjekke om det er lyd i alle høyttalerne, altså at forsterkeren i anlegget virker som den skal. Satelittene(de små høyttalerne), skal være plugget i høyttaler-utgangene på baksiden av suben. Lenke til kommentar
half6 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 vel gjorde som du sa men var bare de 3 front høytalerene som funka, tok på en sang, plugget in 1 og 1 mini jack in i den grønne utgangen på lydkortet.. altså den grønne funket helt fint men når jeg puttet in noen av de andre så ble det ikke noe lyd untatt bassen Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ser ut som det er et problem med høyttalersettet da. Ta kontakt med butikken\nettbutikken der du kjøpte, og prøv å få ny på garantien. Lenke til kommentar
half6 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 okay, men var litt rart at det var kun side og bak høytalerene som ikke funka:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå