HDSoftware Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Heisan folkens Jeg har følgende katalog struktur: C:\WebRoot TheSite Applications <web sider> Controls <web controls> CSS <CSS files> Images <Alle bildene> <MasterPage.Master> <default.aspx> Som dere ser så ligger default.aspx i C:\WebRoot og MasterPage.Master ligger i C:\WebRoot\TheSite katalogen I tillegg ligger alle bildene i C:\WebRoot\TheSite\Images Jeg prøver å tilordne bilder i MasterPage.Master siden, f.eks. en bakgrunn, men ingenting dukker opp. Hva kommer dette av? Må ALLE sidene som skal vises basert på MasterPage være i samme katalog som MasterPage ? Jeg har prøvd det meste føler jeg: Images/bakgrunn.jpg ~/TheSite/Images/bakgrunn.jpg Jeg har også prøvd å putte dette i en CSS fil slik: .StyleBody { background-image: "~/ThisSite/Images/bakgrunn.jpg"; } Ingen ting ser ut til å virke. I Designeren i Visual studio så ser alt bra ut, men så fort jeg testkjører i web browseren så blir bakgrunnen borte Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I css skal du ikke oppgi strenger med hermetegn. Det skal gjøres slik background-image: url(...); Og siden mappen "Images" ligger i samme mappe som MasterPage skal det være nok å skrive background-image: url(Images/bakgrunn.jpg); Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 I css skal du ikke oppgi strenger med hermetegn. Det skal gjøres slik background-image: url(...); Og siden mappen "Images" ligger i samme mappe som MasterPage skal det være nok å skrive background-image: url(Images/bakgrunn.jpg); Vil det si at det er en generell regel at alt som er i katalogen eller underliggende kataloger har den aktuelle HTML fila's plassering som ROOT? Eks: Hvbis jeg har en side under Applications som skal bruke et bilde i images katalogen så holder det å henvise til Images/Bildefil, nettop fordi Images er plassert i samme katalog som MasterPage ? Stemmer dette? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Vil det si at det er en generell regel at alt som er i katalogen eller underliggende kataloger har den aktuelle HTML fila's plassering som ROOT? Ja Hvbis jeg har en side under Applications som skal bruke et bilde i images katalogen så holder det å henvise til Images/Bildefil, nettop fordi Images er plassert i samme katalog som MasterPage ? Stemmer dette? Hvis du har en side i applications som skal ha tak i en fil i images mappa så må strengen bla ned i hierarkiet og videre til images mappa. background-image: url(/../images/bakgrunn.jpg); Jeg er ikke 100% på om det eksempelet fungerer, men det er noe lignende som må gjøres. Men hvis sida i applications folder lastes inn i ei side i root folder med "include()" funksjonen så skal sida oppføre seg som om den ligger i root folder. Men dette finner du lett ut av med en smule eksperimentering Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 background-image: url(/../images/bakgrunn.jpg); AHA!! For jeg prøpvde med "~/TheSite/Images/bildefil" og det virket ikke. Jeg skal jaggu teste med ../../ etc. Det er jo på samme måten man henviser i "DOS" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå