Gå til innhold

Kjøp av polariseringsfilter og solblender

Anbefalte innlegg

Hello :)

Jeg har 450d. Kit(18-55). Tele (55-250). Begge er 58mm.

Har blitt anbefalt å skaffe en solblender, og et sirkulært polariseringsfilter. Jeg tar mye bilder utendørs. Jeg forstår basicen bak disse, men som ved alt annet er det veldig mye forskjellig å velge mellom. Er det noen som har noen generelle tips, og annbefalinger hadde jeg satt pris på det. Send gjerne med link til produkt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scandinavian Photo har sitt eget merke, i tillegg til andre i sin nettsjappe. Som du ser er det et godt stykke i pris fra dette og til neste trinn. Jeg forsøkte derfor billigutgaven selv, både til speilrefleksen og ultrazoomen min. Helt grei kvalitet for normale dødelige. Se 58mm-utvalg her.

Se også noen demobilder fra meg på min kameraside under Diverse-menyen.

Endret av Manskow
Lenke til kommentar

Jo, som jeg skrev ovenfor, Scandinavian Photos eget filter, type sirkulært polariseringsfilter. Linken jeg skrev går rett til din størrelse, 58mm.

Pol.filter er da laget med dobbelt ring, slik at du kan skru det til ønsket effekt. som du ser på testbildene er det ett sett med 3 bilder, der jeg viser både minst, middels og full effekt. Du ser det tydelig i søkeren. Men det fungerer kun i godt sollys, vær klar over det. Det er i hovedsak himmel og vannspeil som får effekt av dette. Det går jo litt på smak og behag, men effekten faller i smak hos meg.

Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen. Polafilter er som regel mye billigere på eBay enn det er i norske butikker.

Spesielt Hong Kong baserte nettbutikker pleier å være billige.

Dette

skal være et godt filter, og desverre så har også disse butikkene en lei tendens til å sette feil verdi på pakkene også slik at man slipper å betale .mva. i tillegg.

Lenke til kommentar
Joda, har selv kjøpt mye rasende billig på eBay, både batterier, stepringer og annet, men akkurat polfilter var det vanskelig å finne rimeligere enn Scandinavians eget til en 300-lapp.

Nå vet jeg ikke hvordan kvaliteten på Scandinavianphoto sitt filter er, men det jeg linket til er Hoyas beste filter. Om man leter litt på eBay så finner man mange bbilligere alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...