Gå til innhold

E8400 vs E8500

Walts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Varmeutviklingen er ganske lav, begge er 65watt... einaste som er er at E8400 køyrer 333(fsb)x9=3000mhz, E8500 333(fsb)x9.5=3160mhz begge kan klokkes opp i over 4ghz med litt tid og erfaring...

En E8500 klokker bedre enn en E8400. De fleste E8400 klarer 4 Ghz, mens mange E8500 klarer 4.3.

Nå som det er så liten prisforskjell, ville jeg gått for en E8500.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Vel. eg snakket om 4ghz med stock cooler, setter ein på noke meir heavy kan ein selfølgelig klare meir.. E8500 er jo einaste C2D som har vert i 6ghz så eg veit om ^^ men det er vel ikkje noke vanlige folk skal køyre på :p men vist du ikkje skal klokke, gå for ein E8400..

Nå som det er så liten prisforskjell, ville jeg gått for en E8500.

Vel. ca 150kr for 160mhz? kor masse er 160 mhz? ca 0,7 sec i Super pi M1... altså ikkje så masse ^^

Lenke til kommentar

Hvis du klarer E8400 med Stock viften er du god (eller du har du en skikkelig Gull Batch!).

Men en vanlig CPU-kjøler som Big Typhoon VX, og selvsagt ikke Stock, på en E8400 klarer de fleste 4 Ghz med greie Temps. Men det er langtifra alle som klarer det, ingen garanti.

Når det gjelder E8500, så har jeg enda ikke sett folk (Som klokker) ikke klare 4 Ghz med E8500.

PS: Vi snakker luftkjøling, og ihvertfall ikke Stock kjøleren. :)

Det er snakk om 150 kroner, de fleste som kjøper Pc-utstyr har råd til det.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

idd, det verste ein noken gong kan oppleve er ein C2D intel stock cooler! finst faen ikkje noke verre! berre nåke dårlig kvalitet. passer faen ikkje 100% eingong. og vist ein legger pungen direkte på cpu vil nok det kjøle omtrent like bra..

Lenke til kommentar

Hmm. enkelt å greit, ein lite sylinder som er hull, og tett i eine enden, da kan du skifte vatn på den ca kvar time eller noke... kjøler betre, koster lite :p

Vel, sjekk HER

EDIT: Skriveleif

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Big Typhoon VX er også å anbefale, kjempe god kjøler iforhold til prisen, itilegg er den også like lett å montere som en Stock kjøler :thumbup:

Stock cooler? den er faen ikkje lett å montere! Min stock E8500 cooler ødela nesten hovedkortet grunnet at den sitter for tight. bøyer det ned.. Så eg gikk for ein E6550? ivertfall ein på 2.33 kjøler, den var kobber base på og :D men den bøyde det også ned! :S Så min konklusjon: Intel's stock cooler's SUCK'S! Så så ikkje gå for den ivertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...