MadRos Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Dette er utrolig irriterende, provoserende sak i media som har vært oppe flere ganger. Noe som plager meg,er: hva med å vurdere saken fra tjetjenerens side også? Det har vært EN artikkel, EN artikkel, som beskrev episoden før dette "angrepet". det kan dere lese selv her Dette er utrolig urettferdig, siden det var Kurdere som startet hele tulleballet, og gikk løs på to tjetjenske kvinner, og begynte å slå dem, fordi de ba om å be barna deres være litt stille. Hadde de udyrene ikke gått løs på kvinnene, eller hadde det vært noe vakter i asylmottaket, som avverket og beskyttet deres beborere, hadde hele driten vært unngått. Uansett var det kansje ikke så lurt å gå løs på kurdere, men uansett var det heller ikke så snilt av dem å gå løs på de to kvinnene. Men dette ser vi ikke i avisene. Og vær så snill ikke begynn å prate om at tjetjenere er voldelig, avskam, også videre. Vi har tålt nok drit fra før av, som av russere. nordmenn er ikke så godhjerte som dere tror, og ikke alle skurker er utlendinger. Ikke vær så forbanne Naiv, og ikke skylde alt på oss. Endret 26. juli 2008 av hproslan Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Kast de ut! Sånne folk vil jeg ikke ha her. Jeg driter i om de er tjetsjenere, kubanere, somaliere, svensker, amerikanere eller "#¤¤"#s marsmenn! Kan de ikke innordne seg etter de regler vi lever etter her så har de heller ingenting å gjøre her. Joda, det var galt det som hendte med de kvinnene først, men det gir dem ikke carte blanche til å oppføre seg som en gjeng idioter. Ser også at enkelte "eksperter" går ut og snakker om at hvis man kommer fra et krigsherjet område så er terskelen for å bruke vold lavere enn hos andre. Men hva pokker har det med saken å gjøre? Å gå løs på unger og sånn har ingen unnskyldning. JEG kan ikke gå berserk på byen og skylde på at jeg jeg blei banka som liten. Nei, få dem ut sier jeg! edit: Og med "de" så mener jeg selvsagt ikke utlendinger generelt. Jeg sikter til de kriminelle/de som ikke klarer å innrette seg etter vårt samfunn. Endret 26. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Kast de ut! Sånne folk vil jeg ikke ha her. Jeg driter i om de er tjetsjenere, kubanere, somaliere, svensker, amerikanere eller "#¤¤"#s marsmenn! Kan de ikke innordne seg etter de regler vi lever etter her så har de heller ingenting å gjøre her. Joda, det var galt det som hendte med de kvinnene først, men det gir dem ikke carte blanche til å oppføre seg som en gjeng idioter. Ser også at enkelte "eksperter" går ut og snakker om at hvis man kommer fra et krigsherjet område så er terskelen for å bruke vold lavere enn hos andre. Men hva pokker har det med saken å gjøre? Å gå løs på unger og sånn har ingen unnskyldning. JEG kan ikke gå berserk på byen og skylde på at jeg jeg blei banka som liten. Nei, få dem ut sier jeg! Quote of the year. Meget enig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Og en ting til: Trådstarter, du er en hykler! Bevis ligger her: ....Hadde de udyrene ikke gått løs på kvinnene,... ...Og vær så snill ikke begynn å prate om at tjetjenere er voldelig, avskam, også videre. ... Endret 26. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) ja, vi er mennesker! Det er det som er hele poenget mitt. Kurdere blir framstilt som uskyldige sauflokk, som har blitt angrepet at den slemme store ulven. Håper det var enkelt nok å forstå. og det er det som de avisene vil at vi skal tro, når dette ikke er overhode er tilfellet. Og hvorfor var det ingen aviseer/vakter som reagerte da de angrep de to kvinnene? kansje for de ikke var en stor "nyhet" siden det var bare to kvinner. mens her var det 6-20 kurdere som ble banket opp. skal de kaste ut noen, så må de også kaste ut de folka som angrep de kvinnene. Endret 26. juli 2008 av hproslan Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Det er helt klart at et kommando-liknende raid med flere titalls voldsutøvere som går utover en rekke uskyldige får mer oppmerksomhet enn et hångemeng mellom en håndfull personer. Sier deg forresten ikke i mot når det gjelder de som angrep kvinnene. Endret 26. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 det er så typisk at med en gang det er et problem pga utlendiger, begynner man allerede å skrike "kast dem ut" før man vet bakgrunnen av en sak. Hva skulle de ha gjort da, siden ingen reagerte da de to kvinnene ble banka opp, fikk som fortjent syns jeg. de tok saken i egne hender, bare at det tok helt av. skulle ikke begynt å slå dem, bare brukt andre midler enn vold. bare skapte større problemer for seg selv nå. Det vil skje at de blir kastet ut, og " de uskyldige" som ble banka, får sikkert oppholdstillatelse, siden de kan spille på denne heldelsen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Vent litt... To tjetjenske kvinner blir banket opp av noen kurdere (regner med at ikke alle kurderne var med på det?). Derfor fortjener alle kurderne++ i leiren å bli banket opp med macheter, jernstenger, pistoler og jeg vet ikke hva? Av en gjeng på 50 tjetjenere? Synes du at den rette måten å straffe noen for å gjøre noe galt er å gjøre noe som er enda værre? Two wrongs don't make a right... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Dette burde bevise forbi enhver tvil at Norge ikke er kapabel til å ta imot flere asylsøkere. Avvis alle nye søknader til vi har fått ordnet opp i rotet vi allerede har. Lenke til kommentar
Keyser_Soze Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Dette er utrolig irriterende, provoserende sak i media som har vært oppe flere ganger. Noe som plager meg,er: hva med å vurdere saken fra tjetjenerens side også? Det har vært EN artikkel, EN artikkel, som beskrev episoden før dette "angrepet". det kan dere lese selv her Dette er utrolig urettferdig, siden det var Kurdere som startet hele tulleballet, og gikk løs på to tjetjenske kvinner, og begynte å slå dem, fordi de ba om å be barna deres være litt stille. Hadde de udyrene ikke gått løs på kvinnene, eller hadde det vært noe vakter i asylmottaket, som avverket og beskyttet deres beborere, hadde hele driten vært unngått. Uansett var det kansje ikke så lurt å gå løs på kurdere, men uansett var det heller ikke så snilt av dem å gå løs på de to kvinnene. Men dette ser vi ikke i avisene. Og vær så snill ikke begynn å prate om at tjetjenere er voldelig, avskam, også videre. Vi har tålt nok drit fra før av, som av russere. nordmenn er ikke så godhjerte som dere tror, og ikke alle skurker er utlendinger. Ikke vær så forbanne Naiv, og ikke skylde alt på oss. Hele saken har kanskje ikke blitt vinklet nøytralt som den burde, men det unnskylder ikke at 50 rabiate voldsmenn skal angripe et helt mottak og slå ned folk som ikke hadde noen annet til felles med kurderne, enn at de lignet på dem. Det er dessuten ikke bare tjetjenere som har opplevd vold og jævelskap. Somalere, afghanere og kurdere er også i samme båt som dere der. Det må være lov å stille spørsmålstegn med å ta inn mennesker fra disse regionene, som ikke vil rette seg etter lovverket i det landet de er kommet til, uten å få stempelet "rasist" eller "russer-elsker" med en gang. I Norge løser man ikke ting med vold. Jeg har full forståelse for at folk ønsker seg til Norge for å få beskyttelse, men de bør samtidig være klar over at det også følger visse krav om man skal fortsette å bo her. Å legge ned macheten kan jo være første skritt på vei. Endret 27. juli 2008 av Keyser_Soze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå