disippel Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Vi forsøkte 9. juni å få folk til å la bilen stå i streik mot bensinprisene. Vi lagde en stor facebook gruppe "Stopp trafikken i hele Norge mot bensinpriser!!!" som fikk over 1000 medlemmer. Jeg synes vi bør prøve igjen å få mer folk med på streiken. Lenke til kommentar
disippel Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Bensin koster skjorta i landet om dagen. Jeg synes nok får være nok! La oss stanse bilen en hel dag, gjerne en hel uke i protest. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Bensinen er ikke dyr i forhold til lønnsnivået etter hva jeg har lest, hva klager alle etter? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Prisen på bensin i Norge kontra andre land, justert for kjøpekraft: Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Bensinen er ikke dyr i forhold til lønnsnivået etter hva jeg har lest, hva klager alle etter? Føler det argumentet blir servert ofte. Ikke alle tjener like bra, og i et lite land som dette trekkes gjennomsnittet opp litt pga et fåtall som tjener kraftig mye. Norge er dyrt. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 NEI! Nå burde vi være ferdige med sånne dumme aksjoner. Det er jo omtrent ingen av de som driver å roper ut, som faktisk vet hva de snakker om. Hvorfor synes dere det er så dyrt? I forhold til hva er det dyrt? I forhold til de tidligere drivstoffpriser vi hadde? Oljeprisene har gått vesentlig opp, og noe som førte til at hele verden merket et prisstigning, ikke bare norge. Greit nok at det er en del avgifter fra staten som legges på i prisen, og men det er ingen grunn til at de skal begynne å fjerne avgiftene, i alle fall enda. Det er mye som KAN diskuteres, dette at de nettopp satte opp avgiftene med 5 og 10 øre (ånei!), og dette med byavgifter. Utenfor storbyene så burde det ikke legges på flere avgifter, i alle fall etter min mening. Uansett, det politikerne som vil opp med avgiftene bruker som hovedargument, er denne tullete "miljøkrisen". Global oppvarming er bare tull, men dette er en annen diskusjon, samme som at det er BILER som forurenser mest. Oljeprisene går opp, også skal staten samtidig drive å innføre ekstra avgifter for å "få bilister til å kjøre mindre", selv om at alle vet at ingen kommer til å kjøre mindre over tid. Jeg vet ikke om det er noen som så det intervjuet med AUF-lederen i Trondheim for en stund tilbake nå, men det gjorde i alle fall meg irritert. Det er ikke rart at det er bare de som bor midt i storbyene som står å skriker ut om hvor mye bensinprisene må opp i for at verden ikke skal gå under. Men stiller jeg meg midt på en vei og blokker trafikken fordi, noe som staten faktisk VIL at vi skal gjøre (for å "spare miljøet"). Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Norge er dyrt. Det som forbauser meg med dette landet er at trash food koster like mye som en ordentlig middag. For 120 kr. ellerno får jeg en bra porsjon på Coop. Endret 26. juli 2008 av WarpX Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Norge er dyrt. Hvor tar du da utgangspunkt ifra? Vi har ikke lik pris over hele landet. Det er faktisk en del storbyer som har byavgifter, og da lurer jeg på hva det er du klager på. I storbyene så slipper man i alle fall å kjøre så mye. Bensinstasjonene lyver om hvor mye de tjener på drivstoffet, når de kan sette ned med nesten 2 kroner om helgene. Jeg for min del synes at 13 kroner literen går helt fint, selv om at jeg bare har lærlingelønn og fyller opptill 50 liter i uken. Hvem er det som ikke har råd til å betale 13 kroner literen? Jeg er enig i at over 17kr literen blir alt for mye, men hit tror jeg heller at vi ikke kommer med det første. Endret 26. juli 2008 av Steina Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 La oss stanse bilen en hel dag, gjerne en hel uke i protest. Da har jo politikerne oppnådd akkurat det de vil med de høye avgiftene sine Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 La oss stanse bilen en hel dag, gjerne en hel uke i protest. Da har jo politikerne oppnådd akkurat det de vil med de høye avgiftene sine Jepp. Stopp bilen, spar miljøet! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tror dessverre at det er ingen som bryr seg selv om dere streiker i et helt år. Forøverig så gir økt oljepris mer penger fra olje eksporten, dette burde vi nesten få fjernet avgiften for Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Bensinen er ikke dyr i forhold til lønnsnivået etter hva jeg har lest, hva klager alle etter? dette er bare "propaganda" fra politikerene som sammenlikner bensinpriser vs lønnsnivå og finner ut at det ligger på ca samme nivå som på 70 tallet. Det man glemmer er at man har mye mere andre utgifter nå enn på 70 tallet. F.eks internett, PC, osv. Forresten er jeg imot en slik stopp bilen aksjon da det er akkurat det CO2-hysterikerene vil. Endret 28. juli 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kan vel ikke si at regjeringen får svimerker av en slik teit aksjon. Det går heller utover uskyldige arbeidsplasser hos bensinstasjoner da disse ikke har noe annet valg enn å øke prisen på bensin tilsvarende oljeprisen. Og nei, at bensinpris/reallønn er propaganda stemmer ikke. Kan ikke tenke meg at vi har større behov for penger i dag enn det vi hadde på 70-tallet. Avgifter på Internett og slike ting er selvfølgelig en ærlig sak, men det gjør i hvert fall ikke bensinen dyrere. Da er det antallet avgifter som er problemet, og 10-20 øre i drivstoffavgifter er ikke det første man bør gå i aksjon mot i så tilfelle. Uansett, så er jo bensinen "dyr", men den er ikke "rådyr" som mange vil ha det til, det er bare et symptom på økte oljepriser (og nostalgi, gjerne). Ærlig talt, vi har bedre ting å gjøre enn å klage over de fordømte bensinprisene. Tenk på barna i Libanon. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Norge har nest billigst bensin i Europa, i forhold til inntektene. Slutt å syte. Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det er ikke bensinstasjonene sin feil at det er dyrt, det er staten. Staten tar mellom 50-70% avgift, regn selv. Til dere som mener man skal slutte å syte: Er det greit at maten blir dyrere? taxi blir dyrere? buss blir dyrere? samt så og si alt blir dyrere. Det koster transport selvskapene veldig mye mer å bringe maten til butikkene o.l, det resulterer i dyrere varer. Det koster bøndene mye mer å lage maten, det resulterer i dyrere varer. Tenk litt over det også. ikke bare at prisen på bensin er blitt dyrere. Dere som tenker "streik". Det eneste som vil fungere der er hvis man stopper bilen sin sammen med mange andre i f.eks oslo. Når hele Oslo stopper vil det kanskje få en effekt. Eller som i de fleste andre land der lastebilene stopper opp. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ja, kan ikke alle her bare slutte å kjøre bil? For da slipper jeg å stå i kø i rushtraffikken! Da kommer jeg meg fortere på jobb! Det er ingen som nekter dere å kjøre bil! Er bensinen for dyr, er det bare å parkere bilen, og gå, ta buss, tog, fly etc. Og for de som argumenterer for at maten blir dyrere, det er fordi det er en global matmangel. Det har større innvirkning enn oljeprisen. Nei, bensinen kan godt koste 20 kroner. De som ikke har råd til det, kan bare selge bilen. Det er tross alt ingen menneskerett å kjøre bil. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Helt greit med dyr bensin, jeg vil gjerne ha minst 15 kr litern. Straff forbruk, og fjern tullete registreringsavgifter og annet tull. Enig når det gjelder transportnæringen, de bør ha spesialavtaler som gir dem stabile bensinpriser. Men Ola Nordmann har faen meg råd til å betale 15 kr litern. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 En av hovedårsakene til økte matvarepriser er at man har begynt å produsere biodrivstoff i stedet for mat. Nå må vi faen meg se og få hydrogenbiler her! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 En av hovedårsakene til økte matvarepriser er at man har begynt å produsere biodrivstoff i stedet for mat. Nå må vi faen meg se og få hydrogenbiler her! Jeg tror ikke hydrogenbiler er løsningen, men rene el-biler. Det krever mye energi å produsere hydrogen, siden hydrogen kun er en energibærer. Hvis vi kan fylle elektrisitet rett på batterier vil det gi en større virkningsgrad. Dette krever jo selvsagt at batteriteknologien blir bedre, men det kan dessverre ta litt tid... Men så er jo heller ikke hydrogenteknologien helt moden ennå. Men å fylle bioetanol eller biodiesel er bare tull! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå