linndy Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 hei.. Hvilke rettigheter har jeg som lærling når det gjelder helg. Jeg har fått lærlingplass i en butikk som har lørdagsåpent, men kan de pålegge meg å jobbe hver lørdag? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Du kommer nok til å følge en fast rotering der du jobber enkelte helger, men tviler på at du må jobbe hver helg. Dessuten har du ikke lov til å overstige 37,5 i uken (utenom overtid), så tror ikke du skal bekymre deg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg har vært lærling i butikkfaget, og dersom jeg ikke jobbet 100% på hverdagene, så måtte jeg ta inn dette på lørdagene. Hvis jeg jobbet 100% alle hverdagene, så fikk jeg overtidsbetalt på lørdagene, og da skal du ikke ha vanlig lønn som lærling. Jeg vet ikke om jeg var pålagt dette, men det virket fra min side som om jeg ikke hadde noe valg. Endret 26. juli 2008 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 her kan arbeidsgiver sette deg opp akuratt som han selv vil, han kan plassere deg på jobb hver lørdag om nørdvendig, helge fri kan være søndag + mandag , og da skal du helst ha tidlig skift på lørdagen men du burde fått annenhver lørdag fri om det går, men ingen regler som sier at du SKAL ha fri lørdager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå