Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 er vel 6 *offiselle* TIm Burtons Batman og Batman Returns,Joel Schumakers`s Batman Forever og Batman & Robin og Christoffer Nolans Batman Begins og The dark Knight Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvor mange TB batman filmer er det? Ikke han som laget Batman begins vell? Likte ikke den. Han som lagde Begins lagde også The Dark Knight. Disse setter jeg helt klart øverst, foran Burton's Batman og Batman Returns, deretter Schumachers Forever og Batman & Robin. Sistnevnte er jo stor underholdning, bare på den ufrivillige måten. Har alltid hatt lyst til å se den uoffisielle fra 60-tallet. Den virker ekstremt campy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Min Liste Batman Returns The Dark Knight Batman Batman Begins Batman Forever Batman 60 Batman and Robin Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mener å huske at the Riddler het Gåten jeg. Den gang Batman het Lynvingen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem? Endret 7. august 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja er mulighet for det MrLee, men jeg synes også at Two Face spilte sinnsykt godt. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem? Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Flaggermusmannen høyrest ikkje heilt bra ut det heller. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 To-Fjes, Herr Frost. Direkte oversettelser har sin sjarm Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem? Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før. Peter Finch Jeg regner med at Ledger blir nominert til en Oscar, men om det blir leading role eller supporting er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Batman (Bale) er hovudkarakteren, eg synest det hadde vore merkeleg om Ledger vart nominert for ei hovudrolle. Me fekk ikkje sett så mykje av han, kom ganske langt ut i filmen før meg faktisk fekk sjå han. Eg skulle gjerne sett fleire scenar med han. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem? Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før. Peter Finch Jeg regner med at Ledger blir nominert til en Oscar, men om det blir leading role eller supporting er jeg litt usikker på. Husket at det var Peter noe, honest! Og blir han nominert til Oscar er det for best supporting, fyren har ikke såpass mye skjermtid at man kan kalle det en hovedrolle i den sammenhengen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Interessant oversettelse. Var ganske tåpelig før jeg kom på hvem Janus er. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Janus som i den greske guden med to hoder. FYI Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Husket at det var Peter noe, honest!Og blir han nominert til Oscar er det for best supporting, fyren har ikke såpass mye skjermtid at man kan kalle det en hovedrolle i den sammenhengen. Joa, men vi skal ikke ta noe for gitt når det kommer til Akademiet. Anthony Hopkins vant jo for beste hovedrolle med kun 16 minutter på skjermen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vil si at Joker er mer enn en birolle i denne filmen. Det er ham og Batman det handler om. De andre blir på en måte biroller. Tilogmed Two-face. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mitt tips er at så lenge det er en Batman-film, så vil nominasjoner til andre karakterer havne under "Beste Birolle". Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Batman (Bale) er hovudkarakteren, eg synest det hadde vore merkeleg om Ledger vart nominert for ei hovudrolle. Me fekk ikkje sett så mykje av han, kom ganske langt ut i filmen før meg faktisk fekk sjå han. Eg skulle gjerne sett fleire scenar med han. Er enig med at han kanskje ikke hadde mye så tid på skjermen, men tok vel strengt talt ikke lang tid før man fikk se han. Han er tross alt med i åpningsscenen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er sant, men etter det synest eg det tok litt tid før me møtte han igjen. Eller iallefall til Batman møtte han. Må få filmen på plate snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå