Black Star Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er ikke nødvendig å begynne med diskusjon på person fremfor sak her. La oss holde oss til emnet En del innlegg er slettet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Diskusjoner rundt moderering skal ikke tas i tråden, men direkte med moderator. Til den brukeren som kommenterte avgjørelsen; jeg har sendt deg en PM (personlig melding) med svar på innlegget ditt Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har eg kamerat som jobber på Kiwi. Som de fleste vet er uniformene der ganske grønne, for å si det mildt, men han får fortsatt stadig spørsmålet; Unnskyld? Jobber De her? Noe i samme bane. Jeg jobber IKKE i butikk. Men var innom en rimi og hadde på meg en rød tskjorte. Så kom en eldre dame og ville vite hvor eggene var. Jeg hadde ikke anelse og da ble hun potte sur. Hun godtok ikke forklaringen om at jeg ikke jobbet der. Så kan forstå at det må være frustrerende å jobbe i service yrker til tider. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Ikke et spørsmål, men en handling. En jeg jobber med var på jobb hos en kunde som hadde problemer med strømmen. I sin inspeksjon av det elektriske anlegget oppdaget han at en stikkontakt på loftet ikke var montert profesjonelt. Han spurte hvor den ble forsynt fra, hvor på kunden svarer at den kom fra "den boksen" der og pekte på inntaksvernet. Kollegaen min ble lettere sjokkert da han oppdaget at stikkontakten, som var forsynt med 1,5 kvadrats kabel, var sikret med 160A. "Ehm," sier kollegaen min,"hvorfor har du trekt kabelen fra inntaksvernet?" "Jo, fordi det var så langt til sikringskapet", fikk han til svar. Det lå da en etasje ned. Endret 7. august 2008 av unik42 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg jobbet på kundesenter før, og noen ganger jobbet jeg nattevakt. Opplevde en gang at en fyr ringte meg og ville snakke dirty. Han hadde nemlig brukt så forferdelig mye penger på sextelefon, og det var MYE billigere å ringe dette kundesenteret. Det artigste jeg opplevde var da en gutt på min alder ringte inn og var lei seg fordi han hadde slette bluetoothen på mobilen sin. Han spurte om jeg kunne sende ett nytt oppsett. Jeg ble høyrød og kjente at jeg var på god vei inn i fnisestatus. Måtte sette kunden på mute før jeg begynte å hyle ut i latter. Klarte å besinne meg, og slo av mute igjen og skulle til å begynne å snakke. Ikke lenge etterpå begynner jeg å fnise igjen. Fikk forklart han at han sikkert ikke hadde slette bluetoothen sin, og at jeg iallefall ikke kunne sende ett nytt. Han var veldig hyggelig og det var en utrolig trivelig samtale (lørdag kveld og han var på fylla med kompiser). Hjalp han til slutt med å få fiksa bluetoothen sin og han ble så fornøyd at han ringte opp etterpå for å prøve å bestikke en kollega av meg til å gi han mobilnummeret mitt Lenke til kommentar
mysti Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Oi, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang... Alt er forsåvidt ikke bare spørsmål men også hendelser. Dette er noe av det som har funnet sted i sommerferien: "hva slags abonoment har du?" - jeg har telenor. "Ja, det er greit, men hva slags abonoment??" - Åja, jeg har noe... fri familie heter det ja. " BAH! "hei, jeg skal selge telefonen min på finn.no, hvor mye trur du jeg kan få for denne..?" En kunde kommer inn og vil ha hjelp med telfonen sin. Hun har vært innom tidligere og overhørt at jeg studerer noe som har med landskap å gjøre. Hun kommer bort til disken, og jeg spør hva jeg kan hjelpe henne med, hvor hun svarer "nei, jeg skulle ha snakka med han ved siden av deg, du jobber jo med planter og sånnt!?" Ehem... det er studiet mitt ja, men jeg KAN telefoner, og jeg JOBBER jo i en mobilsjappe! (jeg sa naturligvis ikke dette, men sa jeg godt kunne prøve å hjelpe henne uansett) Litt motvillig gav hun meg telefonen sin og jeg fikset problemet hennes umiddeltbart. Etterpå beklaget hun seg, og innså kanskje at det var en grunn til at jeg jobbet der jeg jobbet. solgte en mobil til en kunde og alt var bare velstand. Men ca 40 minutter senere kommer kunden inn og er rasende fordi jeg har solgt en telefon som ikke fungerer. Jeg tar en rask titt på telefonen og ser den er i "frakoblet" modus. Jeg setter den på generell, og det begynner å renne inn sms. Kunden forlater butikken lettere rød i kinnene. Skjer urovekkende ofte at folk kommer innom med bluetooth headsettet sitt og klager for at den ikke fungerer, og det løser seg 80% av tilfellene ved å fortelle kunden at den FAKTISK må lades innimellom. Ellers så har jeg inntrykk av at alt for mange folk ikke har den minste anelse av hva et SIM-kort er. Folk kommer og sier de skal ha nye Sim kort, da de mener kontantkort, og omvendt. Og en jeg hadde her om dagen. Ei dame kommer innom og er på utkikk etter ekstern HDD. Noen hadde tydeligvis fortalt henne at dette var noe hun trengte. Jeg viste henne utvalget vårt og hun ble mildt sagt MEKTIG imponert. "Oi, disse harddiskene er jo MYYYE mindre enn den store jeg har på kontoret hjemme!, jeg trur jeg bare kaster den jeg da!" Snill som jeg er prøvde jeg å forklare forskjellen på en ekstern harddisk, og en stasjonær pc, og fortalte jeg henne at hun nok helst ikke burde kvitte seg med sin stasjonære pc til fordel for den liten HDD Samt endel folk som vil at jeg skal vise dem hvordan ALLE funksjoner på mobilen fungerer. Da snakker vi alt fra Tastelås, legge til kontakter (og jeg har faktisk vært borte i at en ville at jeg skulle legge inne alle kontaktene hans manuellt fra en liste han hadde) til å sende sms. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hadde en gang en kunde som var veldig misfornøyd med telefonen sin. Husker ikke eksakt hva problemet var, men han var veldig påståelig og alt annet enn intressert i hverken feilsøking eller info om hvordan telefonen burde brukes. Alt var bare feil ifølge han. Så jeg sa til han at hvis han mente at telefonen ikke virket som de skulle, burde han ta kontakt med butikken han kjøpte den i eller et serviceverksted. Det var han veldig lite intressert i, så jeg spør han om han vanligvis bruker å få bilen sin reparert over telefon. Burde kanskje sett det komme, men svaret var "jeg har ikke bil". Han følger opp med at det telefonen er ikke er tett, så displayet hadde blitt veldig støvete. Dette var visstnok et velkjent problem, jeg kunne bare gå til google og søke etter "(telefonmodell) og.. og.. eh, støv på engelsk". Måtte bite meg i tunga for å ikke si "DUST!". Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 I dag så presterte en kunde å stille dette motspørsmålet når jeg spurte om de ville ha grovt eller fint brød. "Hva er forskjellen?" Tja... Hva skal man svare på det? Jeg prøvde så høflig jeg kunne å si at det grove var grovere enn det fine, men det ble ikke særlig godt mottatt. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Fikk denne tilsendt av en kompis som jobber i Telehuset. En kunde som ramlet inn butikken, stinket alkohol etter et nylig sjøslag. "Du får 200 kroner om du sletter anropsloggen min, den er det første kona mi sjekker når jeg kommer hjem!" Endret 9. august 2008 av Eirik_a 3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) *Never mind* Må ha vært usaklig trøtt. Endret 9. august 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Litt på siden av temaet, men det er selvsagt lett å kalle kunder for idioter, dumme osv. En ting som kanskje kan være greit å ta med er interessen til folk flest. Jeg kan mye om PC, synthesizere, mobil, digital speilrefleks osv, men dette skyldes kun hva jeg selv ønsker å sette meg inn i. Jeg jobbet selv på kundeservice og fikk ei hyggelig dame på telefon født i 1935. Hun manglet ett par av de nyere kanalene som hadde kommet på denne tiden og jeg nevnte at måtte foreta ett kanalsøk. Som svar fikk jeg at det kunne hun dessverre ikke gjøre for hun satt å sjekket signalstyrken som var litt for dårlig så hu måtte ut og finjustere antenna før hu kunne foreta ett nytt kanalsøk. Antall menn fra 18-80 som ringer hver dag og spør om det samme skal jeg ikke spekulere i... Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Kom på en, litt på siden, inspirert av JoonGoii sin post om damen fra 1935.. For noen år siden kjøpte min far en ny tv, og hans mor (min bestemor, altså..) fikk høre hva tv'en hadde kostet.. Hennes svar var: "Å huff, så dyrt.. Den hun hadde kostet bare (husker ikke), og det var mer enn nok kanaler på den.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg husker meg selv som førstegangskjøper av datamaskin (Amiga 500) way back i 1990 eller 91. Jeg husker noen av spørsmålene jeg og min far hadde, og for min nåværende litt mer datakyndige hjerne, høres de "dumme" ut nå. Blant annet stusset vi over et spill som var på hele 2 disketter. Hvordan kunne vi vite når vi skulle sette inn disk nummer 2? Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Er som oftast slik at spørsmålene er dumme etter forhandlaren si meining, men heilt fornuftig etter kunden si meining. Pga manglande kunnskap selvfølgeleg. Men nokre spørsmål tar kaka då Lenke til kommentar
LaBe Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Dette er en soleklar klassiker som viser hvor tette enkelte mennesker er Å herregud jeg blir irritert av å se på det der! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Dette er en soleklar klassiker som viser hvor tette enkelte mennesker er Argh!!! Jeg kjenner ei sånn. Vil ikke høre på ting som blir sagt til henne for det stemmer ikke med det hun vet. Dama i klippet har ikke forstått at skjermen ikke er pc-en. Og så slår hun seg bare vrang da en pc fagmann forklarer at det er kabinettet/boksen som er pc-en. Plutselig så vet hun liksom bedre enn "eksperten". Hvorfor i all verden skal hun protestere på det han sier!!? Dette er tydelig tegn på folk som ikke er i stand til å tenke. Hvis skjermen er pc-en... HVA I ALL VERDEN ER DEN SCHVÆÆÆRE KASSA SOM STÅR PÅ GULVET TIL??? Til å legge beina på!!??? Slik som dette er mange mennesker. Prøve å forklare dem noe = Endret 10. august 2008 av Rivers Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvis skjermen er pc-en... HVA I ALL VERDEN ER DEN SCHVÆÆÆRE KASSA SOM STÅR PÅ GULVET TIL??? Til å legge beina på!!??? Det er jo harddisken det :!: Lenke til kommentar
XDeaDeadeye Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Oi, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang... Alt er forsåvidt ikke bare spørsmål men også hendelser. Dette er noe av det som har funnet sted i sommerferien: "hva slags abonoment har du?" - jeg har telenor. "Ja, det er greit, men hva slags abonoment??" - Åja, jeg har noe... fri familie heter det ja. " Haha den der møter jeg på daglig^^ har også vært med på at en kunde sier hun har vanlig nokia abonoment Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Dette er en soleklar klassiker som viser hvor tette enkelte mennesker er Hahaha! :!: Ho er jo rett og slett ikkje villig til å læra! Det er det ein kan kalla blond Endret 11. august 2008 av Zapticon Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mye morsom lesning her, har noen opplevelser selv også. Fra tiden jeg jobba på ei kontorsjappe: 1. Det kommer en veldig gammel mann inn som ser helt forvirret ut og spør. Han: har dere 10mm kobberrør? Jeg: nei vi..... Han: neida det behøver ikke være akkurat 10mm! Jeg: men vi selger ikke.... Han: Jammen en rørleggeforretning må da ha kobberrør! Jeg: Se rundt deg mann! det er over 30år siden det var rørleggerforettning her! 2. Eldre kvinne kommer inn Jeg: hva kan jeg hjelpe deg med? Hun: skal ha en blekkpatron til skrivern min Jeg: hvilken skriver har du da? Hun: En helt vanlig en selvfølgelig! Jeg: Det finnes ikke noe slikt, det finnes mange forskjellige skrivere Hun: Å joda! den patronen ser slik ut! (peke på en ramdom patron i hylla) I jobben jeg har nå (caravan/fritidsbransjen) 1. En "halvdau" gubbe kommer inn Jeg: trenger du hjelp? Han: signe huset! Jeg: takk takk, men er det noe jeg kan hjelpe deg med? Han: nja vet nå ikke det, har spurt på alle butikkene etter TNT men ingen har det. Jeg: TNT?! hva i all verden skal du med det? Han: har en lås som er rustet fast Jeg: (tenke litt) det må da være CRC du mener! Han: åh? er det det det heter? Har flere historier, men de er litt for gjenkjennelig til å kunne nevnes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg