Pilot_ Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Vel, er ikke et dumt spørsmål fra en kunde direkte, men hadde en kunde som ikke fikk tastaturet sitt til å funke på pcen. Jeg spurte om det var et USB-tastatur. Nei, det var logitech svarte kunden . Haha. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) "Kunne du ha brent meg et nytt sim-kort?" ( Særlig eldre som spør om dette, har mest lyst å finne frem en primus og faktisk sette fyr på en sim-kort konvolutt) Nå driter du deg litt ut, for prossessen å "programmere et smartkort" kalles faktisk å brenne (i alle fall på engelsk). Ergo er "brenne et sim-kort" en helt korrekt frase. Edit: ops, det var visst allerede blitt presisert av andre. Endret 27. juli 2008 av Lurifaksen 2 Lenke til kommentar
Hitman_ss Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 For noen år tilbake på kservice, så ringte det en dame som var koblet til en oksygentank. Hun fikk ikke noe dekning på mobilen sin, og var svær immobil pga oksygentanken (du hørte maskingen mellom hvert pust lage lyder i bakgrunnen) Alt dette under tok totalt 15 minutter. Damen hadde i tillegg omtrent samme dialekt som hun med hunden i borettslaget. = Viser displayet ditt noe? Står det noen feilmelding? - Neeei...det er helt blankt. Ikke lys engang. = Er du sikker telefonen er på? - Ja, den er skrudd på, den virket i stad. * Roter med telefonen, hører hun trykker på knapper * - Neei..den er helt død. Det var rart. Hva gjør jeg nå da? = Da må du antakelig ha ny telefon. Det skjer ingenting om du trykker på-knappen? - Hvilken knapp er det? = Den du slår den på med - Den oppå da eller? = Ja, om det er den du vanligvis slår på med... - Neei..ingenting. = Kan du ta ut batteriet og sette det inn igjen? * filker med telefonen* - Her er det ikke noe batteri jo. (bombe) = Det er nok derfor den ikke fungerer. Hvis du prøver å sette i batteriet nå? - Da må jeg ut i stua..Vent litt. * Hører dama tar med seg oksygenapparatet og sleper seg fra kjøkkenet til stua. Dette tok 5 min!* - Nå er batteriet satt inn. * Noen kommer inn døra hos ho * - Her kommer Martin også, du kan få snakke med han. - Hei det er Martin her. - Hei, det er xxx fra xxx, skjønner at det er problemer med nettverket på telefonen? * Han spør mammaen om hun har hatt problemer, hun bekrefter * - Ja har visst hatt det, men det ser ut til funker nå. Takk for hjelp! = Bare hyggelig, ha en fin dag. Og en annen person som ringte inn, pratet så sakte så jeg aldri fikk avsluttet samtalen: Hei....det......er......xxx.....som.....ringer... Jeg.....trenger.....nytt.....simkort. Pain! 2 Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 "Kunne du ha brent meg et nytt sim-kort?" ( Særlig eldre som spør om dette, har mest lyst å finne frem en primus og faktisk sette fyr på en sim-kort konvolutt) Nå driter du deg litt ut, for prossessen å "programmere et smartkort" kalles faktisk å brenne (i alle fall på engelsk). Ergo er "brenne et sim-kort" en helt korrekt frase. Edit: ops, det var visst allerede blitt presisert av andre. Ja jeg har jobbet i bransjen nå ca. 12 år og kjenner til begrepet og sim-kort lesere. Det var måten de spør på som var morsom i denne sammenhengen, siden det er få som faktisk bruker disse. Når jeg får 10 sånner om dagen klarer jeg ikke å holde meg hehe... Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Kommer en gammel dame inn i dag å skal ha batteri til mobilen sin, jeg spør hvilken mobil hun har og om hun evt. har den med seg. Da tar hun frem en panasonic G600, jeg svarer høflig at disse batteriene klarer jeg desverre ikke å få tak i lengre, hvorpå hun klikker mentalt og forteller meg at en sånn dårlig butikk skulle hun aldri handle på. litt rart igrunn siden hun ikke hadde kjøpt noe som helst hos meg. Nei gutter og jenter jeg gruer meg til å bli gammel og grettn:( Lenke til kommentar
XDeaDeadeye Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kommer en gammel dame inn i dag å skal ha batteri til mobilen sin, jeg spør hvilken mobil hun har og om hun evt. har den med seg. Da tar hun frem en panasonic G600, jeg svarer høflig at disse batteriene klarer jeg desverre ikke å få tak i lengre, hvorpå hun klikker mentalt og forteller meg at en sånn dårlig butikk skulle hun aldri handle på. litt rart igrunn siden hun ikke hadde kjøpt noe som helst hos meg. Nei gutter og jenter jeg gruer meg til å bli gammel og grettn:( haha sånt møter vi som er i butikk hver dag..kanskje vi bør lære noe av det? sånn at ihvertfall VI blir "den perfekte kunde" den dag vi passerer 70, og ligger bredt i svingene med rullatorn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jobber som servitør. Jeg ble stoppet av en kunde som peker på en dør hvor det står tydelig: "TOALETTER" og spør om det er toaletter der.... Endret 28. juli 2008 av Slettet-q5ES5fDk Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Kommer en gammel dame inn i dag å skal ha batteri til mobilen sin, jeg spør hvilken mobil hun har og om hun evt. har den med seg. Da tar hun frem en panasonic G600, jeg svarer høflig at disse batteriene klarer jeg desverre ikke å få tak i lengre, hvorpå hun klikker mentalt og forteller meg at en sånn dårlig butikk skulle hun aldri handle på. litt rart igrunn siden hun ikke hadde kjøpt noe som helst hos meg. Nei gutter og jenter jeg gruer meg til å bli gammel og grettn:( Trikset er at du tar fram en eller annen produkt-katalog du har fått sendt av en eller annen leverandør. Så blar du litt, later som du leter litt, for så å si til kunden at det batteriet har dessverre ikke leverandøren din i katalogen sin. Det som skjer da er at det er dine leverandører som er dritt, mens du blir den hyggelige unge mannen som prøvde å hjelpe. Det hele tar deg 1-2 min, men kunden føler at du faktisk forsøker å hjelpe. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det tar deg ikke 1-2 min engang, det tar deg 20 sekunder . "La meg lete litt i systemet du". Lenke til kommentar
havfal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Kommer aldri til å glemme da det kom en mann inn i butikken jeg jobber i og spurte om om hvor man kjøpte film til mobilkamera. Holdt nesten på å foreslå fotobutikken på hjørnet 8D Har også ufattelige mengder med duster som tror de kan forbrukerkjøpsloven/kjøpsloven/kjøpeloven/kundeloven/mobilloven. Advokatene er de værste, for de kan jo sørenmeg ingen ting. 1 Lenke til kommentar
mesha Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jobber for tiden på Ica Maxi som sommerjobb. Jeg har vel ikke møtt på no dumme spørsmål, men litt "unormale" kunder. Ei gammel dame skulle kjøpe en dorull og vi hadde 4 for 100 elns, for da sparte du ca en 10 på dette enn hvis du kjøpte seperat. Hun påsto at vi drev på med lureri ved å selge 4 for 100. Jeg prøvde fint å forklare at dt var på ingen måte no lureri, men hun var like sta som et esel. Hun ville at jeg skulle ta det opp med ledelsen osv. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jobber som servitør. Jeg ble stoppet av en kunde som peker på en dør hvor det står tydelig: "TOALETTER" og spør om det er toaletter der.... Vet du ikke at definisjonen på en "kunde" er "person med akutt lesevegring". Det hjelper ikke om det står "TOALETTER" med blinkende neon. Ingen kunde vil noen gang lese det som står der før de spør. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Husker hvertfall forhandleren som jeg ba starte telefonen på nytt før vi startet videre feilsøking. Forhandleren gjorde som han fikk beskjed om, uten å tenke på at han ringte fra samme telefon, så han avbrøt seg selv midt i en setning. Hva jeg sliter litt med å forstå, er at fyren ringte opp igjen to minutter etter og innrømte det hele.. Tror jeg hadde ventet 10-15 minutter og prøvd meg med en unnskyldning om at vi ble visst brutt. Jeg dro en lignende for en del år siden. Jeg hadde bestilt fast ipsubnet og fikk mail fra isp om at jeg måtte ringe ks og be om å bli satt over til teknisk for å få omkonfigurert routeren til å fungere som gateway siden noe av det måtte gjøres sentralt og noe hjemme hos meg. Greit nok det. Siden jeg kunne det vanlige 8 siffrede nummeret til ks tenkte jeg at det var smart å ringe fra ip-telefonen, for da kostet det meg ikke noe. Etterhvert ba tech rep meg å reboote routeren. Plutselig ble linja død og der lå jeg halvt under senga (hvor routeren stod) og rødmet. 1 minutt senere ringte mobilen min og en latterfull stemme sa "satt du på IP-telefon tilfeldigvis?" 1 Lenke til kommentar
3000 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har opplevd en del tilfeller av meget sinte kunder som skal ha mobilen sin reparert på garatien, enda det er di selv som har ødelagt mobilen.. og folk som har mistet mobilen i bakken eller ødelagt den selv på en eller annen måte, skal ha "hevet" kjøpet med grunnlag i kjøpsloven; men når eg spør hvor i kjøpsloven det står eller om di kan sitere den loven som gir di rett klarer di selfølgelig ikke det. da det bare er tull. argh! Endret 30. juli 2008 av 3000 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Stod i bar en gang. Da kom det et skikkelig fugleskremsel av et hespetre på godt over 50 som forklarte at hun var nyskilt og spurte om jeg ville bli med henne hjem etter stengetid. Jeg takket høfig nei og sa jeg hadde dame. Selv om jeg var singel på tidspunktet. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fått ganske mange dumme svar fra ansatte i kundeservice på Elkjøp, og i butikken. Den som går igjen er når jeg leser på info lappen ved siden av et produkt og spør en ansatt om noe annet bare leser de av lappen ved siden av og går. JEG KLARER Å LESE LAPPEN SELV! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg jobber på en matbutikk og en gang spurte en kunde hvilken farge en tannkrem hadde. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det dummeste jeg opplever i min jobbhverdag er faktisk "hvor har dere brød?" kan bare si det att brødet befinner seg alltid rett ved siden av dem ettersomm de spør ved kassa(jobber på bensin-stasjon) det skjer heeeeele tiden. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Husker hvertfall forhandleren som jeg ba starte telefonen på nytt før vi startet videre feilsøking. Forhandleren gjorde som han fikk beskjed om, uten å tenke på at han ringte fra samme telefon, så han avbrøt seg selv midt i en setning. Hva jeg sliter litt med å forstå, er at fyren ringte opp igjen to minutter etter og innrømte det hele.. Tror jeg hadde ventet 10-15 minutter og prøvd meg med en unnskyldning om at vi ble visst brutt. Jeg dro en lignende for en del år siden. Jeg hadde bestilt fast ipsubnet og fikk mail fra isp om at jeg måtte ringe ks og be om å bli satt over til teknisk for å få omkonfigurert routeren til å fungere som gateway siden noe av det måtte gjøres sentralt og noe hjemme hos meg. Greit nok det. Siden jeg kunne det vanlige 8 siffrede nummeret til ks tenkte jeg at det var smart å ringe fra ip-telefonen, for da kostet det meg ikke noe. Etterhvert ba tech rep meg å reboote routeren. Plutselig ble linja død og der lå jeg halvt under senga (hvor routeren stod) og rødmet. 1 minutt senere ringte mobilen min og en latterfull stemme sa "satt du på IP-telefon tilfeldigvis?" Hahaha! Genialt. Kjekt å ha litt selvironi da ja. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 For femten minutter siden kom det inn en kunde som snakket saaaaakte. Gjett hva problemet hans var? Jo, det var den gamle klassikeren der kunden ikke klarer å resonere seg frem til at for å slå på en telefon (som på ALLE andre elektriske apparater) bruker man på-knappen. Herregud så lei jeg ble når han på to minutter ikke hadde kommet til problemet. Livshistorier til gamle nek tar jeg løpefart og driter i, men det kan man liksom ikke si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg