Jason P. C. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det å ønske å få bekreftet hvor bussen går er helt vanlig. Spesielt før i tiden var det ett problem at det stod "100 Sentrum" på bussen,men den kjørte andre vei fordi den allerede hadde vært i sentrum. Hvor er tråden om dummeste svar man har fått fra kundebehandlere da? Værste er jo de som bestandig skal overtale kunden til ett annet produkt når kunden allerede vet hva han/hun skal ha når han/hun entrer butikken. Voila Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Den tråden har du her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988781&hl= Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hmm, should i use my powers of invisibility to fight crime or for evil? Lenke til kommentar
sidelengs Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg jobber med reklame til biler etc.. Standard spørsmålet som kommer er jo: Hei, jeg har en Hiace, hvor mye koster det med reklame til den..? -Eeehhh... Hvor mye reklame skal du ha på den da....? Vi kan sette reklame på en bil for 500,- eller 25000,- (Jeg kan jo komme inn til Møller feks og si jeg skal ha en bil, hvor mye koster det?) Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Altså. Ja. Jeg jobber i en butikk som selger tele, foto og data-relaterte ting. En kunde kommer inn, ser seg rundt og: Meg: Hei! Hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Har dere matpapir? Meg: Unnskyld, hva sa du? Kunde: Matpapir? Til matpakker? Meg: Eh, nei, da må du nok på en dagligvarebutikk. Kunde: Okei, takk skal du ha. Hade! Lenke til kommentar
cavey Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kjører buss...Av og til buss merket med 100 Sentrum. Da er premiespørsmålet: Hei! Går du til sentrum? Vet ikke om dette er relevant i ditt tilfelle. Men tidligere når jeg tok bussen en del (Bergen), så var det mye overgang - at vi måtte bytte buss 1-2 ganger på vei inn til sentrum. Men ikke alltid. Og det sto sjelden noe på bussen (kun "100 Bystasjonen" el.l.). Derfor var det for meg naturlig å spørre sjåføren; "Kjører du helt til byn?". Og synes da bussjåføren kunne svart "Ja", istedet for "Kan du ikke lese?". Man bør også regne med at en kunde med under gjennomsnitlig kunnskaper om data ikke vet forskjell på usb og firewire. Det er der selgerne kommer inn og skal hjelpe kunden. --- Uansett. Morsom tråd. Har ledd meg igjennom 17 sider her Ikke dumme spørsmål, men teite kunder: Jobbet tidligere i butikk, og da var det enkelte som ikke hadde kommet mer enn et par meter inn i butikken før de skrek av sinne; "er det ingen som jobber her?". Vi fikk også en inn på lunch-rommet (ubetalt lunch) engang med samme spørsmålet. Har noen morsommere historier, men det blir for gjenkjennelig, + taushetsplikt Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har jobba på expert og har vært et par morsomme hendelser. Kan ta en episode hvor en svær kar skulle ha blekk til skriveren sin. Det begynner at han kommer inn i butikken med største nazisinnatrynet sitt på og nesten brøler inn i trynet mitt ( "..." kunde, -... meg) "hvor har dere blekk!!" -eh, blekkpatroner til skriver? "JA!" -joda, det har vi her borte =) ..vi går bort til hylla der det er ca 50 forskjellige patroner som henger vedsiden av hverandre. "Ja.. hvilke av disse skal jeg ha da??" -hvilke skriver har du da? veldig fint om du vet modellnr på skriveren eller nummeret på patronen, for da er det lett å finne den riktige. "HVA? må jeg vite det også nå da? men tror jeg har en lexmark eller canon eller noe. tror ikke det er hp, men er ikke helt sikker" -det må du nesten vite hvis jeg skal klare å hjelpe deg. du kan ikke ringe hjem å spør eller noe? "ehh. har dere ikke en katalog eller en oversikt jeg kan se på da?" -nei, beklager vi har ikke det liggende, men jeg kan finne en på inte..... *Her blir jeg da avbrutt* roper: "fy faen, jævlig ubrukelig!!" før han nesten tar løpefart og dulter hardt inn i skulderen min og traver rett ut av butikken. De andre ansatte hadde fått det hele med seg og måtte holde hardt på latteren Noen trenger virkelig anger management ^^ Lenke til kommentar
havfal Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 For ikke lenge siden var det en gammel dame som ble riktig så sint fordi man ikke lenger kunne gå til telegrafen for å ringe i telefonen. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Dumt og dumt... Jobbet på et museum i en del år hvor det sto utstilt en del store gamle gjenstander. Dette er et stort bygg på ca 10000m². En dag jeg sitter der kommer det et voksent par(ca 40 årene tipper jeg) hvor typen spør om vi har noe elskovsrede? Høflig beklaget jeg at det har vi nok dessverre ikke(hadde vel et rart lite smil om munnen da jeg sa det), men jeg tenkte da på å låse opp en av disse gjenstandene. Men den sto da rett foran der jeg satt og jeg ville nok fått litt bråk for det... Glemmer den aldri.. Lenke til kommentar
branick Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) har 2 morsomme hendelser i perioden med pc-support på jobben min. 1: Kunde kommer inn og sier at hun ikke får åpnet hennes nye bærbare datamaskin og lurer på hvor låsen sitter. Jeg spør kunden om hun kan vise meg problemet og hun åpner sekken og setter maskinen på pulten. Hun prøver deretter å åpne maskinen der hengslene er! (Hun tok utgangspunkt i logoens retning viste det seg, og på laptoper står denne oppned for å være korrekt vei når maskinen er åpnet). 2: Kunde ringer fortvilet inn til vår pc-klinikk og lurer på hvordan man skal slå av sin bærbare datamaskin på kvelden. Kunden har da i nesten en uke tatt strømkabelen ut av maskinen når hun skulle slå den av, for deretter å vente til den da ble svart (når batteriet en gang tok slutt). Dette orket hun ikke lenger. edit: Beklager, så nå at tråden har vært død i over 2 år Endret 20. mars 2011 av branick 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Vi kan fortsette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1127165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg