Gå til innhold

Dummeste spm. du har fått fra kunde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan jo lure på hva han var ute etter, jeg forklarte det hyggelig første og andre gangen, men det er liten vits i å komme flere ganger...

 

Åhhh, hadde vært så genialt å sagt "ja, bare vent så skal jeg hente".

 

For så å returnet og sagt : Beklager, vi hadde vist ikke nyere melk alikevel

Første gangen sa jeg at jeg ikke trodde vi hadde, så gikk jeg inn for å sjekke, og så kom jeg tilbake og beklaget det ;)

 

Cyclo: Godt mulig :p

 

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare tok vanlig 1 liters med lettmelk, som hadde fire dager lenger dato (han skulle absolut ha 1.5liter...)

Lenke til kommentar

"Det er ikke med norsk bruksanvisning, fungerer TVEN her da?" (Ehh..)

 

"Hvorfor er det så mange forskjellige priser på telefonen?" (Netcom, Telenor og Tele2!)

 

"Hvorfor koster denne pcen 8999.- mens den andre koster 7999.- de er jo helt like, er dem ikke?" (Lese? Veit at folk ikke har peil, men de skjønner vell at produkter kan se like ut men med annet innhold?)

 

"Hvor lang tid tar det før det er min tur?" (Kølapp system, står et nr på din lapp og et tall på displayet.. JEG vet jo ikke hvilke kunder jeg får før deg!)

 

"Får jeg se på nrk1 med HD-Ready? Eller må jeg ha Full-HD?" (huff, dette full-hd greiene ass...)

 

"Er telefonen min kommet tilbake? Leverte den for tre dager siden." (Trenger jeg å si noe mer :p?)

 

"Siden jeg har levert inn laderen min på service, kan ikke jeg bare få èn ny en av dere?" (.........)

 

"Jeg skal snakke med sjefen din!" (hoho, måtte ta den med:P)

 

-------

 

Liten ekstra som jeg hører fra mange andre (gjelder små ting tho).

"Kan jeg bytte denne om den ikke passer?" (Om en kunde satser på at den passer får du et salg, om den ikke passer kommer kunden tilbake så får hun den riktige.. Salg er salg!)

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at jeg dreit meg loddrett ut da jeg skulle levere inn TV'en min som plutselig sluttet å fungere. Jeg hadde fått hjelp av en MANN til å sjekke om det var jeg som ikke hadde satt i kontakten eller noe annet "smart" noe. TV'en var like svart.

 

Jeg tok den med meg på Expert. La den på disken, og mens han fant kvitteringa og skulle skrive ut slik lapp til meg oppdaget jeg en knapp jeg ikke hadde lagt merke til før. Den var plassert under tv'en , og hadde samme ikon som på/av-knappen på fremsiden av tv'en.

 

"ehm, vent litt.. kan jeg prøve å sette i støpselet litt.. jeg ser en knapp jeg ikke har sett før...."

 

Vi satte i støpselet, jeg trykket på knappen .. og vips så funka tv'en.

 

Gjett om det var ei RØD og FLAU blondine som ble stående der. Har aldri vært så flau før i hele mitt liv.

 

For ikke å nevne når IT kom i dag for å hjelpe meg med printeren min som ikke fungerer. Kontakten som går fra skriveren til pc'en hadde fallt ut. HERREGUD :blush::blush::blush: Jeg trenger helg!

Lenke til kommentar

L_C

haha, seriøst, jeg hadde ikke sagt det til en kjeft om jeg hadde hatt et slikt blondt øyeblikk!! :rofl:

 

Jeg har hatt mange fine kunder. De fleste henger seg opp i boxerhortene!

Det er tre for hundre. Altså ikke verdens dyreste, og kvaliteten svarer jo prisen -men de er helt Ok.

Ei dame kom inn med en mann i rullestol. Hun spute om x antall spørsmål rundt disse. kvalitet, hvordan de er etter vask, og ikke minst størrelsen!! De var nemlig fryktelig usikker på om mannen brukte XL eller XXL. De lurte på om det var mulig å bytte, men det er det ikke(oppdaget etterpå at vi har slik forsegling som man kan ha på). Lånte målbåndet men var fortsatt veldig usikker. Det er ikke så store forkjellen likom.

Nei, da måtte han PRØVE en boxer. "ta med deg den her inni prøverommet no, så prøve du den utenpå trusa di". HALLO, mannen var lam fra livet og ned. De skulle altså streve med å få av og på han klærne for en jævla boxershorts til førti kroner!! :!:

De stod der i sikkert tyve min og jossa om den helvettes trusa.

 

 

 

For deg høres det kanskje ikke så morsomt ut, men jeg holdt på å le meg rett ihjel.

 

Hender også jeg får spørsmål om jeg har samboer :hrm:

Men skulle tro jeg får spørsmål om jeg har flere jakker igjen i XL, men å neida. Her går det i min sivilstand.

Her om dagen. Kom inn en solbrun eldre herremann. Jobbet trolig utenriks. Flørtete, høflig og stinka alkohol. Sikkert tatt seg en "kvass`en" før han skulle på shopping.

Han skulle ha seg et rom for kvelden, kanskje jeg hadde ett?

Du får spørre mannfolket mitt, svarte jeg.

"hø,hø, da går det helt sikkert i orden da" svarta han og blunka.

Takka meg med hånda før han gikk, og sa han egentlig ville gi meg en klem, men den skulle vi ha til gode.

Øhm. æsj. Jeg blir å brydd av slike kunder. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Litt komisk er det jo.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Satte opp ei hytte for en kunde for noen år tilbake og kom da over en ganske interessant forespørsel:

 

Hytta ligger på fjellet, og som de fleste vet, så er fjellbjørk noe mer krokete enn bjørk du finner i lavereliggende strøk. Kunden kommer da bort til gravemaskinfører og har følgende spørsmål: Kan du benke/rette ut trærne for meg, slik att de blir rette.... :hmm:

Ett ganske utrolig spørsmål, som gjordet att graver bare måtte snu seg og gå vekk....

 

Byggherre skal i ettertid visstnok ha prøvd å utføre denne operasjonen selv, da med tau festet i hengerkroken på bilen... Forstå det den som kan... :no:

Lenke til kommentar

Var en blond dame innom butikken her som spurte om vi solgte mobiler :roll: .

I vinduet til butikken har vi utstilt alle de nyeste mobilene samt at det er ikke til å ungå at det er mobiler over alt i butikken. Det værste er at hu kikket litt rundt i butikken i 1 min før hu spurte. :no:

Lenke til kommentar
Var en blond dame innom butikken her som spurte om vi solgte mobiler :roll: .

I vinduet til butikken har vi utstilt alle de nyeste mobilene samt at det er ikke til å ungå at det er mobiler over alt i butikken. Det værste er at hu kikket litt rundt i butikken i 1 min før hu spurte. :no:

Kanskje hun faktisk ville ha en mobil, ikke en liten lommedatamaskin med telefonmulighet :)

 

Det er spørsmål man får uansett hvor man jobber. I fotobutikker; Selger dere kamera her? Hos Gullsmeder; Selger dere smykker her? I en mobilbutikk; Selger dere mobiler her? Hos en optiker; Selger dere briller her?

 

Tror ikke det går så mye på IQ, mer en måte å starte en samtale på.

Lenke til kommentar
Var en blond dame innom butikken her som spurte om vi solgte mobiler :roll: .

I vinduet til butikken har vi utstilt alle de nyeste mobilene samt at det er ikke til å ungå at det er mobiler over alt i butikken. Det værste er at hu kikket litt rundt i butikken i 1 min før hu spurte. :no:

 

Hva legger du i at kunden er blond egentlig? At vedkommende er dum fordi hun ville ha en mobil og spurte deg som er ansatt som selger ser jeg ikke på som dumt. Du er jo tross alt ansatt for å hjelpe kundene. Et salg er ikke bestandig like trivielt som å slå inn noen nummer på kassen og kreve betaling, det ligger noe mer bak.

 

Selv har jeg også sagt at jeg kikker etter tv eller lignende, når en selger har spurt.

 

Som alle de som har vært borti salg tidligere evt, er at slike spørsmål kan fort bli en gullgruve. Man hopper direkte til den fasen der man må faktisk kartlegge kundens behov i salgssamtalen. Dette sparer deg som selger

 

Egentlig har jeg holdt meg i skinnert og unnlatt å svare på denne tråden, rett og slett fordi den er i hovedsak tåplig. Det er kundene man lever av, og man vet alltid at ikke alle kunder er A4. Man må regne med at kunden hkan være litt annerledes enn andre og at kunden kan spørre spørsmål so mfor en selger virker dumme. Jeg vil tippe at mellom 80 og 90 % av de spørsmålene som kunder stiller blir stilt pga. kundens mangel på spisskompetanse eller produktkjennskap. Og det er en av de andre tingene dere er ansatt for, nemlig å hjelpe kunden.

 

Et viktig poeng jeg leste på nettet en gang angående hva som skilte ut den gode selgeren var dette:

 

"Super selgeren" har kort sagt en mer profesjonell holdning til sitt arbeid enn gjennomsnitts selgeren og de er flinkere til å skape en tillitsplattform med kundene. De er kommunikasjonseksperter og selger på "value" - ikke pris. Salgssamtalene deres er dessuten lagt opp slik at den skal stimulere kunden til lateral tenkning. Men det som kanskje I størst grad skiller dem fra gjennomsnittsselgeren er deres konkurranseinstinkt. De hater å tape, og gjør derfor alt i sin makt for å unngå et nederlag. Det gir på sikt resultater.

 

Kilde: http://www.kunnskapssenteret.com/articles/...rselgeren-.html

 

Kanskje et ord til ettertanke for mange av de selgerene som har utbrodert sin frustrasjon i denne tråden.

 

 

En ting er at kunden er ufyselig mot deg som selger og truer med bank eller bedriver med sextrakkasering. Enn annen ting er at kunden blir kalt dum og masete hvis de spørr etter et produkt eller en tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke min kunde, men dette kler tråden. Her om dagen var jeg hos Ica Nær på Marken og skulle hente noe post. I køen til den eneste betjente varedisken for øyeblikket sto det en kvinne i livets høst. Det var sikkert 4-5 stykker bak henne.

"I går" (halvpent bergensk) "kjøpte jeg en sånn kartong vet du, med tranebærsaft. På prislappen i hyllen sto det niogtredve femti. Men så ser jeg på kvitteringen når jeg kommer hem, og der står det fiiireogførti femti. Jeg har altså blitt trukket FEM kroner for mye." Det fine var at kassamannen tok henne med seg så hun kunne vise ham prislappen. Hun hadde sikkert forventet å få pengene tvert, og fikk sure vibber fra hele butikken. Fem kroner.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke egentlig et dumt spørsmål, heller en søt, liten misforståelse.

 

Jeg jobber i dyrebutikk. Her om dagen kom det inn en mann med fiskestang og spurte om vi hadde "thing like this" (pekte på senen) til fiskestangen hans. Aaww, stakkars. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...