jevel Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ser for meg deg på sykkel fordi du må kjøpe et bilhjul, fordi du har punktert og reservedekket ditt ikke har samme mønster som resten av dekkene på bilen. Det er ulovlig å kjøre med dekk av ulikt mønster på samme aksel.Eller så skulle han kanskje ha ringt NAF fordi han manglet refleksvest? Jeg regner med at hvis en lyspære slutter å virke på bilen din (og du ikke har en i reserve), så parkerer du øyeblikkelig i grøfta og går til nærmeste forhandler? Å dra inn barn og setebelter i denne saken virker for meg litt tåpelig, det blir som å se uten øyne. Det er forskjell på å håndtere en situasjon som plutselig oppstår og det å skulle kjøpe påbudt utstyr. Det regner jeg med at du ser i denne saken. Barneseter, refleksvester og setebelter er ikke ting som plutselig forsvinner slik at du kan oppleve å bli stoppet uten. -KJ Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 "Jeg regner med at hvis en lyspære slutter å virke på bilen din (og du ikke har en i reserve), så parkerer du øyeblikkelig i grøfta og går til nærmeste forhandler?" man kan da KJØRE til nærmeste forhandler.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var ment som en frekkhet til meg som synes det var idiotisk av han som manglet refleksvest å prøve å få melding fra dama på bensinstasjonen om at de var utsolgt Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg er enig i at det var sært at han prøvde å få dama til å skrive en lapp. Det jeg egentlig hengte meg opp i var hvor han kunne skaffe refleksvest... Men nå har vi fått sagt vårt alle sammen. Som bonus skal jeg legge inn en telefon fra min hverdag: "KAN DU IKKSJEKE FOR FAEN I HELVETTA SETTA MEGG ÅVAGH TIL STAVANGAAAKONTORRREEEATT AAAAHHH!!!!" "Ja, jeg skal prøve å sette deg over dit" "Takk"' 1 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 "KAN DU IKKSJEKE FOR FAEN I HELVETTA SETTA MEGG ÅVAGH TIL STAVANGAAAKONTORRREEEATT AAAAHHH!!!!""Ja, jeg skal prøve å sette deg over dit" "Takk"' random. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Så butikken skal begynne å gi bort varer for å slippe "dårlig" omtale av en enkelt kunde? Kunden tok feil og hadde ingen rett til å få et nytt produkt. det er ikke mer å diskutere enn det. Hva som er rett og galt er én ting. Hva som skal til for å drive en vellykket bedrift er gjerne mer enn bare "rett og galt". Videre skulle det ikke forundre meg om kunden hadde fem års reklamasjonsrett.. Endret 18. september 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Om jeg taper 100,- på dette, og fyren bestemmer seg for å handle ny tv av meg en eller annen gang i løpet av livet sitt, så har dette vært dritbra butikk for sjappa vår... Hehe, du vet like godt som meg at "Jeg skal ALDRI kjøpe noe mer i denne butikken!!" og lignende er tomme trusler. Om en måned er saken glemt og kunden kommer tilbake for å kjøpe vaskemaskin. Foresten synes jeg ikke pris på produktet skal ha noen innvirkning på hva de butikkannsatte går med på, men det er nå bare min mening. Dersom du jobber i salgsbransjen eller i en eller annen bransje der kundebehandling er en del av din hverdag så anbefaler jeg på det sterkeste at du leser en bok med tittelen Crowning the customer. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Haha.. mye morsomme historier.. Kunne sikkert ha kommet med noen selv, men tror jeg heller tar kveld. Men en ting er sikkert for alle som jobber i service yrker, man må tåle mye dritt og unødvendig kjeft, samtidig som man skal behandle alle kunder med respekt og høflighet. Men yrket hadde vært 10 ganger enklere om alle kunder kunne ha vist de ansatte den samme respekten, og samtidig tenkt gjennom saker 2 ganger før at de bryter fra seg alle mulige gloser. Problemet i dag er at 85% av befolkninger har klart å sette hjernen deres i dvalemodus. Problemet med folk i dag at mange ikke fikk en skikkelig oppdragelse da de var små, mens andre gjerne har drøyt dårlig utviklete sosiale antenner. De fleste er heldigvis ikke slik.. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dersom du jobber i salgsbransjen eller i en eller annen bransje der kundebehandling er en del av din hverdag så anbefaler jeg på det sterkeste at du leser en bok med tittelen Crowning the customer. Hahaha, ellers takk du. Det finnes mange gråsoner i kundebehandling der kundene har blitt dårlig behandlet, lurt av selgere eller ikke har blitt informert om diverse ved et bestemt produkt, og i disse sakene er jeg hjelpsomheten selv. Men når en kunde kommer inn og forlanger ditt og datt og har regelrett feil i påstandene sine, så er det ikke annet å gjøre enn å informere om hvordan det egentlig henger sammen. Dersom TVen min blir tatt av lynet og jeg kommer til butikken din for å få ny, får jeg ny av deg da? Jeg "trodde" jo at forsikringen dekket lynnedslag! Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg jobba i en burgersjappe hvor vi solgte mange forskjellige burgere. Og det beste spørsmålet jeg fikk var : "Du, de derre lakseburgerne deres, hvilket dyr kommet kjøttet fra?" Jeg viste ikke om jeg skulle grine eller le. Men han var en helt seriøs mann på rundt 50 vil jeg si. Lenke til kommentar
MichaelK Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg jobber i en liten butikk (telenu bodø) som er imidten av et kjøpesenter i byen, så kommer det en mann forbi å stopper opp, ser først på meg så butikkinredningen, så spør han: "er dette en butikk?" "ja" svarer jeg "er dette en ORDENTLIG butikk?" "ja" svarer jeg igjen "jamen dere har jo ikke vegger eller tak som en normal butikk har!!" Så gikk han bare videre, mens jeg bare sto der som et spørsmålstegn før jeg bynte å småflire litt Endret 22. september 2008 av MichaelK Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Da jeg jobbet med kundeservice over telefon var det ikke mange spørsmål som var så veldig dumme, men en gang iblant møtte jeg på Kronidioter som sa "Nå skal du xxxxx og xxxxxx!!" . F.eks. "Nå skal du se på den jævla skjermen din og slette regninga mi!" Da bare.... hæ?? Æh..... nei? Jeg kan aldri påstå at slike kunder gjør at man får lyst å yte det lille ekstra! Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke det dummeste spm, men det mest irriterende... : Hva er forskjellen på plasma og lcd...? Lenke til kommentar
waldo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Vel, er ikke et dumt spørsmål fra en kunde direkte, men hadde en kunde som ikke fikk tastaturet sitt til å funke på pcen. Jeg spurte om det var et USB-tastatur. Nei, det var logitech svarte kunden . Dette er ikke et dumt svar fra en kunde som ikke vet hva USB er. Mange PC-brukere ligger på et veldig begrenset teknisk nivå. Det er ofte disse som trenger mest hjelp. Folk som kan mer, har gjerne ikke behov for så my hjelp - de finner ut av ting på egen hånd... Når du får et sånnt svar, vet du hvertfall hvilket nivå du må legge deg på i resten av samtalen! Endret 22. september 2008 av waldo 1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke det dummeste spm, men det mest irriterende... : Hva er forskjellen på plasma og lcd...? Hvorfor er det irriterende? Er faktisk et fåtall som vet forskjellen, og det er ikke vanskelig å forklare heller. Lenke til kommentar
waldo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har fått så sykt mange dumme spørsmål: Kunde: Jeg har ett videokamera og ønsker å koble den til maskinen min (viser frem maskinens usb inngang og kameraets firewire) har du denne kabelen? Meg: Nei desverre så finnes nok ikke den kabelen, å krysse usb med firewire er å krysse en flodhest med en elefant. Men du kan sette inn ett pcmcia kort isteden. Dette er et spørsmål som jeg ikke er så overrasket over. Jeg har et videokamera der det følger med en USB-kabel og i dokumentasjonen er det lagt opp til bruk av Firewire som førstevalg. På kameraet er det også Firewire kontakten som er mest synlig. Jeg lette ganske mye før jeg fant USB-kontakten som var skjult under et lokk. Bruk av USB var også godt gjemt bort i dokumentasjonen. Den enden av USB-kabelen som skal inn i kameraet ligner overhodet ikke på den delen som skal inn i PC-en. Forskjellige typer USB-kontakter: (den som passer i mitt kamera er nr 2 fra venstre) Forskjellige typer Firewire kontakter: (den som passer i mitt kamera er den til venstre) Hvis du bare kjenner til hvordan en USB kabel ser ut i den enden som skal inn i PC'en (som er det vanligste du ser), er det ikke rart at kunden ikke kjenner til nøyaktig hva som er forskjell på USB og Firewire i den enden som kobles til kameraet. 1 Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke det dummeste spm, men det mest irriterende... : Hva er forskjellen på plasma og lcd...? Hvorfor er det irriterende? Er faktisk et fåtall som vet forskjellen, og det er ikke vanskelig å forklare heller. Fordi 90% av alle som titter på TV spør om dette. Blir rett og slett lei av å forklare det, enkelt og greit... Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Tror nok vi som jobber med salg i en eller annen form, bare må finne oss i at en god del av jobben er "voksenopplæring". Og at våre kunder må finne seg i at vi ler godt av dem når de har lagt på/ eller gått ut. Det fine med de dumme spørsmålene, er at når du kan gi gode svar, så skjønner de "ikke altid like oppegående" kundene hvorfor de kommer til akkurat deg får å få hjelp. På godt norsk heter det vel god service, selv om det til tider kan være litt frustrerende å bli oppringt kl 4 på natten av kunder som burde klare å plugge i en stikkontakt selv. Det fine er at om du tar det med et smil er det ingen som mukker på en regning på 1400 kr + moms for en påbegynt time. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jobber i matbutikk En gjenganger må være de som spør etter brus, for å komme inn i butikken går man mellom to hyllerader med brus... Det rare er at selv om man sier "Det står borte ved inngangen, følg med så skal jeg vise deg" og så går dit, så blir de sure og sier "Jeg pleier jo ikke å handle i denne butikken da" uten at jeg har sagt noenting som helst. Det er litt merkelige kunder... En annen kunde spurte meg om vi hadde nyere melk, jeg sa nei, han gikk til fyren i frukta, som sendte kunden til meg, og jeg sa nei. Så gikk han til den ene i ferskvara, som sendte kunden til meg, og jeg sa igjen nei. Til slutt spurte han til kassa, som sendte han til meg, og jeg svarte nei. Ble ganske irritert på han allerede tredje gangen han kom med en ansatt på slep for å spørre det samme, sa til han at melkebilen fortsatt ikke har vært her siden sist han var innom. Man kan jo lure på hva han var ute etter, jeg forklarte det hyggelig første og andre gangen, men det er liten vits i å komme flere ganger... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Flimzes: Kanskje stakkaren hadde dårlig hukommelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg