Gå til innhold

Siste sjekk før kjøp. Vil dette fungere? [kjøpt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vifter er alltid kult og ha, jo flere jo bedre er min mening. Vel egentlig ikke for vis du har for mange blir det bare bråk kanskje. men jeg vurderer og skaffe meg 3 kraftige vifter til på grunn av den ekstreme sommervarmen som er nå for tiden. tar jo knekken på alt som fins på levende og dødt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Woho sommervarmen er kanskje borte snart. Det lynet og tordnet sånn i går at rom tempraturen sank til 20 grader og cpuen gikk ned til fantastiske 26 igjen. Ingen ting gjorde meg mer glad men uheldigvis så steg den ganske fort opp igjen når solen tittet fram.

 

Kanskje flytte langt opp i nord på en sånn øde område hvor det er snø og sånt. Kan få et reinsdyr som leke kamerat. Spørs om reinsdyr er så flinke til og spille nintendo men.

 

PS:

vær forsiktig når du skal skru det sammen så du ikke knekker noe.

Bruk anti-statisk lenke så du ikke kortslutter noe så ønsker jeg deg lykke til med pc-en din.

Lenke til kommentar

Hillvill, har du fått alt utstyret ennå? Ble selv imponert da jeg fikk en pakke på døra, 22 timer etter bestillingen. Men det var bare kabinettet. Venter fortsatt på de siste delene, og en av dem har ligget hos postterminalen i Trondheim siden tirsdag. Posten er effektiv :no:

I alt er forsendelsen delt opp i fem, og sender fra hver sin adresse.

 

Ellers snakket jeg med en kundebehandler hos amentio og spurte hvorfor de ikke er med i Hardware sin handlevognalternativ. Han kunne fortelle at de rett og slett er blitt presset ut av komplett. Hvis det er tilfelle er det virkelig råttent!

 

Kan noen i Hardware si noe om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hva mener du med handlevognalternativ?

Han mener prisguiden.

Han er vel en av mange som syns det er rart eller dumt at Amentio ikke er i listen der, for de er vist kjent for og ha veldig lave priser i forhold til andre.

 

Det hadde vært greit at de lå der de og, jo flere som er der jo bedre blir det jo da får jo kundene de billigste prisene og kanskje nettbutikkene skjønner at kunder kan sjekke prisene lettere og da senker de litt.

Lenke til kommentar

Amentio har kommet inn igjen nå :D (for noen dager siden)

 

Satt sammen PCen min idag :D Funket faan meg å :D :D Dette var første gang, var livredd hele tiden :p Ikke akkurat livredd da, men. Brukte ikke antistatisk armbånd, med passa på å jorde meg med en jorda strømmfjøl innimellom så det gikk bra.

 

Bare det at stockkjøleren ikke er så bra :( var rundt 60 idle, men kobla om litt og da ble det 44-45 idle. Til og med når jeg kjørte flatout2 (max grafikk) holdt den seg (etter 10 min spilling :p), torde ikke prøve noen andre spill med tanke på CPUen...

 

Skal kjøpe en ny kjøler.

 

Men ett siste spørsmål: slår e8400 seg av automatisk når det blir for varmt.

 

Innlegget er skrevet på min nye data! ;X

Lenke til kommentar

Gratulerer :)

 

Så ikke at du ikke hadde tatt med kjøler, hvis ikke ville jeg selvfølgelig ha foreslått det. Stock-kjøler anbefales ikke uansett bruk, og siden du har sagt du skal overklokke er det et must. Thermaltake Ultra 120 Extreme er en vinner.

 

99% sikker på at CPU har en mekanisme for å beskytte mot overoppheting. Både underklokking og det å slå seg av er teknologier som har vært tilgjengelige i prosessorer i mange år.

Lenke til kommentar

Endelig, alle deler er i hus :thumbup:

 

Nå er det montering, montering, montering, og dette var mer moro enn jeg trodde. Men et par problemer dukker opp, som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med:

 

Grafikkortet skal ha strøm, får jeg beskjed om når jeg slår på maskinen. Har lest og sett på alt som er av plugger uten å fatte hvor jeg henter strømmen fra, og hvordan jeg kobler den til. Sikkert veldig nooby, men jeg er fersk.

 

Skal man benytte seg av CHA_FAN og PWR_FAN på noen måte? Jeg har koblet kabinettviftene som har manuell hastighetsinstillinger direkte til strømboksen.

 

Takker for svar, trenger sårt hjelp...

Lenke til kommentar
Sett cpuvifta i cha_fan1. da vil den benytte seg av alle pinnsa på cha_fan1 og en av pwr_fan sine pinns

 

Takker, men hvordan gjorde du det med grafikkortet? Jeg får følgende beskjed: You have not connected the power cable to your video card.

 

Jeg har plugget inn grafikkortet i den blå sloten, men ser ingen andre strømalternativer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

se på strøm forsyningen din en av de kablene vil ha en 6 eller 8 pins kontakt som enten skal inn på siden av skjermkortet ditt eller oppå skjermkortet.

 

De fleste moderne skjermkort trenger ekstra strøm det kan hende du faktisk trenger 2 strøm kontakter avhengig av hva slags skjermkort du har.

Lenke til kommentar
Hehe, lett og gjøre feil. Litt av grunnen til at det gikk så bra med meg var nok at jeg las mange guider før jeg begynte og bygge. Det var faktisk en YouTubefilm som inspirerte meg :D

 

Tittet på den, får lyst til å bygge flere maskiner :!:

 

Snart er alt i boks, hadde bare noen ærender ute. Det eneste jeg har igjen er å få kontakt med harddisken, noe jeg av en eller annen grunn ikke fikk da jeg skulle installere Windows. Det blir forresten XP, da jeg har hørt at det gir bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...