Gå til innhold

Siste sjekk før kjøp. Vil dette fungere? [kjøpt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville valgt Gigabyte sitt for da hadde jeg hatt støtte for og oppgradere til DDR3 ram når prisene synker og jeg føler at jeg trenger en ram oppgradering. Men begge hovedkortene støtter jo 16gb med DDR2 ram så det er jo utrolig masse.

 

Begge støtter også 2x8 i crossfire litt usikker på om 600 watt er nok for og dra crossfire.

Lenke til kommentar

Greit, da blir det det andre oppsettet ;) Har forhørt meg litt før her på forumet og den 600 wattern funker knall. Hardware har anbefalt den i sitt CF oppsett også ;)

 

Bestiller nå snart (h)

 

Appropo plass, kansje jeg burde vurdere større HDD, men jeg har ekstern som fungerer knall. På denn andre maskinen min (desktopp/gaming), har bare 250 :p å der er det fortsatt plass.

Lenke til kommentar

Bare det at budskjettet ligger bare på 5.6 k akkurat nå. Og vill ikke bruke for mye penger på slik morre :p

 

Er bare det phear00 at e8400 skal vist være litt bedre en e8500, klokker bedre og er mer stabil. Kompis av meg har e8400, og stilte bare litt i bios og den ligger stabilt på 3.6. Desuten er det bare 2 gigg ram det du viste der.

 

Så til NiwT, er veldig kjekt og ha mulighet for ddr3 da.

Lenke til kommentar
Ok. Så ikke at du nevnte overklokking.

 

F1 320GB koster på kronen akkurat det samme som T166, men yter en del bedre. RAM-en kan du faktisk kjøpe to av, men det blir en hundrelapp dyrere.

 

Nei, du har rett i det, jeg glemte og nevne overklokking :S Kommer ikke til og overklokke nå mye, men CPU vil jeg nok stille opp littegran ;)

 

Ja hvis det bare blir en hundrelapp dyrere kjøper jeg heller det ja. Så du hadde nevt den rammen på en annen tråd også, er det en du har god erfaring med selv eller?

 

Og det med harddisken, har du erfaring med det også?

Endret av Hillvill
Lenke til kommentar

Hei, jeg er midt i vurdering selv, og likte oppsett nummer 2, og kommer til å bestille i morgen, hvis ikke noe uventet alternativ dukker opp. Her er mine endringer:

 

Skjermkort - komplett

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

kr 1.295,- -24%

 

Kabinett - komplett:

Antec Three Hundred 140mm Fan (Without PSU)

Kr 425,-

 

Minne - komplett:

Crucial DDR2 PC8500 4096MB CL7, Kit w/two matched DDR2 PC8500 2GB CL7

kr 1.419,

 

Prosessor - komplett:

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

1195

 

Strømforsyning - MPX

OCZ 600W StealthXStream Strømforsyning

495

 

Harddisk – mpx

Seagate 500GB Barracuda 7200.10 SATA2NCQ

7200RPM, 8.5ms, 16MB cache, SATA 3Gb/s

525

 

Hovedkort komplett

Gigabyte GA-X48-DS4

1465

 

 

Pris: 6819

 

Fordelen her er at jeg bare trenger å bestille to steder. Jeg har vagt 1066 MHz minne, billigere kabinett, større harddisk og et annet, men tilsvarende skjermkort som i helgen er på tilbud hos komplett.

 

edit: glemte hovedkortet

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Voldsomt til prisnedgang på 8800 GTX da. Denne versjonen er vel kanskje hakket bedre enn HD 4850, men produserer en god del mer varme om jeg ikke husker feil. Ville nok valgt 4850 allikevel.

 

RAM-en er uhorvelig dyr, og har i tillegg dårlige timings. Du får lett bedre RAM til halve prisen.

 

Og på harddisksiden er nok WD Caviar SE 16 640GB med 320GB plater et bedre valg. Tilsvarende pris, litt mindre kapasitet, men en god del bedre ytelse.

 

Edit: Og jeg tviler på at du trenger X48. Det er i så å si alle praktiske tilfeller identisk med X38. Men selv X38 er det ikke behov for om du ikke skal kjøre Crossfire på enorme oppløsninger, og det tviler jeg på at du har tenkt å gjøre med et Nvidia kort :) Gå heller for et P45 kort.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Hei, jeg er midt i vurdering selv, og likte oppsett nummer 2, og kommer til å bestille i morgen, hvis ikke noe uventet alternativ dukker opp. Her er mine endringer:

 

Skjermkort - komplett

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

kr 1.295,- -24%

 

Kabinett - komplett:

Antec Three Hundred 140mm Fan (Without PSU)

Kr 425,-

 

Minne - komplett:

Crucial DDR2 PC8500 4096MB CL7, Kit w/two matched DDR2 PC8500 2GB CL7

kr 1.419,

 

 

Bestill på amentio!!! Virker som prisguiden plutselig ikke finner amentio sine varer. Men bare søk de opp på amentio så finner du alle delene i mitt oppsett til 5.4 tusen

Prosessor - komplett:

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

1195

 

Strømforsyning - MPX

OCZ 600W StealthXStream Strømforsyning

495

 

Harddisk – mpx

Seagate 500GB Barracuda 7200.10 SATA2NCQ

7200RPM, 8.5ms, 16MB cache, SATA 3Gb/s

525

 

Hovedkort komplett

Gigabyte GA-X48-DS4

1465

 

 

Pris: 6819

 

Fordelen her er at jeg bare trenger å bestille to steder. Jeg har vagt 1066 MHz minne, billigere kabinett, større harddisk og et annet, men tilsvarende skjermkort som i helgen er på tilbud hos komplett.

 

edit: glemte hovedkortet

 

Kjøp på amentio, der finner du alle varene i handlekurven min til 5.4 k. Virker som prisguiden ikke finner amentio for tiden :S

Endret av Hillvill
Lenke til kommentar
Dersom du kjøper Gigabyte hovedkort bør du skjekke grundig om rammen passer.

 

Jeg har hatt to Gigabyte-kort i løpet av denne måneden. rammen min passa ikke fordi ingan av korta hadde støtte for mere enn en minnebrikke på 2GB. Alså det kan ha f.eks 1x2GB og 2x1GB. Så skjekk ekstra på det.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=985017&hl=

 

Men tror du 4x1 foreks vil fungere på mitt??

Lenke til kommentar
Det ble dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76677

 

Kjøpte alt hos amentio for 5700 (inkludert frakt) :D

 

Har kjøpt jeg også, omtrent samme pakke som deg, bortsett fra at jeg har tatt med noen småting som DVD-brenner,etc. Prøvde å sette opp samme pakke hos Komplett, og det kom på nærmere et par tusen kroner dyrere.

 

Hvorfor har du lagt til disse to ekstra viftene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...