FullColor Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Som tittelen sier, så strekkes et bakgrunns bilde over hele skjermen uansett om jeg setter instillingene til og plassere bildet centered med orginal oppløsning. Hva er galt og hva skal jeg gjør ? Endret 26. juli 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 hva er størelsen på bilde ditt? kan hende det er noe med at størelsen på bilde er for stor eller for liten så det strekkes for og passe. Har du prøvd at andre bilder ikke blir strekt og får samme problem? Jeg vet at når jeg satte et gigantisk bilde som bakgrunn ble det strekt så kun 1 liten del av bilde på skjermen selvom den var 1900x1200. så jeg måtte velge et mindre bilde. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Er ikke første gang jeg har dette problemet nei. Bilde blir ikke bare strekt større men strekt sånn at det fyller ut skjermen, akkurat dette bildet jeg snakker om nå er 800x600. Og som sagt problemet er ikke det er for lite siden jeg har de rette innstillingene for at det skal ikke fylle ut skjermen men være centered. Verdt å nevne at uansett hva jeg velger av de tre forskjellige valgene så forblir bildet akkurat det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 du kan jo prøve og laste ned ultramon kun for og sjekke om du får endret bilde da så det ikke blir strekt. Eneste programmet jeg kom på i farten som lar deg endre bakgrunns bilder. Er egentlig lagd for og la deg bruke flere skjermer. ultramon Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Lastet ned ultramon og prøvde og forandere på det der, men med samme resultat: null resultat :\ Irriterans greier altså. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Lastet ned ultramon og prøvde og forandere på det der, men med samme resultat: null resultat :\ Irriterans greier altså. ja det skjønner jeg godt, er det et vanlig problem? Får du probleme uansett bakgrunns bilde du bruker? har du satt skjerm oppløsningen til det skjermen din skal ha? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Ja har hatt det problmet før men ikke så ofte jeg har prøvd å ha ett bakgrunnsbilde utenom bare sort (ingen bilde) så kan jo si det er vanlig da siden det har vært sånn vær gang jeg har prøvd. Kjører selvfølglig native oppløsning også, men det skulle vel ikke ha noe å si uansett ? Men nå fant jeg ut av det, funker kun ikke når man velger bakgrunns bilde "manuelt" isteden for og velge det igjennom windows innebygde bakgrunns velger (explorer) Dum vista konstruksjon\bug Endret 28. juli 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Vista har mye rare ting for og gjøre ting både lettere og vanskelige har jeg funnet ut selv. Bra du fikk fikset problemet ditt da. Når man får fjernet alle sine irriterende problemer med vista 64 bit så finner man jo fort ut at det er mye bedre og mer stabilt enn XP 32bit er ivertfall det for meg. Brukte jo 5 dager for og få alt til og funke men:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå