Gå til innhold

Spørsmål angende Vekt og Trening

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år, er 1.72 og veier hele 62 kilo...

ifølge BMI (Ja jeg veit det er bull, men jeg HAR faktisk noe muskler) er jeg ganske nært undervektig.

en på min alder veier 80 kilo tror jeg, er 2 cm høyere enn meg og er sykt sterk! (tettvokst)

Så jeg må spørre et kanskje litt dumt spørsmål:

når vil jeg gå opp i vekt? jeg tror jeg har grunn til bekymring når jeg for ett par månder siden, veide sånn ca. 65 - 67 kilo, og kiloene formerlig har rast ned... dette er da ikke normalt på min alder?!

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er vel ikke unormalt hvis du trente under perioden (Gjorde du det?). Selv om du gjorde dette før, kan det gi plutselig utslag, det er ikke sånn at hvis du trener dønn likt over 4 uker, så mister du f.eks 1 kilo vær uke (men heller 3 kilo den ene uka og 2 en annen gang, mens du også faktisk også kan gå opp i vekt).

Alti i alt: Kroppen er et merkelig mysterium :p

Jeg er ingen ernæringsfysiolog eller hva de liker å kalle seg, men ville ikke si du var undervektig.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Teori er en ting, praksis er noe annet :)

Det er omtrent umulig å si om du er undervektig, da det kommer helt an på hvor mye fett/muskler du har på kroppen (eksakte tall).

Og hvis du trener det antallet du sier, er det ikke rart. Du trener nok ikke akkurat av deg musklene.

Muskler er tyngre enn fett som du kanskje viste, men det er lettere å utvikle fett på kroppen enn muskler. Hvis du ikke er av den persjonen som ikke har noe problem i å trene (men det vil komme :p ).

Lenke til kommentar

Ikke for å skryte (Og det er ikke noe å skryte av heller), men jeg har trent mye mer i Uken/Dagen enn det du gør. :)

Nimi (Norsk Idrettsmedisinsk Institutt), kalte meg en treningsnarkoman, det sier litt (Nimi jobber med mange toppidrettsutøvere).

Og får å si det sånn, jeg er ikke akkurat treningsnarkoman nå. Har nok med å gå over gangen, hjemme, for å drikke/mat. :!:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Angående Dette . Jeg sier ikke at også du mister treningslysten, men utrolig mange gjør det med årene, men mange har også grunner (Jobb er en fin ting).

Det eneste tipset jeg kan gi deg er: Ikke Tren 6-7 timer om dagen på disse varme sommersdagene, når vinterkulda trer inn kan du mist treningslysten (trolig ikke konstant og med en gang), men langsomt.

En ordentlig treningsøkt på 1-2-3 timer er mer (og 3 timer er ihvertfall nok) om dagen.

Trening med mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...