Conkey Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Regner med en god del her inne har sikret seg iPhone (stavet rett) her i Norge med det som virker (fremdeles for meg) som et noe dyrt abonement dersom man ikke surfer så mye utenfor wifi. Har telenor frihet, tenker at en kombi med mobilt bredbånd vil for mitt bruk være mye billigere. Har noen brutt sin avtale med Netcom? Hvordan gikk dere i så fall frem? Betalte dere telefon + 1mnd + bruddavgift? Og til slutt fikk dere fjerent låsen gratis (så i et annet forum at Netcom kunne kreve opp mot 1500,- for dette i tillegg til bruddgebyret)? Fungerer alt som det skal med andre ab i telefonen? Lenke til kommentar
Drill Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Regner med en god del her inne har sikret seg iPhone (stavet rett) her i Norge med det som virker (fremdeles for meg) som et noe dyrt abonement dersom man ikke surfer så mye utenfor wifi. Har telenor frihet, tenker at en kombi med mobilt bredbånd vil for mitt bruk være mye billigere. Har noen brutt sin avtale med Netcom? Hvordan gikk dere i så fall frem? Betalte dere telefon + 1mnd + bruddavgift? Og til slutt fikk dere fjerent låsen gratis (så i et annet forum at Netcom kunne kreve opp mot 1500,- for dette i tillegg til bruddgebyret)? Fungerer alt som det skal med andre ab i telefonen? Hei, Om ikke jeg tar helt feil, så vil jeg tippe at Telenor også kommer på banen med iPhone en gang i oktober. Da ville jeg heller ventet, fremfor å betale dyre kroner for å komme meg ut av en bindingskontrakt. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Hei, Om ikke jeg tar helt feil, så vil jeg tippe at Telenor også kommer på banen med iPhone en gang i oktober. Takk, men er det ikke fare for at de gjør samme opplegget som netcom med lite mulighet for å tilpasse ab. som passer meg best? Oktober - kom fort! Lenke til kommentar
rieg Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det er jo begrenset hvor mye billigere den kan bli da. Det er jo en fet telefon. har du ikke abn med billig datatrafikk ikke kjøp iphone 3g, jeg slukte 150kr kontantkort på min 3g på 7MB(gikk fort) hehe. kjøpte kontantkort i mellomtiden, mens jeg venter på porteringen. snakket også med netcom, de mente de kunne ha tlf i ca 6mnd før andre fikk selge den. ikke sikker på om han snakker sant, men det er da sykt lenge å vente, fikk min iphone 3G for 2 dager siden løp og kjøp, det er en mening at man skal ha abn, med billig datatrafikk!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Det er jo begrenset hvor mye billigere den kan bli da. Det er jo en fet telefon.har du ikke abn med billig datatrafikk ikke kjøp iphone 3g, jeg slukte 150kr kontantkort på min 3g på 7MB(gikk fort) hehe. kjøpte kontantkort i mellomtiden, mens jeg venter på porteringen. snakket også med netcom, de mente de kunne ha tlf i ca 6mnd før andre fikk selge den. ikke sikker på om han snakker sant, men det er da sykt lenge å vente, fikk min iphone 3G for 2 dager siden løp og kjøp, det er en mening at man skal ha abn, med billig datatrafikk!!!!!!!!!!! Problemet mitt med Netcoms ab er at jeg stort sett om dagen sitter med wifi tilgjengelig(også hjemme) og at jeg kun bruker 3G på kveldstid eller i helg når jeg er på hytta. Da passer monilt bredbånd fra telenor med fri bruk mellom 17-07 og i helger meg perfekt hvor prisen kun er 119 i måneden. Tellerskritt etter mitt bruk dekkes av annet telenorab. Valget står på iPhone eller Touch Pro(Diamond var for treig), men liker godt enkelheten til iPhone. Lenke til kommentar
Drill Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei, Det er mye bra med iPhone, det jeg liker veldig godt med den er brukergrensesnittet. Det er enkelt og intuitivt, t.o.m bestemora mi likte godt å trykke på skjermen. Det er jo slik det skal være, eller hur MEN: Det er jo en del negative aspekter med den også, nemlig bl.a batterikapasiteten. MMS funksjonalitet synes jeg de kunne tenkt litt mer på. Vel og merke viser operatørenes statistikker at MMS-bruken er på vei ned, men allikevel er det betraktelig flere i Europa som benytter MMS enn i USA. Nå er det vel slik at man kan mekke til MMS på iPhone, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
rieg Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 netcom har gjort en feil med meg. sendt meg 2stk iphone må betale 2200 pr stk da. Men bare en av tlf som er med abn, bør jeg da kontakte netcom eller bør jeg bare ta begge 2? har jo egentlig ikke bruk for begge men kan sikket få låst opp den ene og selge den! er det ulovlig tro? hva sier netcom hvis jeg ringer og har en netcom tlf som er låst men ikke knyttet til et abn?æ Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 netcom har gjort en feil med meg. sendt meg 2stk iphone må betale 2200 pr stk da.Men bare en av tlf som er med abn, bør jeg da kontakte netcom eller bør jeg bare ta begge 2? har jo egentlig ikke bruk for begge men kan sikket få låst opp den ene og selge den! er det ulovlig tro? hva sier netcom hvis jeg ringer og har en netcom tlf som er låst men ikke knyttet til et abn?æ Vrien sak. Dette faller absolutt under kategorien luksusproblem, men de er jo i aller høyeste grad også problem. Du kan jo gi den til meg så skal jeg ordne resten... Og jo, så vidt jeg har fått med meg på nettet er det fullt mulig å få MMS via ulike progr. (har ikke anelse hvordan). Når det gjelder batterikapasiteten vil det nok hjelpe å slå av 3G når du ikke bruker dette, da vil batteriet vare mye lengre mellom ladinger. iPhone kommer jo ellers ikke så halvgærnt ut på tester mht til batteri (sett opp mot andre smarttelefoner vel og merke, eller som Kaggestad: dere skal vite det..) Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er jo begrenset hvor mye billigere den kan bli da. Det er jo en fet telefon.har du ikke abn med billig datatrafikk ikke kjøp iphone 3g, jeg slukte 150kr kontantkort på min 3g på 7MB(gikk fort) hehe. kjøpte kontantkort i mellomtiden, mens jeg venter på porteringen. snakket også med netcom, de mente de kunne ha tlf i ca 6mnd før andre fikk selge den. ikke sikker på om han snakker sant, men det er da sykt lenge å vente, fikk min iphone 3G for 2 dager siden løp og kjøp, det er en mening at man skal ha abn, med billig datatrafikk!!!!!!!!!!! Jeg kjøpte iPhone med iTalk small og betalte bruddgebyr med en gang, totalprisen på telefonen ble litt over 4000 kr. Helt ok synes jeg Dette var den billigste telefonen da Lenke til kommentar
3121 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Bestilte ismall, betalte kr 2290.-for telefonen ved henting på postkontoret. Kom hjem ringte Netcom, kansellerte abonnementet, fikk beskjed om at det kom til å drøye 1 time før jeg kunne bruke andre operatører. Det tok 30 minutt så var jeg oppe på Telenor`s nett. Telefonen kommer seg på totalt kr 5089.- med bruddebyr. Jeg kjøpte en 16GB White. Derfor synes jeg det er merkelig at folk handler på finn.no f.eks til over kr 7000.- når disse nå er tilgjengelig i Netcom`s webshop. Enkelte har for mye penger Lenke til kommentar
LaBe Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det har jeg også tenkt å gjøre har akkurat fått den nå, er det da noe i veien for t jeg kan bruke simkortet jeg fikk med fra netcom før jeg bryter abonementet? Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Det har jeg også tenkt å gjøre har akkurat fått den nå, er det da noe i veien for t jeg kan bruke simkortet jeg fikk med fra netcom før jeg bryter abonementet? Nei du kan bruke det ab så lenge du ønsker det selv. Men dersom du bestilte nytt nummer fra netcom er det jo litt stress. Men jeg bestilte selv noen pizza og satt i telefonkø noen steder med netcomab før jeg brøt etter ca 4 dager;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå