Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hmm er Tiscali treige?

Anbefalte innlegg

Fikk min ordre bekreftelse den 4/3-03,og ble opplyst på Tlf at bytte mitt fra Telenor kom til å gå fort,ca. 1 uke.

Vel det har snart gått 14 dager uten at jeg har hørt noe mere,og prøve å ringe dem er bare å glemme,etter å ha sittet å ventet en stund blir jeg satt over til sentral bordet igjen uten å få kontakt.

Så dere som har erfaring med dem,hvor seriøse er dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oxo meldt "flytting" til Tiscali. Gjorde så på fredag, ble fortalt det ville ikke gå raskere selv om jeg hadde modem og oppkoblet utstyr fra før av. Altså da 3-4 uker levering. For å få vite dette måtte jeg vente 20min i kø. Håper det ikke blir mye problemer når linjen hos Tiscali blir operativ...... det kan bli litt vel mye piano musikk for mitt vedkommende.

Sa de noe om etableringskostnader til deg?

Ble fortalt det skulle sendes et brev med litt mer info ved et senere tidspunkt.

Jeg *fatter* ikke hvorfor dette skal ta så j*vlig lang tid.

Lenke til kommentar

Satt ca,50 min å ventet i telefonen før jeg fikk svar til slutt,de 14 dagene er snart over og de kunne heller ikke se at det var gjort noe,så skjer det ikke noe til i morgen så må de pi§§e off for min del,da de sa at dette kom til å gå en uke da jeg snakket med dem først i forrige uke.

Det er flere leverandører som kan få mine penger.

Lenke til kommentar

Dere har gått i fella! Dette er et lite show arrangert av Telenor for å kvitte seg med ISDN kunder, dem overførte meg til Tiscali uten mitt samtykke og det fikk dem fort vite min mening om. Tiscali suger, og ikke lite, jeg kjenner 10-15 personer som har det og det går tregt. For de som spiller er det bare tull og ping/lagg som bare det. Ring og klag eller kjeft om det trengs, dette er noe av det verste som kan skje med dere. Jeg har opplevd det og det var ikke noe særlig. :evil:

Lenke til kommentar

Hadde også veldig trøbbel med overgang fra telenor til Tiscali. Men ikke skyld på Tiscali, det er ikke de som er treige men Telenor. De skal nemlig sende en såkalt VHCDP verdi eller noe sånt..... Dette hadde de ikke gjort i mitt vedkommende. Det samme skjedde en kompis av meg akkurat i disse dager. Når dere ringer tiscali må dere få de til å purre på Telenor så de gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Du tenker på VP/VC verdier (VP forteller hvilken sentral det er, VC forteller hvilken port på sentralen man er koblet til på).

Og ja... hadde det vært opp til Tiscali så hadde du hatt ADSL igjennom dem med en gang. Men desverre så er det "litt" mer tidkrevende enn mange tror.

Det der med hastighet blir også fortløpende forbedret. I løpet av et par ukers periode vil Tiscali kunder ha et backbone nett de surfer via som er mange forundt. ;)

Sitter selv med Tiscali ADSL og har ingen problemer som plager med linjen.

Det der med hastighetsproblemer... si i fra til kundeservice hos Tiscali. Er faktisk folk som sitter å jobber dedikert med akkurat slike ting.

Dette er ikke noe jeg bare sier... selv om jeg jobber hos Tiscali. :)

Men igjen... husk... dette her er meg som privat person. Så ikke flame meg om det er noe dere opplever av problemer med linjer eller tjenestene. :)

Lenke til kommentar

Steike,i dag ble jeg virkelig irritert da en kompis av meg ringte å sa at han hadde fått beskjed for 2 dager siden om omkobling nå på Mandag,og han hadde bestilt 1-2 dager etter meg,vel etter å ha sittet å ventet i telefonen opp til 50min. hver gang jeg ringer for å få vite at de vet ikke hva det står i,gjør meg mildt sagt forbanndet.

Lenke til kommentar

:D Jeg har nå hatt abonnement hosTiscali i ca 1mnd. Jeg kan vel ikke si at jeg er særlig fornøyd med servicen jeg har fått hos dem. Det med at du kan bli sittende i tlf kø hos kundeservice i 1 time er ikke unaturlig hos dem. Jævli irriterende spør du meg :grumpy: Der må de skjerpe seg veldig. Da jeg bestilte Adsl hos tiscali fikk jeg beskjed om at det var ca. 3-4 uker venting, men ble overrasket da jeg ble tilkoblet etter ca 14 dager. (Nå skal det vel sies at jeg ringte og purret 5-6 ganger og sa at jeg måtte få Adsl raskt da jeg trengte det i jobbsammenheng. En liten hvit løgn altså.) :lol: Har dessverre hatt endel krangling med tiscali p.g.a dårlig hastighet, men nå ser det ut til og ha rettet seg. Om jeg angrer på valget av Adsl leverandør så meg jeg vel være ærlig og si JA :oops:

Skulle nok ventet litt for siden jeg tegnet abonnement så har både NG og Tele2 kommet. Må nok ta til takke med Tiscali i 1 år, men da går jeg garantert over til en av de andre aktørene på markedet. :shrug:

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte Adsl hos tiscali fikk jeg beskjed om at det var ca. 3-4 uker venting, men ble overrasket da jeg ble tilkoblet etter ca 14 dager. (Nå skal det vel sies at jeg ringte og purret 5-6 ganger og sa at jeg måtte få Adsl raskt da jeg trengte det i jobbsammenheng. En liten hvit løgn altså.)

Kanskje det er sånne som deg som gjør at det er vanskelig å komme gjennom til Tiscalis kundesenter? Selv fikk jeg Tiscali ADSL installert to uker etter bestilling (uten masing).

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte Adsl hos tiscali fikk jeg beskjed om at det var ca. 3-4 uker venting, men ble overrasket da jeg ble tilkoblet etter ca 14 dager. (Nå skal det vel sies at jeg ringte og purret 5-6 ganger og sa at jeg måtte få Adsl raskt da jeg trengte det i jobbsammenheng. En liten hvit løgn altså.)

Kanskje det er sånne som deg som gjør at det er vanskelig å komme gjennom til Tiscalis kundesenter? Selv fikk jeg Tiscali ADSL installert to uker etter bestilling (uten masing).

Det at det er så lang ventetid hos Tiscali tror jeg du må legge på Tiscalis kappe og ikke på min. De må vel for hel... kunne ha kapasitet til og kunne ta imot telefoner fra sine kunder som alle andre med kundeservice. :grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar

Det at det er så lang ventetid hos Tiscali tror jeg du må legge på Tiscalis kappe og ikke på min. De må vel for hel... kunne ha kapasitet til og kunne ta imot telefoner fra sine kunder som alle andre med kundeservice.  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:

Du er sikkert ikke den eneste som har brukt / bruker den "taktikken", og sånt tull medfører lenger ventetid for de som faktisk har et problem. At det i utgangspunktet er lang ventetid er nå så, men å ringe bare for fjas gjør ikke saken noe bedre.

Lenke til kommentar

Det at det er så lang ventetid hos Tiscali tror jeg du må legge på Tiscalis kappe og ikke på min. De må vel for hel... kunne ha kapasitet til og kunne ta imot telefoner fra sine kunder som alle andre med kundeservice.  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:

Du er sikkert ikke den eneste som har brukt / bruker den "taktikken", og sånt tull medfører lenger ventetid for de som faktisk har et problem. At det i utgangspunktet er lang ventetid er nå så, men å ringe bare for fjas gjør ikke saken noe bedre.

:D Kan ikke si at jeg synes det er fjas og ringe Tiscali for og purre da men. :wink: :woot::yes:

Lenke til kommentar
:D Kan ikke si at jeg synes det er fjas og ringe Tiscali for og purre da men. :wink:  :woot:  :yes:

Det er jo akkurat sånn purring som gjør at de som trenger hjelp må vente lengre på svar, og da kaller jeg det fjas. Du fikk beskjed at det ville ta 3-4 uker - det skulle du forholdt deg til, og evt purre når den tiden var gått. Dessuten tror jeg ikke det hjelper noe å purre på de som sitter på kundesupporten...

Lenke til kommentar
:D Kan ikke si at jeg synes det er fjas og ringe Tiscali for og purre da men. :wink:  :woot:  :yes:

Det er jo akkurat sånn purring som gjør at de som trenger hjelp må vente lengre på svar, og da kaller jeg det fjas. Du fikk beskjed at det ville ta 3-4 uker - det skulle du forholdt deg til, og evt purre når den tiden var gått. Dessuten tror jeg ikke det hjelper noe å purre på de som sitter på kundesupporten...

Nei det nytter ikke å purre på dem,bare synd de er for flinke til å love.

Lenke til kommentar

Nei det nytter ikke å purre på dem,bare synd de er for flinke til å love.

:yes: Jo det hjelper og purre på kundeservice. Ferdig snakka. :grumpy:

Er bare for Tiscali og forbedre og utvide kundeservicen så det blir kortere ventetid. :grumpy:

Lenke til kommentar

Dere skulle selv prøvd å sitte på kundeservice og oppleve alle de vanskelige sakene man er nødt å ta tak i der.

Alt fra veldig ubehagelige mennesker å prate med til enkelte tilfeller som dere trodde bare skjedde på film...

Ikke lett blir det å hjelpe en person som rett og slett er ufyselig å prate med heller...

En annen ting er jo at det nytter ikke å bli sint på kundebehandleren heller siden de egentlig kun gjør så godt de bare kan for å løse problemene for kundene.

Jeg har overhode ingen problemer med å forstå at folk blir utolmodige på å få ADSL... husker jo bare hvordan jeg selv var.

Men dere skal huske at det er "litt" flere ledd i bilde enn kundeservicen som bestemmer hvor fort man kan få ADSL linjene installert.

Hadde det vært opp til Tiscali så hadde dere hatt ADSL linjen oppe å gå dagen etter at bestillingen ble gjort.

Hvis en kunde opplever problemer med stabiliteten og/eller hastigheten, så anbefaler jeg på det sterkeste at dere MÅ kontakte kundeservice... da vil mest sannsynlig PVP'en (som det så fint heter) bli oppgradert og problemet er løst.

Vet det er urimelig lang ventetid på telefonen til tider... og det er ikke noe annet enn å beklage, men det blir bedre etterhvert. Det VET jeg.

Er jo i grunn og bunn alltid noen som aldri er fornøyd, hadde det bare vært fornøyde kunder ville man ikke trengt en hel egen avdeling som heter "kundeservice".

Tiscali fra sin side gjør i hvertfall alt for å få fornøyde kunder og gi andre potensielle kunder et godt inntrykk... selv om det alltid er skjær i sjøen her og der.

Problemer er til for å løses vet dere... ikke alle som greier å se det slik! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...