Gå til innhold

Regjeringen - sludder og vås?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge er bare sånn, de bryr seg mest om tettstedene og ikke om utkantstedene.

jeg føler at Norge bruker mer penger på kultur enn vei og transport, får alle politikere skal ha en sånn jævla monument over seg selv. de sier at den gjennomsnittlige lønnen er x kroner, men siden det bor flest nede i sør der det er flere folk og bedre jobber så er jo lønna der høyere mens i nord som nordland er lavere. den siste samferdselsministeren som gjorde noe var Adolf Hitler, hvorfor er det ikke jernbane helt til Narvik?

det ligger flere ferdige tunneler som Tyskerne sprengte till.

det er jo bra at man setter fokus på miljøet, men de begynner i feil ende, å sette opp bensin prisen til 27,- som var foreslått er jo helt idiotisk, folk må kjøre uansett selv om prisen på bensin blir dyrere.

men det som tar kaka er Oslo politikere som er eksperter på Nordland men som aldri har vært der, de snakker om at vi må bruke mer offentlig transport som bussene som går vært kvarter og trikkene som er her må brukes mer.

får det første så koster det nesten 30,- får å kjøre buss en mil og for det andre, hvor er den helsikes trikken? har aldri hørt om trikker her, den eneste trikken som er nært nordland er Trondheim.

Lenke til kommentar
Angående det med "en utenlandsk tulling": Stå å si det foran en utlending, så regner jeg med du får et annet syn på saken, fra sykehus senga.

Har erfart dette med utenlandske "tullinger" gjentatte ganger selv..

Den ene gangen jeg var hos "legen", ble jeg sendt hjem igjen av den grunn at jeg bare var forkjølet.. og det til tross for en fever på 40.5 og at jeg kunne nesten ikke snakke for meg.. (dagen etter ble jeg lagt in med dobbeltsidig lungebettennelse og at jeg var dehydrert).. så fikk jo hjelp til slutt da ;)

en annen gang som jeg hadde skadet benet (crossere er gøy) , ble jeg sendt til på sykehuset etter 2 uker med smerter (benet var blitt helt blå svart).. Det var bedrifthelsetjenesten der jeg jobbet som sendte meg på sykehuset, med et brev som jeg skulle gi til legen da jeg kom frem.. Vell ble mødt av hyggelig "lege" som ikke skjønte noe av brevet.. han lurte på hva bettennelse var.. om jeg kunne forklare! Prøvde etter beste evne.. han påsto at benet var brukket, og sendte meg på røntgen (to timers venting).. så tilbake til "legen".. som kunne konstatere at jeg var heldig, benet var ikke bruket.. så hva skal jeg gjøre med det da, spurte jeg? Bruk det så mye som mulig sa han da.. Stikk i strid av hva man skal gjøre med noe som er betent..

Sendte en klage til sykehussjefen, og fikk en skriftlig beklagelse tilbake..

Hva om det er noe mer alvorlig enn et betent ben?

Jeg støtter meg til trådstarter.. Jeg føler meg lurt av staten.. jeg betaler over 150 000,- i skatt og forventer å få noe med kvalitet igjen..

Alt av miljøavgifter er bare sprøyt, de er jo ikke engang øremerket miljø.. de går rett inn i den store bingen.. som stort sett går til statelig administrasjon..

Bensinprisene stiger og stiger.. men jeg kan ikke endre mitt kjøremønster.. her jeg bor er det ingen kollektiv trafikk.. feks siste bussen på en lørdag går kl 14:00

Veiene i norge er så dårlige at dekkprodusenter i bla Japan har brukt norge til å teste ut dekkene sine, tåler de norge tåler de alt!

Vil jo helst være patriotisk, men det er vell ingen tvil om politikerene våre er det fa.. meg ikke mye tak i? De ødelegger jo dette landet fulstendig..

Istedet for å bygge opp industri (miljøvennlige).. så bygger vi de heller ned, evt selger dem til utlendinger.. Vi kan ikke leve på Olja i all evighet, hva gjør vi når det er tomt? Noen krampeaktige tiltak for å bygge opp noe industri? det tar tid å kapre markedesandeler..

Vi må iverksette fler tiltak som gjør at Norge kan fortsette å være et selvstendig land.

Olje pengene våre er jo spredd i mange fond, som ikke har gitt alverdens avkasting..

Hva om det skulle bli en verdensomspennende økonomikrise? Da har vi vell mistet alt.. hva gjør vi da?

Vell da fikk jeg tømt meg litt..

Lenke til kommentar

Så du mener at hvis de er utenlandske så kan de ingenting og har ingenting å gjøre på et legekontor?

Poenget mitt med posten, var vel egentlig at hvor dem kommer fra betyr ingenting, og trådstarter var svært negativ til utlendinger, ihvertfall beskrev han seg slik, og det kan få følger.

Uansett, dere kan klage å klage, men det forbedrer ingenting. Forslag endrer. Så hvis dere har noen geniale forslag, meld dere inn i en eller annen Forening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...