Gå til innhold

Regjeringen - sludder og vås?

Anbefalte innlegg

Den sittende regjeringen, altså den Rød-Grønne, har lovet gull og grønne skoger. De har lovet bedre veier, bedre skolegang, bedre ditt og bedre datt. Med lovord lusker alltid et men rundt hjørnet, høyere skatt. Jaja, vel og bra det, men hvor er skattepengene mine? Jeg sender 40 % av MIN årlige inntekt til staten slik at den kan komme MEG til gode.

Molbo-regjeringen vil selvfølgelig ikke bruke pengene på det de har lovet, men på det fuckings klimaet. Hva faen hjelper det meg? Jeg er 20 år, og lever ikke lenger enn til 2050. Det vil ikke skje noen store endringer i klimaet iløpet av den tiden. Jeg har heller ikke merket noe av alle tiltakene regjeringen har satt i gang. Klimakvoter, høyere drivstoffspris, høyere skatt osv. Jeg har ikke fått noe ut av alle avgiftene regjeringen pålegger meg. Jeg forventer at jeg i det minste skal kunne gå på legekontoret, som jeg faktisk er medeier i siden jeg betaler skatt, og få noen som faktisk kan sakene sine. Nesten hver gang ender jeg opp med en eller annen utenlandsk tulling som så vidt kan norsk, og mener alt er bra med deg når du mangler et ben. Er det dette jeg betaler for? For at en utenlandsk tulling, som er egenutdannet, skal sitte og gjette seg til diagnoser.

Regjeringen har offisielt skutt seg selv i beinet. Først lurer de Ola Nordmann til å kjøpe dieselbil, så setter de opp avgiftene drastisk. Og alt dette fordi en utenlandsk tulling skal sitte og trille terning om diagnosene våres. J

eg høres kanskje litt oppblåst og selvopptatt ut, men jeg betaler tross alt 40 % av MINE penger til staten, jeg kunne like gjerne puttet de i do og trukket ned.

Få opp øynene, ikke lek blind. Dette er uforskammet ovenfor de som faktisk er blinde. Og vær så snill Norge, ikke gi bort ALLE pengene til klima, katastrofer, nødhjelp osv. Hva med å faktisk hjelpe Norge først, så ta de andre? Det er akkurat som på flyet, når oksygenmaskene kommer ned skal du ta på din egen før du hjelper andre. Den rød-grønne regjeringen blir garantert ikke sittende.

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke rasistisk ment, du vil nok skjønne det når du kommer til utkant Norge hvor det ikke er annet å få tak i. Du ville vel ikke likt at en som ikke kunne sakene sine hadde satt diagnose på deg når noe var galt? Og i dette tilfellet vil det si utlendinger som STATEN NORGE leier inn for en billig penge. Med utlendinger mener jeg alt fra svensker til afrikanere.

Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke rasistisk ment, men følte jeg ikke siterte deg mye feil ;)

Ikke det at jeg egentlig bryr meg, men du burde være litt mer påpaslig med det du sier om "Utlendingene", ikke alle er like stabile.

Når det er sagt, så har jeg en fastlege som er av utenlandsk opprinnelse, tidligere hadde jeg en norsk "kjerring". Og imotsetning til en norsk uviten kvinne, gjør faktisk den nåværende fastlegen min tiltak (Dog er han en svett ekkel type :p:grin: ).

Og hvis du tror det: Jeg er ikke utlending :lol:

Skjønte poenget ditt, men føler du ordla deg veldig feil.

Lenke til kommentar

At du er 20 år er det ingen tvil om siden du mangler totalt objektivitet og rasjonell tilnærming i kritikken din. Personlig stemmer jeg ikke rød-grønt og er kritisk til nåværende regjering. Men når jeg først skal angripe den politiske retningen som praktiseres fra den sittende regjeringen, passer jeg på at kritikken er konstruktiv og sakelig.

Det er mange som er uenig med den politikken som føres per dags dato men det er ikke slik at vi har det helt forferdelig slik som du fremstiller det. Dagens skatte- og avgiftsystem er for lite liberal i forhold ti mine preferanser men det betyr ikke at jeg i frustrasjon skal legge skylden på utlendinger for den feilslåtte politikken. Hvis du mener at leger med utlandsk bakgrunn er noen ”tullinger” hvordan definerer du nordmenn som ikke en gang har kapasitet til å fullføre medisinstudie slik at vi slipper å anskaffe oss arbeidskraft fra utlandet i slike betydningsfulle stillinger. For å være helt ærlig så er jeg møtt flere kompetente leger med innvandrer bakgrunn enn det er tilfelle med etnisk norske. Mange etniske nordmenn som sitter med diplomet og autorisasjon for lege praksis har fått disse diplomer ved gjennomsnitt karakter E. Hvorfor? Fordi de var mer interessert å bruke studielån på fest og øl gjennom sin femårsstudie enn å lære noe. Innvandrere med slik kompetanse hadde ikke denne luksusen når de gjennomførte sin medisinstudie i utlandet.

Samtidig oser det egoisme i ditt innlegg. Dine preferanser lyder slik: ”drit i all nødhjelp, katastrofer, klima, neste generasjoner, kollektiv ansvar, fattige, hjelpeløse, barn som sulter osv, så lenge jeg har en feit bil, hytte på fjellet, båt, motorsykkel, feit PC og andre materielle dill-dall”. Med en slik innstilling kommer veldig få til å ta deg som seriøs.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Angående det med "en utenlandsk tulling": Stå å si det foran en utlending, så regner jeg med du får et annet syn på saken, fra sykehus senga.
Det er jo gjerne grunnen til at man kan kalle noen (mange) utlendinger for tullinger, du blir slått ned for hva som helst. Tviler på at en person med en typisk norsk oppdragelse (Ja svarte også) ville gjort det samme.

Slå ned noen for og bli kalt tulling that was.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Du blir ikke slått ned for hva som helst.

Det handler om respekt og ære (Uansett hvor dumt andre nordmenn synes det er), du som en ordentlig nordmann (Av norsk opprinnelse) skal f.eks. ikke kalle en Hudfarget for svarting, men hvis en hudfarget sier det til andre som har samme hudfarge (eller ihvertfall ikke er Hvit), så er det greit. Hvorfor? Jo fordi ofte så har hvite hersjet og herjet med de andre oppgjennom årene (Slaveri osv).

Lenke til kommentar
At du er 20 år er det ingen tvil om siden du mangler totalt objektivitet og rasjonell tilnærming i kritikken din. P

Hva har det med at han er 20,30 eller 40 å gjøre. Man skal være forlengst voksen når man er 20 år.

Det virker som om du prøver å avskrive voksne folk utifra "jeg er eldre enn deg" tankegang.

Etter et visst punkt blir det idiotisk og holde på med det der. Og dessuten så er det intelligens og kunnskap som skal avgjøre.

Du virker umoden, statsviter.

Lenke til kommentar

Staten er en servicebedrift. Står ikke servicepakken du får i forhold til det du betaler ønsker du naturlig nok å skifte ut ledelsen i bedriften. Styret utnevner og kan kaste ledelsen i bedriften, men dagens styre støtter ledelsen i alt de gjør. Ved å møte opp og stemme på generalforsamlingen som avholdes hvert 4. år kan du være med å få et annet flertall i styret slik at vi blir kvitt den inkompetente bedriftsledelsen.

Lenke til kommentar
At du er 20 år er det ingen tvil om siden du mangler totalt objektivitet og rasjonell tilnærming i kritikken din. P

Hva har det med at han er 20,30 eller 40 å gjøre. Man skal være forlengst voksen når man er 20 år.

Det virker som om du prøver å avskrive voksne folk utifra "jeg er eldre enn deg" tankegang.

Etter et visst punkt blir det idiotisk og holde på med det der. Og dessuten så er det intelligens og kunnskap som skal avgjøre.

Ikke skriv slikt tull! De fleste jeg vet om som er rundt 20 år er ikke særlig modne. De kommer som regel rett fra foreldrenes beskyttende hus. En som er 40 år må ha tilegnet seg mye mer livserfaring.

Dessuten er det ingen som påstår at forbedringene skjer over natten. Det går heller ikke å si at de rød-grønne ikke prøver. Et konkret eksempel er at E6 mellom Jessheim og Hamar utbedres ENORMT nå for tiden (fra 2 til 4 felt). Det blir snart deres tur også, men vi har ikke nok arbeidskraft eller maskineri i Norge til å bygge vei over det ganske land samtdig.

Skatt er en nødvendighet for velferdssamfunnet. Tenk på det, neste gang dere klager over skatten.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Ikke skriv slikt tull! De fleste jeg vet om som er rundt 20 år er ikke særlig modne. De kommer som regel rett fra foreldrenes beskyttende hus. En som er 40 år må ha tilegnet seg mye mer livserfaring.

Dessuten er det ingen som påstår at forbedringene skjer over natten. Det går heller ikke å si at de rød-grønne ikke prøver. Et konkret eksempel er at E6 mellom Jessheim og Hamar utbedres ENORMT nå for tiden (fra 2 til 4 felt). Det blir snart deres tur også, men vi har ikke nok arbeidskraft eller maskineri i Norge til å bygge vei over det ganske land samtdig.

Skatt er en nødvendighet for velferdssamfunnet. Tenk på det, neste gang dere klager over skatten.

1. Alderen har ingenting å si, samme med modenhet eller ikke, det er meninger som styrer verden!

2. Skatt er en nødvendighet sier du, ja sant det, men vi betaler nok som det er! De skattepengene regjerninga får inn er nok, hvis det var dette du snakket om.

Eller var det dette jeg skulle si i denne tråden:

Enig med brJn, jeg syns at politikken, regjerninga/myndighetene er bare vas og sludder, lover alt og ingenting! Bryr meg ikke lenger om hva de sier eller gjør... Får bare håpe folket stemmer rett neste gang. La frp prøve seg for en gangs skyld, så får vi ser hva som skjer da.

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar
1. Alderen har ingenting å si, samme med modenhet eller ikke, det er meninger som styrer verden!

Det finnes idioter blant alle aldersgrupper, men 40-åringer vil nok som regel ha litt mer innsikt i hvordan det f.eks. er å drive en husholdning, for å nevne én ting.

Forøvrig synes jeg regjeringa har gjort en relativt god jobb.

Sysselsettinga er rekordhøy, arbeidsledigheta er rekordlav. Reallønn og kjøpekraft har også vokst kraftig de siste åra. Vi har det med andre ord bedre økonomisk enn noen gang. Klart, regjeringa får ikke alt til og lover mer enn den kan holde, men hvis meg en regjering som gjør dette og jeg skal gi deg gratis pedikyr i 10 år framover.

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Regjeringa har berre fått til 90%+ barnehagedekning innan fristen. Dei større byane våre har hatt mest problem her. Høgre i Oslo lovde forresten full barnehagedekning i kommunen innan 2003... Merkelege greier dette med politikk.

Dei held oppe det meste av investeringane i samferdsle, på tross av at ting her er blitt mykje dyrare enn før. Ressursane som trengst til å bygge veg er dyrare og amerikanarane slit med akkurat det same problem som vi. (Eller verre: lite investeringar i jernbane og mindre brukbar kyststripe enn Norge og UK. )

Eg må og sei eg likar opposisjonen for tida. Unge Høgre prøvde å få eit negativt(!) mediefokus på at Trond Giske hadde Mira Craig på skuldrane under ein festival. (Craig slo tilbake med å kalle unge høgre for ein barnehage.) FrP vil ha orden i trusetollen. 5% meir toll for herretruser enn kvinnetruser - ja her er det store problem i landet! Å kutte ut denne tollen vil.. ..ha absolutt ingen betydning for WTO forhandlingane som pågår no. Fint med perspektiv.

Ting kan bli so mykje verre med eit regjeringsskifte.

Lenke til kommentar

Dersom man ikke regnes som voksen når man er 20 er det fullstandig latterlig. Mulig ting her i Norge er unormalt, i såfall er ingen her voksne sammenlignet med folk i tøffe forhold i U-land.

Personlighet er dessuten mye viktigere enn alder, det har jeg utallige eksempler på.

Lenke til kommentar

Dersom man ikke regnes som voksen når man er 20 er det fullstandig latterlig. Mulig ting her i Norge er unormalt, i såfall er ingen her voksne sammenlignet med folk i tøffe forhold i U-land.

Personlighet er dessuten mye viktigere enn alder, det har jeg utallige eksempler på.

Ja, og det tar ofte folk noen år å komme til det stadiet hvor personligheten er fullt utviklet. Har du sett dagens 20-åringer? Skremmende mange av dem er overfladiske idioter.

Dessuten "regnes man som som voksen" ved 18 år, men det er SVÆRT lite som tilsier at man er det.

PS: erl115: Ditt punkt nr 2 gjør ikke annet enn å utstråle inkompetanse. FRP lover kanskje heller ikke gull og grønne skoger? Og hva vet du om skattenivået?

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Ja, og det tar ofte folk noen år å komme til det stadiet hvor personligheten er fullt utviklet. Har du sett dagens 20-åringer? Skremmende mange av dem er overfladiske idioter.

Dessuten "regnes man som som voksen" ved 18 år, men det er SVÆRT lite som tilsier at man er det.

PS: erl115: Ditt punkt nr 2 gjør ikke annet enn å utstråle inkompetanse. FRP lover kanskje heller ikke gull og grønne skoger? Og hva vet du om skattenivået?

Det er bare min mening om det jeg vet og har hørt, men vet ikke om noe av det er rett eller galt, det er ikke godt å si hva som kan skje eller vil skje. Ellers vet jeg at skattenivået er passe høyt syns vertfall jeg som ikke tjerner så alt for mye, håper bare at det ikke stiger.

Lenke til kommentar

Enig at en 40-åring har tilegnet seg mer livserfaring enn en 20-åring. Men det kan sees på to måter, en 40-åring har som regel vært med på endel avstemninger regjeringsskrifte osv, og etter flere regjeringsskifter hvor det ikke skjer noe ekstremt store endringer så blir det veldig mange 40-åringer leie, "Hørt det før...".

Angående veien som byges, E6: Vi har definitivt arbeidskraft! Finnes uttalige firmaer som har sagt dette før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...