Gå til innhold

Tilkobling av chassisvifter

Anbefalte innlegg

Dette innlegget kunne sikkert sortert under flere kategorier, men jeg føler det vel så mye hører innunder hovedkort, så derfor legger jeg det inn her.

Jeg har følgende case:

1 stk hovedkort: Asus P5Q Deluxe

1 stk kabinett: Antec Performance P182 Sort

Kabinettet er utstyrt med 3 stk 12 cm vifter, som igjen leveres utelukkende med strømkontakter. Hovedkortet er utstyrt med 3 stk kontakter for styring av chassis-vifter, slik at en kan sette opp automatisk styring av viftenivå via BIOS. Disse kontaktene er overhodet ikke kompatible med hverandre. Viftene i kabinettet virker å utelukkende leveres med strømkontakter av den gamle typen en brukte for å gi strøm til IDE-enheter. Så her er spørsmålet mitt da:

Er det noen mulighet for meg til å få koblet eksisterende kabinettvifter til hovedkort via en eller annen konverter eller overgang av noe slag? Hvis ikke, er det mulig å kjøpe spesielle typer vifter som kan benyttes mot kontaktene på hovedkortet?

Grafikk over aktuellt hovedkort kan sees her:

http://images.gfx.no/437/437508/asus_p5q_deluxe.jpg

Chassis-vifte kontaktene er plassert ved 1 stk kontakt (cha_fan1) nede på venstre side av kobber-ribbe ... og 2 stk kontakt (cha_fan2 og cha_fan3) nede til høyre for minneslottene.

Om noen har noen innspill til hvordan dette kan løses så velkommen skal de være. Dette er garantert noen som vet bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...