Gå til innhold

Gamer pc, 8000 NOK

Anbefalte innlegg

Skal ha ny gamer, er dette et godt opsett til 8000 k? Noe du ville forandra uten prisforandring men bedre?

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Counter Strike 1: Anthology, PC

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB

Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3,

MagicView iMono CS-440 USB 2.0

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkt på Radeon HD4870?

Orsker ikke å sjekke om det blir mere eller mindre i pris, for trøtt nå :)

:scared::sleep: :sleep:

Hmm, går ikke ann å velge det, bare det med hD3870 elns :(

Noen tips til plass der jeg kan få samme oppsettet bare annet skjermkort?

Er hovedkortet jeg har valgt bra nokk?

Endret av headhunter93
Lenke til kommentar
Dette oppsettet er ihvertfall fint, men overstiger 8 K. Du kan evt. droppe Operativsystemet Windows Vista (og heller laste ned et Cracka et, akkurat det samme). Du kan også velge bort de 3 Papst viftene. :)

Send mail til netshop om hvor mye de tar for å bygge Pc'n.

Du kan også evt. Konfigurere denne PC'n.

Velg Antec P182 - Kabinett.

Mushkin 1000 Mhz 2x2048 Mb - Rambrikker.

Mist 600 watt - Strømforsyning.

Også kan du velge Bort LCD Skjermen, tastaturet, musa osv. så havner du på litt over 8 K.

Hmm, takker for svar.. Netshop overstiger desverre alle priser i forhold til komplett..

Men, kan du garantere at Gigabyte Radeon HD4870 er et bedre skjermkort enn 9800 gtx?

Litt surt at komplett ikke gir deg noen som helst mulighet til å velge dette skjermkortet :(

Lenke til kommentar
Ja, 4870 er et bedre Skjermkort enn 9800 GTX.

Det er bare å ringe/mail'e Komplett å spørre om du evt. kan få det isteden for 9800 GTX, de er nokså fleksible. Så det går nok :)

Ok, skal prøve..

Men skal jeg bare skrive en mail å spørre om de heller kunne gitt meg det skjermkortet da?

kommer bestillinga gjennom mailen? Og visst jeg kjøper pcen, hva skal jeg gjøre slik at de vet hvem det er som har bestilt?

Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått for Denne PC'n. Her har du igjen over 1000 kroner, og det er mer hva netshop tar for å sette sammen PC'n. :thumbup:

Edit: I dag jobber hodet mitt imot meg, uansett, det koster 6640 (Med et Antec 300 Kabinett, og slett Antec P182). Bare ring NetShop å spørr hvor mye de tar for å bygge den.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått for Denne PC'n. Her har du igjen over 1000 kroner, og det er mer hva netshop tar for å sette sammen PC'n. :thumbup:

Edit: I dag jobber hodet mitt imot meg, uansett, det koster 6640 (Med et Antec 300 Kabinett, og slett Antec P182). Bare ring NetShop å spørr hvor mye de tar for å bygge den.

Hehe, kunne ringt hadde jeg sett hvilke varer du linket til ;D

De kom ikke opp :((

Lenke til kommentar

Tja, det er vel alltid egentlig en tabbe å "invistere" i en Pc, men en gang må du ha deg en ny.

Nehalem er "rett rundt hjørnet", men CPU'ene og hovedkortene blir ikke tilgjenglige før etter Jul, og da er det kun "extreme"-modellene, dvs ikke noe billig saker.

Inivster i en Pc nå, det er såpass billig, og du får svært gode komponenter iforhold til prisen.

Angående alle disse tallene så betyr det egentlig ingenting, På pakkene til Asus hovedkortene står det en rekke tall om bedre strømsparing osv iforhold til andre Hovedkort, men hvilke Hovedkort sammenligner de seg egentlig med? Jo, sikkert noen gamle Socket A-hovedkort.

Kjøp den PC'n jeg linket til - Mye for pengene.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Tja, det er vel alltid egentlig en tabbe å "invistere" i en Pc, men en gang må du ha deg en ny.

Nehalem er "rett rundt hjørnet", men CPU'ene og hovedkortene blir ikke tilgjenglige før etter Jul, og da er det kun "extreme"-modellene, dvs ikke noe billig saker.

Inivster i en Pc nå, det er såpass billig, og du får svært gode komponenter iforhold til prisen.

Angående alle disse tallene så betyr det egentlig ingenting, På pakkene til Asus hovedkortene står det en rekke tall om bedre strømsparing osv iforhold til andre Hovedkort, men hvilke Hovedkort sammenligner de seg egentlig med? Jo, sikkert noen gamle Socket A-hovedkort.

Kjøp den PC'n jeg linket til - Mye for pengene.

fint, får se om jeg ikke setter sammen en god pc på komplett istede med noe liknende ;D

BTW; Takk for all hjelpen Giallirossi, du har lært meg veldig mye og nå er jeg egentlig mye mere oppdatert på hva som holder mål og ikke enn jeg var før ;P

Lenke til kommentar

Hehe, men jeg anbefaler å kjøpe hos NetShop. Det er mye billigere og har konge support - Og de er fleksible.

Skal du sette oppsettet mitt hos komplett blir det nok mye dyrere.

Dessuten, hvis du bor i Oslo (Gjør du det?), så kan du hente delene hos NetShop Oslo, på Grorud, og du slipper frakt på noen hundringser.

Lenke til kommentar
Hehe, men jeg anbefaler å kjøpe hos NetShop. Det er mye billigere og har konge support - Og de er fleksible.

Skal du sette oppsettet mitt hos komplett blir det nok mye dyrere.

Dessuten, hvis du bor i Oslo (Gjør du det?), så kan du hente delene hos NetShop Oslo, på Grorud, og du slipper frakt på noen hundringser.

Ok, bor ikke i Oslo akuratt.. Bor i rett inntil Kristiansund altså kanskje nærmere 9 timer utenfor Oslo ;O

Men frakten må man vel altids betale ;D

Lenke til kommentar
Hehe, da blir det frakt uansett :)

Men Netshop er billigst, ville bestillt derifra.

Ser ikke dette veldig fint ut? Eller er jeg helt på jorde?

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU (På lager 14)

1 stk. LC Power 550W "Silent Giant-Green Power" 14cm vifte 20/24 (Ubekreftet 30.07.2008)

1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 (På lager 100+)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 20+)

1 stk. Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5 (På lager 8)

1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz HDMI Kun Produksjon (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (Ubekreftet 04.08.2008)

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (På lager 13)

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+)

Og, dette til kun 7500k!

Kan hende det ble veldig rotete men,...

Endret av headhunter93
Lenke til kommentar

Jo, det ser egentlig rimelig bra ut det der.

Men jeg ville heller gått for Disse Mushkin Rambrikkene, isteden for Value Rambrikkene fra Kingston.

For det første så er det 2x2 gb (altså 4 Gb til sammen).

Det Hovedkortet, Foxconn, er et X38-Chipsett (hjernen i hovedkortet), som mulig gjør skikkelig Crossfire (altså Samarbeid mellom Skjermkortene), degraderer ikke skjermkort-slotten til X8 med to skjermkort, de holder seg på X16 (Som et skjermkort krever).

Lenke til kommentar

Ok, så det du mener er at Hovedkortet er godt og at jeg burde skifte til de andre minnebrikkene?

Isåfall står det HDMI På skjerkortet, vil det si at jeg kan koble min ''32'' Samsung LCD tv sammen med pcen via en HDMI kabel og at pcen har HDMI utgang?

Er Lydkort viktig? Får jeg ikke lyd visst jeg ikke har det?

Hva med strømforsyninga, holder den?

Endret av headhunter93
Lenke til kommentar

Du kan koble det via skjermkortet ja. Burde opplyst om at du hadde en såpass bra Skjerm du skulle kjørt på. :)

Lydkort følger med på hovedkortet, oneboard lyd - kalles det. Helt kurrant lydkort, holder til de fleste.

Og ja, du burde bytte minnebrikker, du får mye mer av de Mushkin brikkene.

Strømforsyninga er helt grei, den corsair'n jeg anbefalte er bedre, men siden du ikke skal overklokke eller annet, så holder den.

Lenke til kommentar
Du kan koble det via skjermkortet ja. Burde opplyst om at du hadde en såpass bra Skjerm du skulle kjørt på. :)

Lydkort følger med på hovedkortet, oneboard lyd - kalles det. Helt kurrant lydkort, holder til de fleste.

Og ja, du burde bytte minnebrikker, du får mye mer av de Mushkin brikkene.

Strømforsyninga er helt grei, den corsair'n jeg anbefalte er bedre, men siden du ikke skal overklokke eller annet, så holder den.

Ok så det holder med 550 watt, men er det godt nok da, holder det i massevis?

Da er det kanskje lurest å ikke gå for en 650 watt for 600 kr mer?

Blir sikkert Club3D HD4870 på meg når det gjelder skjermkort da :) Bare visst det er garantert at det yter bedre enn 8800 gtx, 9800 gtx, 9600 gt osv....

Har du noen link som eksakt kan bevise at skjermkortet yter bedre? Har bare hørt at Nvidia yter bedre enn ATI :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...