Hammarhaus Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Hei, jeg skulle flashe mitt nye hovedkort, Gigabyte GA-MA78GM-S2H, så jeg lasta ned nyeste BIOS-versjonen til den, og lasta ned BIOS Update Utilityen til Gigabyte, @BIOS. Jeg starta @BIOS, lagra backup av min allerede BIOS, og etter det skulle jeg flash'e fra den nye BIOS-versjonen jeg lasta ned. Men da får jeg en del feilmeldinger; Alloc kernel memory failure!! Translate memory failure!! Translate memory failure!! Free kernel memory failure!! Sånn som han her. Jeg prøvde å flashe bakup'en jeg hadde ordnet, men den gir samme feilmelding.. Nå tør jeg ikke å restarte PCen (den jeg sitter på nå). Hvordan skal jeg få fiksa BIOSen? Jeg har ikke muligheten til å bruke en floppy-drive.. Aldri opplevd makan! Det er jo mange som har det problemet (med @BIOS). Forbanna Gigabytes @BIOS dritt-utility! Endret 28. juli 2008 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Vil helst ikke bruke @BIOS no' lengere, og jeg har ikke floppy-drive. Så... Er det mulig å flashe BIOS på andre måter? Ved bruk av minnepinne (USB), eller CD? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Bestilte et nytt hovedkort. Det hovedkortet som jeg har nå er bare 1 uke gammel... Jeg skal aldri gå for Gigabyte noe mer. Gikk tilbake til Asus igjen jeg. Lenke til kommentar
amish Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Bare send kortet tilbake og få pengene igjen. Alle har vel 30dagers angre rett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Jeg har gigabyte kort og har bare god erfaring med bruk av @bios. Må huske å resette etter du har skiftet bios. Det gjør du ved å flytte jumper/kortslutte pinnene på hovedkortet som er i nærheten av bios batteriet. Ser ut til at du må sende inn kortet. Skal gå ann å skifte bios selv om de ikke gir garanti på feil bios flashing. Defekt vare. Endret 29. juli 2008 av Slettet-ORYwP89mk3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå