SveinAage Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Hei! Har bestemt meg for å kjøpe meg Canon Eos 450D. Er nybegynner innen foto så er det sagt. ;o) Men er litt usikker på hvilket objektiv jeg skal velge. Fikk en anbefaling fra en kollega; Tamron AF 18-250mm f/3,5-6,3 XR. Men etter hvert som jeg har snoket rundt på nette sår jeg igjen med noen spørsmål. Har objektivet autofokus eller må en fokusere selv? Objektivet har ikke bildestabilisator, er det noe jeg bør ha på et objektiv som har så bredt bredt spekter? Hør hørt at enkelte kameraer har bildestabilisator i huset. Hva er forskellen på om det er i huset eller i objektivet? Har Eos 450D bildestabilisator i huset? Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Sikkert mange rare/domme spørsmål her men håper noen kan hjelpe meg.. På fårhånd takk!!! Mvh Svein Aage Endret 26. juli 2008 av SveinAage Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Canon har stabliseringen i objektivet, såkalt IS og her er feks 2 bra og rimelige objektiv å starte med. Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS https://prisguiden.no/product.php?productId=79164 Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS https://prisguiden.no/product.php?productId=79163 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Du er ikke alene om å være forvirret. Tamron 18-250mm har autofokus. Men ikke bildestabilisering. Jeg har testet det objektivet, og ble ikke overbevist. Du vil være bedre tjent med å kjøpe de to objektivene som snekker'n anbefaler. Slev om du må bytte innimellom. Tom Lenke til kommentar
SveinAage Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Er det et objektiv som dekker dette området med samme funksjonene som de to snekker`n nevnte? Hadde vert greit å sluppet og drasse rundt med to objektiver. ;o) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Er det et objektiv som dekker dette området med samme funksjonene som de to snekker`n nevnte? Hadde vert greit å sluppet og drasse rundt med to objektiver. ;o) Det er det - men det går utover bildekvaliteten. Det er for å få bedre bilder, at du skal ha speilrefleks, er det ikke ? Tom Lenke til kommentar
SveinAage Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Okey.. Ja stemmer det... ;o) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Objektiver er som alt annet du inngår kompromisser med,mere zoombrennvidde jo dårligere blir det i begge ender av skalaen. 18-55 IS følger med når du kjøper 450D kit,det er et helt greit objektiv og begynne med. 55-250 IS samme der,du får et bra objektiv i forhold til prisen. Som du ser så får du med IS "antirystelse"på begge objektivene,når du kommer på brennvidder over 150mm er det er fordel med IS da det gjør at stille motiver blir skarpere med handhold kamera.Er også en fordel at du kan ta bilder i litt mindre lys når du bruker IS en uten. Hvis fotointeressen holder seg vil nok ønsker om bedre objektiver melde seg etterhvert,så ikke legg for mye penger i det ennå da det er veldig mange spesifikte objektiver og velge imellom. Her kan du laste ned brukermanualen til 450D,er alltid morsomt å bla i den men man venter på kameraet,det gir mer spørsmål en svar . http://gdlp01.c-wss.com/gds/0300000933/EOS...-EOS450D_EN.pdf Fotokompendiumet her på forumet burde du også få med deg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Edit:leifer Endret 26. juli 2008 av Nautica Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 OP: Kommer ann på bruksområdene og hvor mye du penger du er villig til å legge i objektiv med en gang. Kombinasjonen Snekker'n nevner er en populær og god løsning hvis du ikke vil sprenge budsjettet. Tror det er et par stykker med de to objektivene her på forumet (snart innkludert meg selv:)). Hvis du synes det er greit å å legge ~10.000 i hvert objektiv så kan du jo pløye gjennom den 20+ siders tråden litt lengre ned. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Zoom er poop Fra spøk til revolver; Har bestemt meg for å kjøpe meg Canon Eos 450D. -Are you sure? Men er litt usikker på hvilket objektiv jeg skal velge. Fikk en anbefaling fra en kollega; Tamron AF 18-250mm f/3,5-6,3 XR. -SOFAZOOM Har objektivet autofokus eller må en fokusere selv? -JA og du kan hvis du vil Objektivet har ikke bildestabilisator, er det noe jeg bør ha på et objektiv som har så bredt bredt spekter? -Det er greit å ha i tele enden av objektivet. Hør hørt at enkelte kameraer har bildestabilisator i huset. Hva er forskellen på om det er i huset eller i objektivet? -Hvis du har det i huset slipper du å kjøpe ett dyrt objektiv hver gang du skal ha IS. IS i objektivet er/skal være bedre på tele og du ser at bildet blir stabilisert. Jeg har IS/SR/VR i huset på mitt kamera, godt å slippe å tenke på IS eller ikke IS når man vil ha seg ett nytt objektiv Har Eos 450D bildestabilisator i huset? -Nei, men andre merker har det. Olympus, Pentax/samsung, Sony... Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? -Sorry. Edit: Leifer etc. Endret 26. juli 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå