Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortapt i en jente..

Gjest Guest_Fortapt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Fortapt_*

Det hele begynte i 8 klasse. Ikke lenge før sommerferien begynte, ble jeg hodestups forelsket i en jente i klassen min. Vi holdt kontakten i ferien, og begynte å snakke litt sammen på skolen når vi begynte igjen i 9. klasse. Etter hvert gjorde vi forskjellige ting, som kino og sånt, men vi var bare venner. Jeg klarte ikke få til å si hva jeg følte for henne før første året i 10. klasse. Hun sa det var søtt, men at hun ikke delte samme følesene, og det hadde vært fint om vi fortsatt kunne være venner. Etter hvert snakket vi mindre og mindre sammen. Jeg prøvde å si hei og starte en samtalen, men hun var alltid opptatt eller skulle gjøre noe. Etter jul fikk jeg skjeldent ett "Hei!" på msn også. Selv om jeg prøvde å starte en samtale der også, førte hun den ikke videre, litt som når du svarer lillebroren din bare for å svare, slik at han går bort. Det var vell rundt der vi sluttet å snakke sammen.

Det eneste jeg gjorde på skolen var å sitte å tenke. Så bort mot henne av og til, men hun så aldri tilbake. Jeg tenkte på det hjemme også. Den eneste tiden jeg ikke tenkte på det var når jeg så film eller spillte ett spill. Derfor fikk jeg meg en ny pc, og begynte å spillle. I spillet tenkte jeg ikke på annet, det var som en egen verden. Jeg brukte mindre tid på lekser, men det påvirket ikke karkaterene mine så mye.

Når vi var ferdig med 10. klasse var det sommerferie. Jeg brukte mye av den tiden til å spille. Jeg var også litt ute med venner. Da jeg begynte i 1. klasse på videregående finner jeg ut at hun har begynt på samme skole som meg, men ikke samme linje. Jeg traff på henne i kantinen et par ganger i begynnelsen av året. Hun sa aldri noe, så aldri mot meg, hilste aldri, som om jeg var en fremmed person. Jeg klarte det ikke, så resten av skoleåret var jeg så lite som muligt nede i kantinen.

Nå er det endelig sommerferie, så jeg ser henne ikke. Men jeg ligger hjemme i sengen min om kvelden og tenker. Om ikke så lenge er sommerferien slutt, og jeg må tilbake til skolen, og det samme skal hun.

Jeg har prøvd å få bort denne følelsen, men det gir seg liksom aldri. Jeg begynner egentlig å bli ganske så desperat etter å bli kvitt denne følelsen jeg har, men hvordan? Er det noen som har opplevd noelunde samme situasjon, eller har noen et råd eller to de kan komme med?

Takk for at du tok det tiden til å lese gjennom dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff huff. Du har henne i hodet 24/7. Enten tvinger du selv til å komme over henne og konsetrere deg på skolen! Eller så få løst dette problemet på en eller annen måte. Hold en fest og inviter alle, t o m henne.

Ignorerer hun deg på festen, så sier du "du kan ikke ignorere meg, dette er min fest"

Snakk med kompis om hva han synes om saken.

Skriv et brev eller noe der du sier at selv om du har akseptert at hun ikke føler det samme for deg som du for henne, men ønsker å forbli venner. Situasjonen nå er at hun er ikke engang en god venn mer når hun ignorer sånn. En dårlig venn.

Man driver ofte og tenker når man ikke har noe annet å gjøre på.

Jeg er litt i samme situasjon hvor han ignorerer meg totalt. Jeg om jeg selv er ganske betatt av ham. Men tror grunnen til ignoreringen er at jeg har mast litt sånn på ham. Men det som er deiligt å vite, er han har verken slettet nr eller msn. Midlertidig ignorering tenker jeg. 8D

Å gi og ikke gi opp er en ting, men å akseptere er en annen ting.

Driv med hobbyene dine, ting som du liker å gjøre UTE! Dra ut og bad. Treff nye folk.

Gjør noe med utseendet ditt...klipp eller farg håret. Annen klesstil. Bli et nytt menneske. 8D

Lenke til kommentar

Traadstarter, Glem denne jenta. Du har ikke sjangs i havet. Ikke less paa henne mer om "hva du har gaatt gjennom". Her er hva som har skjedd:

Dere var venner, alt var vel og bra. Du begynner aa bli forelska mens hun fortsatt ser paa deg som girlfriend'en sin. Plutselig en dag hopper du frem og sier at du er forelsket i henne. "What?! Jeg trodde du var vennen min!".

Hun vet at hvis hun fortsetter som foer kommer foelelsene dine til aa bli sterkere og sterkere -> Hun ignorerer deg. Dette gjoer hun for at du skal miste foelelsene dine. Men, du tar ikke hintet og begynner aa mase paa henne. -> Hun distanserer seg enda mer fra deg. Osv, Osv.

Se dette fra hennes vinkel. Har du noen gang hatt en groupie? En jente som virkelig digger deg, men du har ikke samme foelelsene for henne? I begynnelsen er det soett, men etterhvert blir det bare irriterendes fordi hun er saa klengete.

Slik er det med jenta du har forelsket deg i ogsaa.

Hva du skal gjoere. Drit i henne, ignorer henne, move on. Du virker ikke som den kuleste gutten paa skolen, men mer som den greie, koselige karen som bare vil ha litt kjaerleik.

Utvid vennekretsen din, skaff deg flere venninner og andre jenter aa bedaare.

Hvis du synes det er veldig interessant hvordan det sosiale samspillet funker, hvordan jenter tenker og alt det der, er du velkommen i PU-traaden. Bare hvis du virkelig er interessert. Er interessen halvhjertet er det bedre at du fortsetter ditt vante liv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Fortapt_*

Bra poeng du har Raijin, jeg forstår det litt mer.

Tusen takk til dere som har svart. Takk for at dere tok dere tid.

Lenke til kommentar

Du kan jo gå til henne, si det som det er; da har du ihvertfall gjort det beste du kan og du er sikker på at hun vet hva du vil.

Be henne si det rett ut, og så kan du prøve å ta en kveld alene hvor du rett og slett sitter og griner. Det tror jeg vil være symbolskt nok til at du vil komme deg over henne. Du gikk på en smell, du tar det med deg videre. Du er enda veldig ung, andre muligheter VIL komme.

Lenke til kommentar

Sier som andre her.

GET OVER HER!.. asap. Drit i henne og skaff deg andre venner. Snart vil du ikke føle en dritt for ho lenger ettersom du er nødt til og møte på nye jenter, jenter som du sansyneligvis vil syntes er mye kulere.

Den eneste måten og kapre en jente etter at en er havnet i vennesonen er og tilfeldigvis møte på ho om flere år, hvor du har en helt ny sosial vennekrets og er i et helt annet miljø. Hvis du har forandret deg nok vil hun se på deg som en ny person og kansje gi deg en sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...