Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konstant hakking på WLAN.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en PC som er en etasje under WLAN-router.

Er litt dårlig nettverkskort i maskinen, så får 50% signal.

Når jeg prøver å kjøre Final Fantasy XI, så hakker spillet med gjevne mellomrom, helt konstant.

Dette har ingenting med skjermkort etc. å gjøre, det er overkill i forhold til spillet.

Temperatur er grei, CPU ligger på maks 40C og HD ligger på 25-30C.

Det hakker til og med inne på PlayOnline (FFXIs innlogging). Teksten som scroller automatisk fra høyre til venstre går jevnt i et sekund, stopper, jevnt, stopper etc.

Det er snakk om mikroskopiske hakk, men GUD så irriterende det er når man spiller. Gå, hakk, gå, hakk, gå, hakk...

Hva er det som gjør dette? Det er helt 100% konstant. Ingen variasjon i mellomrommet mellom hvert "hakk".

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å aktivere qos hvis du har det. 54 mb trådløst er ikke alltid godt nok for å streame datastrømmer uten å få unaturlige pauser.

Bytt router til en D link 855 så får du bedre signal og kan eventuelt øke til N standard på forbindelsen.

Lenke til kommentar

Antar at det er svekket signal som gir dårlig troughput i tilegg til forsinkelse fordi du kjører trådløst.

Trådløst har også begrensningen av å ikke kunne sende og motta santidig slik som full duplex over kabel kan gjøre slik at når maskinen din sender til ruter kan ikke maskinen sende og når ruteren sender til maskinen din kan ikke maskinen sende.

Test med kabel en gang og se om du får det samme problemet.

Alternativt prøv å flytte ruter til samme etasje som maskinen står i,nærmest mulig.

QOS vil løse problemet med tildeling av båndbredde til applikasjoner men ikke forsinkelse problemet ved pakke sending over RF som uansett har en viss forsinkelse.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har stort sett hatt de samme tankene som deres innlegg.. Jeg har prøvd og prøvd for å få dette til.

Jeg fant ENDELIG ut hva det var:

Jeg hadde Microsoft Virtual PC 2007 installert, ikke kjørende, bare installert.

Jeg slettet det mens PlayOnline var oppe, og så tvert en forbedring. Har ikke vært så mye som et hakk etter dette...

Skjønner ikke hvorfor?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...