Gjest jegerbekymret Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har selvsagt fundert over dette siden dette innlegget ble postet. Og jeg tror det er kostholdet mitt som er den store synderen. Jeg har et meget ensidig kosthold. Jeg får i meg alt for mye sukker og hurtigmat (pizza, nudler osv.), og alt for lite næring slik som proteiner, vitaminer, fiber osv. I tillegg er jeg ikke akkurat blant de mest fysisk aktive i nabolaget. Jeg skal besøke lege, og høre med h*n hva h*n tror det kan være. Jeg selv har mistet troen på at det er noe alvorlig. Jeg tror heller ikke noe særlig at det er dette "laktose intolerans", da jeg nyter mye meieriprodukter og annet som inneholder melk osv, uten at dette går ut over magen. Takk for at folk har svart på dette innlegget. Det viser at folk bryr seg med å hjelpe folk som lurer på noe. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har selvsagt fundert over dette siden dette innlegget ble postet. Og jeg tror det er kostholdet mitt som er den store synderen. Jeg har et meget ensidig kosthold. Jeg får i meg alt for mye sukker og hurtigmat (pizza, nudler osv.), og alt for lite næring slik som proteiner, vitaminer, fiber osv. I tillegg er jeg ikke akkurat blant de mest fysisk aktive i nabolaget. Jeg skal besøke lege, og høre med h*n hva h*n tror det kan være. Jeg selv har mistet troen på at det er noe alvorlig. Jeg tror heller ikke noe særlig at det er dette "laktose intolerans", da jeg nyter mye meieriprodukter og annet som inneholder melk osv, uten at dette går ut over magen. Takk for at folk har svart på dette innlegget. Det viser at folk bryr seg med å hjelpe folk som lurer på noe. Bare så du vet det, på norsk heter det "laktoseintoleranse", inte laktose intolerans (sistnevnte hørtes forresten nesten svensk ut) Bare et spørsmål til slutt: har kostholdet ditt blitt totalt forandret i løpet av sommerferien? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg får veldig mye luft i magen, det er veldig varme og myke prumper, løs avføring og det stinker innsides.Noen av de tingene jeg blir gal i magen er melk, brunost, og spagetti med kjøttsaus. Så regner med det er laktose og muligens gluten intoleranse jeg har? Har vært usikker på hva det er jeg ikke tåler i spagetti med kjøttsaus kanskje noen av dere kan si meg? Det er kan godt være laktoseintoleranse, gluten gir mer alvorlige symptomer. kjøttsaus innholder ofte fløte, noe som har "høy" konsentrasjon av laktose. Dette eneste måten å finne ut om det er laktoseintoleranse, er å kutte ut alt kosthold som inneholder laktose. (Melk, Ost, Saus med melk/fløte osv..) Jeg tror heller ikke noe særlig at det er dette "laktose intolerans", da jeg nyter mye meieriprodukter og annet som inneholder melk osv, uten at dette går ut over magen. Laktoseintoleranse går ikke ut over magen. Det er rett og slett en prosess der mangelen av enzymet "laktase", føre til at bakteriene i tarmene, produsere enorme mengde med gass. Det gir Diare/løsavføring og masse promp. Endret 27. juli 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg spiser for det første aldri grønnsaker. Det er en uting. Jeg spiser sjeldent frokost, og nøyer meg ofte med hurtigmat slik som makaroni eller grandiosa. Har blitt en del "dritt-mat" i det siste, spesielt etter at sommerferien begynte, og jeg fikk fri fra skolen. Spiser også en del godteri i ferien (uvane, jeg veit). Jeg spiser alt av frukt jeg kommer over, men ellers ganske usunt. Det er derfor jeg tenker at det kanskje har noe med hva jeg spiser? Man blir hva man spiser, er det'ke det dem sier? Jeg har slitt med magen i mange år. Uregelmessige måltider resulterer som oftes i smerter og diare for min del. Jeg ville prøvd å spist regelmessig hvis jeg var deg. Og i hvert fall spist frokost! Ellers spise minst mulig "drittmat", men heller hold deg til ordentlig brød og middag. Dårlig kosthold = dårlig mage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå