Gjest Guest_gjest_* Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjæresten min gjennom mange år gjorde noe veldig dumt på nyttårsaften. Jeg hadde lagt meg, han var stupfull og det hele endte med at han tok bilder av selgselv, en kompis og dama hans i undertøy hvor han kysset henne på magen og holdt rundt henne på flere av bildene. Dagen etterpå ba han meg titte på de, fyllesjuk og jævlig. Han tenker veldig rett frem, og betyr det ikke noe for han, gjør det sikkert ikke det for meg heller. Han synes hele greia var en humoristisk fjolling, mens jeg så på det som ett stort svik mot meg, som han attpåtil trykka opp i ansiktet mitt. Man gjør da ikke sånn når man er i ett forhold og jeg sover i rommet vedsidenav! Jeg bodde ett annet sted noen dager, og vi fikk skværa opp. Men tilitten ble der og da brutt til han. Vi har de siste mnd nå hatt problemer med forholdet og ting "er ikke som før". Vi tar hverandre litt for gitt og har nå gått inn for å prøve å få dette i orden. Vi vil begge gjøre så og si alt for å få det til å funke! Før tilittsbruddet var jeg ganske sjalu og jeg er veldig redd for at han skal finne seg en annen, nå er det mye værre. Jeg har problemer med å stole helt på folk. Jeg var godt på vei, men det som skjedde da, fikk meg ned på null igjen. Han fikk seg ei jentevenninne for noen uker siden og jeg har blitt litt for sjalu. Vi har kommet frem til at han ikke skal ha kontakt med henne før etter tilitten i forholdet er bygget opp igjen, på begge sider. Jeg må kunne stole på at han oppfører seg, og han må kunne stole på at jeg ikke flyr på veggene hjemme mens han er vekke. Men så er det det store spørsmålet, hvordan får man til å bygge tillitt? Sikkert mye som er uklart, ting er bare til rot i hue her nå. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 det er jo ikke akkurat 1 ting man skal gjøre og så vips tillit til 100. Kommer jo litt an på hva du er villig til å akseptere og hva du egentlig forventer, og hva han er i stand til å gjøre. Du kan f.eks. gi ham "husarrest", noe som forbyr alkohol, venninnekontakt, fest og diverse helt til du føler at tilliten er oppe igjen. Litt sjefete, men sånn er det. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Du kan f.eks. gi ham "husarrest", noe som forbyr alkohol, venninnekontakt, fest og diverse helt til du føler at tilliten er oppe igjen. Litt sjefete, men sånn er det. Er du seriøs? Hvis det er sånn det skal være kan dere like godt slå opp. Er ikke noe vits i å være i et forhold man ikke er glad i. Og til trådstarter: Ja, det er kjipt at du blir sjalu og stressa for små-saker. Han burde ikke gjort det, men du legger alt for mye i det. Endret 26. juli 2008 av thrice 2 Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Du kan f.eks. gi ham "husarrest", noe som forbyr alkohol, venninnekontakt, fest og diverse helt til du føler at tilliten er oppe igjen. Litt sjefete, men sånn er det. Er du seriøs? Hvis det er sånn det skal være kan dere like godt slå opp. Er ikke noe vits i å være i et forhold man ikke er glad i. Hun er jo glad i ham, bare at hun er svært skuffet. Hun vil at han skal gjøre noe som kan gjøre opp det dumme han gjorde. Og hvis han er glad i henne, så MÅ han gjøre noe.Hvis hun ikke var glad i ham, så ville dette være nok til å gjøre ende på forholdet. Hvis han ikke gjør noe selv, så kan jo hun forvente noe av ham. Men selvfølgelig må jo begge vise hensyn til hva hverandre kan akseptere og i stand til å gjøre. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Man bygger ikke opp tillit, eller viser at man er glad i noen ved å nekte de ting ting som å ikke la han henge med jentevennene sine eller forby alkohol. Har en anelse på at det kan slå ut negativt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Haha, husarrest du liksom. Nei han var aldri utro i sitt eget sinn og derfor syns jeg du overreagerer. Du må tenke at han aldri mente noe slemt med bildene, han var bare litt dum og korttenkt. Denne fillesaken har aldri vært med på ødelegge livet deres i over halvt år nå, kom over det nå ellers blir det bare en sak som blir sittende fast og vil tære på forholdet for alltid, for du vil alltid prate om den episoden vær gang dere krangler og det er absolutt ikke sunt. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det var et eksempel som sagt! Små barn som gjør noe galt får husarrest av foreldrene for å gjøre opp det gale de har gjort. Vet ikke hvordan det er i kjæresteforholder. Men man gjør alltid noe for å gjøre det godt igjen. Har du uheldigvis såret kjæresten på en eller annen måte, så gjør man noe f.eks. overaskelse, eller lover at han aldri bla bla bla.... Ja...det er sånt de gjør på tv. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Kanskje du skal holde deg unna råd når du aldri har vært i et forhold Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Man straffer ikke i ett forhold, eneste er jeg vet om er at jenta nekter sex men det er uansett vanskelig å gjøre om det er dårlig stemning. Men til trådstarter, get over it eller slå opp. Du har dvelt på det over halvt år nå til ingen nytte. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg har hatt 6 forholder. Ingen av dem har gjort noe dumt i mine forhold så det så. Naja...straff skjer jo i forholder. Kan nevne bl.a. de religiøse. Lenke til kommentar
Gjest Guest_blabla_* Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg var sammen med en som hadde samme problem som deg. Hun gikk rundt å var sjalu. Gjett hvem som var den som var utro da? Riktig. Men uansett, hvis du helt seriøst tror at han kommer til å gjøre lignende igjen etter at han har innsett hva du mener om sånn oppførsel, så bør du gjøre det slutt. Hvis ikke, så glem hele greien. Jeg syns det er litt kjipt at du føler du slutter å stole på han pga. dette, for han har jo vært helt ærlig med deg og han trodde du kom til å synes dette var litt tidig. Greit du kan bli sur og sjalu en stund og det er jo veldig forståelig, men hadde det vært bedre om han hadde latt være å vise deg disse bildene og du hadde kommet over de på en annen måte? Lykke til! Lenke til kommentar
Penzig Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Tillitt er no drit indeed! Endret 12. mars 2011 av Penzig Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Men så er det det store spørsmålet, hvordan får man til å bygge tillitt? Du sier selv du har problemer med sjalusi, og utifra hva du skriver så er det tydeligvis den ubegrunnede irrasjonelle sjalusien. Folk som sliter med dette har også somregel dårlig selvtillit, og det er dét som er roten til problemet, og ikke det at kjæresten har en venn at motsatt kjønn, tok noen tullebilder i fylla, osv... Fiks tilliten din til degselv først, så dukker heller ikke disse irrasjonelle tankene opp i hodet ditt som ødelegger "tilliten" du har til kjæresten heller... Straks du innser at du faktisk ER bra nok for han, så klikker du heller ikke mongo over at han er VENN med en annen jente. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå