Gå til innhold

kjøper Gamer pc om to dager til 9k siste sjekk!

Anbefalte innlegg

ska kjøpe en gamer pc til 9k.

dt e siste sjekk før eg bestille ;)

lure bare på om alt passe sammen og at dt vil kjøre stabilt ;)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78040. om dt e noen som har noe dm ville endra på så bare si ifra;D

ska bestille fra netshop, og kan ikke overskrive 9k

takker for all hjelp ;)

eg har ram ifra før så dt ska ikke være me;)

Endret av erländer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller gått for Abit sitt X-38 baserte Hovedkort. Mye pga prisen og X48 ikke er mye forbedret iforhold til X38 (kun offisiel støtte for 1600 Fsb), dessuten er ikke Maximus den aller beste Overklokkingskortet (har maximus X38 selv). Også mangler du Operativsystem, har du det eller velger du et Cracka?

Dessuten burde du velge en annen kjøler en Intel sin Stock-kjøler som følger med E8500.

TRUE er den beste kjøleren på markedet, men her må du også ha en vifte ved siden av (En Papst vifte er ikke å forakte). Hvis du føler det blir for dyrt for en kjøler, har Thermaltake et svært godt alternativ, denne inkluderer en vifte, itilegg er den like enkel å montere som en vanlig Intel Stock kjøler, da denne benytter seg av samme "mekanisme" og er uten bakplate.

Skal du ha det beste hovedkortet, velger du et Asus Evolution HK, dette har det meste, inkludert 4 Pci-X16. Sistnevnte selger ikke Netshop. :(

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått for Abit sitt X-38 baserte Hovedkort. Mye pga prisen og X48 ikke er mye forbedret iforhold til X38 (kun offisiel støtte for 1600 Fsb), dessuten er ikke Maximus den aller beste Overklokkingskortet (har maximus X38 selv). Også mangler du Operativsystem, har du det eller velger du et Cracka?

Dessuten burde du velge en annen kjøler en Intel sin Stock-kjøler som følger med E8500.

TRUE er den beste kjøleren på markedet, men her må du også ha en vifte ved siden av (En Papst vifte er ikke å forakte). Hvis du føler det blir for dyrt for en kjøler, har Thermaltake et svært godt alternativ, denne inkluderer en vifte, itilegg er den like enkel å montere som en vanlig Intel Stock kjøler, da denne benytter seg av samme "mekanisme" og er uten bakplate.

Skal du ha det beste hovedkortet, velger du et Asus Evolution HK, dette har det meste, inkludert 4 Pci-X16. Sistnevnte selger ikke Netshop. :(

mn har abit korte støtte for 1000 mhz ram kort? disse rammene bruke eg https://prisguiden.no/product.php?productId=90155

eg valgte bort asus sit p5e kort fordi eg leste at dn ikke jobbet så bra me de over 800? ellers er vel resten greit tenkte å ta et billigere hovedkort om jeg fant et slik at eg får kjøpt meg en cpu kjøler;)

Endret av erländer
Lenke til kommentar

De fleste hovedkort støtter 1000 MHz rambrikker, men det er i overklokket tilstand. Dvs du må gå inni Bios og endre innstillinger på hastigheten og sikkert volten.

Men den støtter det, "Nizzen" her på forumet hadde et slikt Abit hovedkort, og det klokker svært bra, itilegg har det 3 Pci-express linjer (Riktignok er det siste "kun" X4). Og jeg mener han kjørte 1009 Mhz brikker.

Lenke til kommentar
De fleste hovedkort støtter 1000 MHz rambrikker, men det er i overklokket tilstand. Dvs du må gå inni Bios og endre innstillinger på hastigheten og sikkert volten.

Men den støtter det, "Nizzen" her på forumet hadde et slikt Abit hovedkort, og det klokker svært bra, itilegg har det 3 Pci-express linjer (Riktignok er det siste "kun" X4). Og jeg mener han kjørte 1009 Mhz brikker.

så de ram brikkan va overklokka til 1009Mhz?

isåfall så går eg for Asus sit p5e:P

e dt vanskeli å endre volten på rammen?

ka du meine me å endre instillingen på hastigheten?

eg e ikke så go på pc så eg e evig takknemelig for all hjelp;)

mn vil alt eg har satt sammen virke ilag eller vil dt krasje når eg har satt dt opp?

Lenke til kommentar

Hehe, det er akkurat det samme på Asus sin, 1000 Mhz er ikke en offisiel standard, 800 mhz og 1066 er det (sistnevnte må du også klokke for å få det opp).

Når det er sagt, det er ingen forskjell mellom 1000 mhz og 800 mhz, du merker absolutt ingen forskjell.

Du må gå inn i Bios, å stille inn på Hastigheten (Overklokke det), og sette hastigheten til 1000 mhz og volt til standard. :)

Og ja, alt passer sammen.

Men du kan få mer for pengene:

Oppgraderingskit med CPU, GPU, HK og Ram.

Itilegg ville jeg heller gått for et Antec P182, mye mer støydempende og nestne like god Airflow i kabinettet.

Big Typhoon VX som CPU-kjøler.

Samsung 500 Gb Harddisk.

Og en DVD/Optisk

Strømforsyning Dette er kun til et 4850, skal du kjøre to 4850 ville jeg kjøpt Corsair 750 watt

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hehe, det er akkurat det samme på Asus sin, 1000 Mhz er ikke en offisiel standard, 800 mhz og 1066 er det (sistnevnte må du også klokke for å få det opp).

Når det er sagt, det er ingen forskjell mellom 1000 mhz og 800 mhz, du merker absolutt ingen forskjell.

Du må gå inn i Bios, å stille inn på Hastigheten (Overklokke det), og sette hastigheten til 1000 mhz og volt til standard. :)

eg har kjøpt rammen til min gammle pc og dr va dt ikke noka problem;)

mn dt burde ikke vær for vanskeli:P

mn til dt spørsmåle om cpu kjøleren trur du dt vil gå å bruke dn vifta på kjøleren?

Lenke til kommentar

Jupp (Se på det oppsettet jeg linket til over. Det gir mye for pengene.

Hvis du spiller på en stor Skjerm, ville jeg enten valgt to 4850 eller et 4870.

Rammen funker fint, men på en annen og lavere innstiling, men om det er 1000 mhz eller 800 mhz har ikke mye å si, det er omtrent ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Jupp (Se på det oppsettet jeg linket til over. Det gir mye for pengene.

Hvis du spiller på en stor Skjerm, ville jeg enten valgt to 4850 eller et 4870.

Rammen funker fint, men på en annen og lavere innstiling, men om det er 1000 mhz eller 800 mhz har ikke mye å si, det er omtrent ingen forskjell.

oki takk;D

eg ska kjøre to 4850 kort;)

mn e hovedkorte bra?

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt, eller det jeg linket til i den oppgraderingskitet?

Begge er stødige hovedkort, men skal du kjøre 2 i CF så er ikke P45 og det jeg linket til anbefalt, pga at nedgraderer Skjermkort slotten fra X16 til X8 - Dårligere ytelse.

Jeg ville nok gått for et Abit X38 hvis jeg skulle kjørt 2 4850 i Crossfire (CF).

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt, eller det jeg linket til i den oppgraderingskitet?

Begge er stødige hovedkort, men skal du kjøre 2 i CF så er ikke P45 og det jeg linket til anbefalt, pga at nedgraderer Skjermkort slotten fra X16 til X8 - Dårligere ytelse.

Jeg ville nok gått for et Abit X38 hvis jeg skulle kjørt 2 4850 i Crossfire (CF).

ja eg sko kjøre cr og dt kjipe e at netshop ikke har abit sitt korte :(

så derfor må eg gå for asus sitt.

harddisken e på 320 fordi eg har en 500 WD fra før så plass treng eg ikke. og eg går for dn cpu kjøleren du linket til;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...