Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke logge meg på et forum! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Dette problemet var ikke-eksisterende på den forrige PCen min, men nå har det altså dukket opp: Jeg klarer ikke logge meg på yndlingsforumet mitt! (Diskusjon.no kommer på 2. plass, no offence :) ) Jeg skriver brukernavn og passord, trykker 'Log in', det står at jeg er logget inn, men når jeg navigerer bort fra siden, er jeg plutselig logget ut igjen. Forumet er phpBB3-basert.

Hvis jeg legger webområdet til i de "sikre" områdene i IE (Verktøy > Alternativer for internett > Sikkerhet > Klarerte områder), da kan jeg logge meg på helt fint, men da må jo websiden åpnes i et helt nytt vindu, noe som er ganske irriterence. Noe tidkrevende å bytte mellom vinduene også. Bruker som sagt IE, godt mulig det virker i andre browsere, men jeg liker IE og har ingen planer om å bytte.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra det du skriver virker det som problemet ditt er relatert til innstillinger i IE. Regner med at det er IE7. Det kan være at forumet bruker et skript som IE ikke vil kjøre annet enn når siden er gitt "klarering". Gå gjennom oppsettet av IE (Alternativer for Internett)

Personlig er er jeg kjent med lignende problemer knyttet til IE7 uten å ha opplevd de selv (sikkert fordi IE7 til mitt bruk er en ubrukelig nettleser).

Det tar nå heller ikke lang tid å laste ned og teste Firefox eller Opera, for å se om dette er et rent IE spesifikt område.

Lenke til kommentar

Har gått gjennom alternativene flere ganger nå, finner ingenting som kan indikere hva som er galt. Det funka på den forrige PCen min, med akkurat samme innstillinger og akkurat samme nettverk. Fungerer som sagt når websiden er lagt til i de "Klarerte områdene", men da må siden åpnes i et nytt vindu.

Testet nå nettopp: Ja, det fungerer helt fint i FF3, men foretrekker av en eller annen grunn IE7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...