hakon86 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei, er på marked etter en ny "ren" gaming PC. Sliter med og få over 40fps i DOD : S & COD4 er det liten vits i og spille. Til og med cs 1.6 sliter litt noen ganger! Det er også år siden jeg sist bygde en PC fra bunn. Lurte på om dere kunne hjelpe meg ved og se over om delene jeg har plukket ut passer. Så jeg ikke kjøper feil komponenter! Hovedkort: Hovedkort CPU: CPU Minne: Minne PS: Har et Mikro ATX kabinett fra før. Skjermkort: Skjermkort Er det noe jeg har glemt da? Skjerm, mus & tastatur har jeg. Vifte regner jeg med at følger med CPU'en? Tror jeg har en 400w stømforsyning, husker ikke Burde jeg ha en kraftigere strømfors. kanskje? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei og velkommen til forumet. Oppsettet ditt ser ikke spesielt bra ut. Hva er budsjettet ditt på? Skal du ha ny hardisk også? Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hei og velkommen til forumet. Oppsettet ditt ser ikke spesielt bra ut. Hva er budsjettet ditt på? Skal du ha ny hardisk også? Burde nok kanskje ha ny hardisk ja. Ikke sikker på om de jeg har nå passer. Budsjettet mitt ligger på mellom 4-7.000,- MAX! Helst ikke over dette, må ikke ha den absolutt beste PCen, men alt er bedere enn det jeg har nå. AMD Athlon 64 2.1ghz 3000+ 1gb DDR2 minne. ASUS K8N motherboard Geforce 7600 256mb Redigert: Hvis det ikke er for mye bry, virker som du kan en del om dette; kunne du fort satt sammen en PC for meg? For gaming. Endret 25. juli 2008 av hakon86 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Ok. Da foreslår jeg at du går for dette oppsettet. Å kjøpe AMD bør du ikke gjøre. En Dual-Core Intel vil gi deg best ytelse i spill. Alle komponentene jeg har satt opp til deg er svært bra. Skjermkortet jeg har satt opp gruser det 8800GT kortet du hadde satt opp selv. Edit: Hvis du synes det ble litt dyrt,så kan jeg sett opp noe billigere. Endret 25. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Ok. Da foreslår jeg at du går for dette oppsettet.Å kjøpe AMD bør du ikke gjøre. En Dual-Core Intel vil gi deg best ytelse i spill. Alle komponentene jeg har satt opp til deg er svært bra. Skjermkortet jeg har satt opp gruser det 8800GT kortet du hadde satt opp selv. Ser meget bra ut, fin pris og Var akkurat innom denne den er noe billigere. Og folk sier at det er en god PC. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Ikke dum den Conan-pc'en nei. Den har litt eldre deler enn jeg har satt opp til deg. Forrige generasjon cpu og hovedkort. I tillegg er ikke skjermkortet så bra som i mitt oppsett. Disken jeg har satt opp er også større,mer stillegående og raskere. Edit: Har du planer om overklokking av cpu? Endret 25. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Ikke dum den Conan-pc'en nei. Den har litt eldre deler enn jeg har satt opp til deg.Forrige generasjon cpu og hovedkort. I tillegg er ikke skjermkortet så bra som i mitt oppsett. Okey, da har jeg litt og tenke på, hehe.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ikke dum den Conan-pc'en nei. Den har litt eldre deler enn jeg har satt opp til deg.Forrige generasjon cpu og hovedkort. I tillegg er ikke skjermkortet så bra som i mitt oppsett. Okey, da har jeg litt og tenke på, hehe.. Takk for hjelpen! Se på dette oppsettet. Jeg har byttet skjermkort fra HD4870 til HD4850. Du har fortsatt bedre ytelse enn Conan-pc'en,men lavere pris. Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Ikke dum den Conan-pc'en nei. Den har litt eldre deler enn jeg har satt opp til deg.Forrige generasjon cpu og hovedkort. I tillegg er ikke skjermkortet så bra som i mitt oppsett. Okey, da har jeg litt og tenke på, hehe.. Takk for hjelpen! Se på dette oppsettet. Jeg har byttet skjermkort fra HD4870 til HD4850. Du har fortsatt bedre ytelse enn Conan-pc'en,men lavere pris. Da frister den PCen mer, men dette er en komplett PC med alle nødvendige kabeler osv? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Det er komplett ja. Du må bare sette den sammen selv. Hvis du skal overklokke,så vær klar over at du trenger bedre ram og en god cpu-kjøler. En E8400-cpu og Asus P5Q kan klokkes langt om du vil. Edit: Her kan du lese en test på skjermkortet. Alle de andre delene jeg har satt opp til deg kan du Google og se selv at det finnes masse tester. Du får best ytelse per krone med mitt oppsett. Mange flinke folk i dette forumet som kan bekrefte det jeg sier. Endret 25. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Det er komplett ja. Du må bare sette den sammen selv. Hvis du skal overklokke,så vær klar over at du trenger bedre ram og en god cpu-kjøler. En E8400-cpu og Asus P5Q kan klokkes langt om du vil. Edit: Her kan du lese en test på skjermkortet. Alle de andre delene jeg har satt opp til deg kan du Google og se selv at det finnes masse tester. Du får best ytelse per krone med mitt oppsett. Mange flinke folk i dette forumet som kan bekrefte det jeg sier. Da blir det nok denne PCen du satt sammen for meg, komplett.no har det meste inne så da venter jeg i grunn bare på lønn Fant ut at jeg måtte kjøpe en CD rom og. Men det kommer på under 7.000,- dette her. Blir ikke bedere nå.. hehe Endret 26. juli 2008 av hakon86 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det er komplett ja. Du må bare sette den sammen selv. Hvis du skal overklokke,så vær klar over at du trenger bedre ram og en god cpu-kjøler. En E8400-cpu og Asus P5Q kan klokkes langt om du vil. Edit: Her kan du lese en test på skjermkortet. Alle de andre delene jeg har satt opp til deg kan du Google og se selv at det finnes masse tester. Du får best ytelse per krone med mitt oppsett. Mange flinke folk i dette forumet som kan bekrefte det jeg sier. Da blir det nok denne PCen du satt sammen for meg, komplett.no har det meste inne så da venter jeg i grunn bare på lønn Fant ut at jeg måtte kjøpe en CD rom og. Men det kommer på under 7.000,- dette her. Blir ikke bedere nå.. hehe Kjøp en SATA-cd/dvd da. Lenke til kommentar
hakon86 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Da var hovedkort & kabinett bestillt. Kjøper så PSU, men komplett får den ikke inn før 8. august Notert en sata CD/DVD også. Edit: Morten du nevner at jeg kan overclocke CPUen men at jeg vil trenge bedere minne og kjølevifte. Hvor langt kan jeg overclocke CPUen med vifta som følger med? 2-300 mhz extra? Vil gjerne ha den opp i ca. 3400ghz. Må jeg installere XP/VISTA 64bit på den nye PCen? Endret 29. juli 2008 av hakon86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå