halvor1 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hei, Slik jeg forstår det er det mange gode råd å få! Som overskirften sier har jeg problemer med overklokkingen av min CPU og HK. Hvis jeg prøver å endre på FSB enten oppover eller nedover så booter ikke maskinen som resulterer i en svart skjerm. Er det noen som vet om noen innstillinger som må endres på, eller kan sende en ferdig innstilling? Hadde vært til kjempestor hjelp! Endret 25. juli 2008 av halvor1 Lenke til kommentar
JA Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Det første jeg tenker på er ram'en, og om du prøver å øke FSB i et for stort sprang. Hvilken type ram har du? Ikke all ram egner seg like godt til overklokking..:-) Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hei Det første jeg tenker på er ram'en, og om du prøver å øke FSB i et for stort sprang. Hvilken type ram har du? Ikke all ram egner seg like godt til overklokking..:-) Jeg har Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX noen andre forslag? Foresten er HK noe annerledes enn enkelte HK? https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335239 Endret 25. juli 2008 av halvor1 Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Kunne noen komme med noen forlslag? Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Må si det var mye hjelp å få Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Må si det var mye hjelp å få Qoute regler: Brukerne på forumet er ofte mer velvillige og skriver lengre og mer utfyllende svar, dersom du alltid holder en høflig tone. Når jeg leste det den siste linja så fikk jeg ikke helt lyst til og hjelpe deg, greit at du ikke føler at alle hoppet over tråden din og skrev alt mulig fine løsninger og volt sammenheng. Men i denne sommervarmen som er i mange steder av landet er det ikke så mange som orker og sitte inne foran en data kanskje. Denne overklokkings filmen er ikke spessielt for ditt hovedkort. Det er for Foxconn Mars hovedkortet jeg har. Men du får vite masse om volt innstillinger og ting du skal gjøre før du overklokker, Det er greit og faktisk få video og snakking i hvordan du skal overklokke med volt innstillinger og lignende vis du aldri har gjort det før. Jeg brukte denne guiden og jeg fikk 3,6 ghz stabilt uten større problemer. Det første du må gjøre er jo og sette i bios at du får lov til og overklokke så må du øke volt innstillingene til et område hvor cpu-en din vil like seg. Men alt dette får du veldig lett forklart i guiden til Shamino han skal vist være ganske kjent blant ekstrem overklokker har jeg hørt/lest. Foxconn Mars hovedkort guide! Vis du har noen flere spørsmål så spør så får du svar, men i en høflig tone. Endret 28. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 ok takkk for tilbakemeldingen tenkte litt på kommentaren etter jeg hadde postet den.. vel problemet er det at jeg ikke kan styre CPU voltage osv det er som at det skulle være en sperre eller noe lignende. Pluss det at jeg finner ikke det såkalte Speedstep technologogien i BIOSeN på dette hovedkortet alle de nyeste hk har vel dette? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 speed step tenker du da på det som endrer hastigheten automatisk? på min så går den mellom 266x6(1,6ghz) når den ikke jobber og 266x9 (2,4ghz) når den jobber dette du tenkte på? hm de fleste hovedkort må du stille til manuelt, for og få lov til og endre innstillingene, dette jeg måtte gjøre på mitt hovedkort, jeg har "sperret" glemt hva det het i biosen min, auto hvor jeg bare velger prosent på overklokken og manuel overklokk og da har jeg mulighet for og endre volt. Du kan jo vurdere og flashe bios til en nyere versjon vis du ikke får mulighet til og kontrollere volten. Er dette en ferdig bygd pc av et spessielt merke? eller er det deler du har valgt ut selv? Let igjennnom bios så skal du finne et sted du kan stille på som lar deg endre volt innstillinger og cpu hastighet (fsb) Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 speed step tenker du da på det som endrer hastigheten automatisk?på min så går den mellom 266x6(1,6ghz) når den ikke jobber og 266x9 (2,4ghz) når den jobber dette du tenkte på? hm de fleste hovedkort må du stille til manuelt, for og få lov til og endre innstillingene, dette jeg måtte gjøre på mitt hovedkort, jeg har "sperret" glemt hva det het i biosen min, auto hvor jeg bare velger prosent på overklokken og manuel overklokk og da har jeg mulighet for og endre volt. Du kan jo vurdere og flashe bios til en nyere versjon vis du ikke får mulighet til og kontrollere volten. Er dette en ferdig bygd pc av et spessielt merke? eller er det deler du har valgt ut selv? Let igjennnom bios så skal du finne et sted du kan stille på som lar deg endre volt innstillinger og cpu hastighet (fsb) Ferdiglagd pc fra komplett kjøpt enkelte ting i tilegg GTX 280 kort og zalmann vifte i tillegg, så kunne jeg kanskje eventuelt fått msn din eller noe av den duren så kunne vi diskutert over der istedenfor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei jeg sendte deg akkurat en PM om det du spurte meg om. så kan vi ta det derfra så du får overklokket litt. Komplett pc-er pleier og være overklokkbare de. finner nok en løsning. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Jeg ser nå at du (trådstarter) har et nVidia 780 kort. Disse er _betraktelig_ vanskeligere å overklokke enn Foxconn Mars, som er et p35 kort. Bygget en PC basert på Asus sitt dyreste 780 Sli kort, og jeg må si at jeg fikk særdeles mye mindre ut at dette kortet til over 2000kr, enn det jeg fikk ut av mitt eget Asus p35 kort til 800kr. EDIT: Glemte helt å komme med noen forslag. Det er flere tråder rundtom her på forumet ang. overklokking av disse nVidia chipsettene. Noen tråder er sikkert litt gamle, men de vil gi deg mye mer info om SLi-HK overklokking. Endret 31. juli 2008 av Killer_DT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå