Gå til innhold

Hvordan få opp snittet på bærbar pc (vista)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pro, og skjønner ikke hvordan man får bedre ytelsene.

Jeg ligger på et snitt på 2,0 som er dårlig.

Jeg bruker pc'en mest til å spille på og surfe på nett.

Noen som kan hjelpe meg?

Setter pris på alle svar ! :!:

post-126725-1217023569_thumb.jpg

Endret av Fleanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snittet i opplevelsesindeksen? Trodde det ikke ble gitt gjennomsnitt, men laveste. Dvs hvis du har f. eks

5

5

5

5

5

2

Så vil opplevelsesindeksen-resultatet være 2 (altså laveste)

Gi meg hele rekka di, så kan vi se hva det er .

Kan være driver til skjermkort. Har en kamerat som kjøpte kunshan m570 og fikk med en cd med to drivere til 8800M gtx kortet. Den ene var en god, signert driver og den andre var en ny litt uprøvd driver. Den gamle driveren gav grafikkytelsen 5.9 eller hva det var, mens den nye driveren fungerte fint bortsett fra at indeksen ble satt til 2 i stedet...

Lenke til kommentar
Snittet i opplevelsesindeksen? Trodde det ikke ble gitt gjennomsnitt, men laveste. Dvs hvis du har f. eks

5

5

5

5

5

2

Så vil opplevelsesindeksen-resultatet være 2 (altså laveste)

Gi meg hele rekka di, så kan vi se hva det er .

Kan være driver til skjermkort. Har en kamerat som kjøpte kunshan m570 og fikk med en cd med to drivere til 8800M gtx kortet. Den ene var en god, signert driver og den andre var en ny litt uprøvd driver. Den gamle driveren gav grafikkytelsen 5.9 eller hva det var, mens den nye driveren fungerte fint bortsett fra at indeksen ble satt til 2 i stedet...

4,7

3,9

2,0

2,5

4,8

Lenke til kommentar
Skal vi se, sitter på en xp maskin her nå, men husker jeg riktig så er de to 2'erne grafikk og spilleytelse.

Hva slags grafikkort er det du har?

Gi meg modelnummeret ditt! Så skal vi se.. kan nok være en driver ja som lager litt tull.

Du kan jo prøve å oppdatere driver til skjermkortet ditt selv. Har aldri hatt FS, men regner med de har driveroppdateringer på hjemmesidene sine som dell og hp.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Skal vi se, sitter på en xp maskin her nå, men husker jeg riktig så er de to 2'erne grafikk og spilleytelse.

Hva slags grafikkort er det du har?

Gi meg modelnummeret ditt! Så skal vi se.. kan nok være en driver ja som lager litt tull.

Chrome9 HC IGP WDDM heter skjermkortet

Modellnr mener du serial nr? :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg tenkte mer på om FS-maskina di var en spesifikk modell. Er nemlig ikke så veldig "inne i" FS.

F.eks: Jeg hadde en laptop av merket HP, den het HP pavilion og var i 6000 serien. - Der er det mange forskjellige pc'er, derfor har de forskjellige betegnelser. MIn het HP PAvilion Dv 6560eo...

Finner du hele produktnavnet ditt?

edit: Men det er rett og slett ikke sikkert skjermkortet ditt vil score høyere. Men vi kan sjekke driverversjon uansett.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Har man et dårlig skjermkort i utgangspunktet er det ikke sikkert at drivere hjelper så mye. Ser du skriver at du har Via Chrome. Disse kortene er ikke akkurat kjent for å yte veldig bra.

Det er veldig sant. Antagelig er det ikke mye å få gjort der.

Lenke til kommentar

Siden det står

Skrivebordsytelse for Windows Aero 2,0

Så er det jo logisk å tro at det anbefales at du slår av Aero grafikken, for å få opp ytelsen litt...

Man får ikke opp den "opplevelsesindexen" fordi, den gir bare en indikasjon om hvor PC'n kan ha trøbbel...

Og hos deg ser det ut som det er skjermkort og minne som er flaskehalsen...

Mere&Raskere minne er jo en billig oppgradering av pcn..

Skjermkort er det ikke mye å gjøre med på en laptop..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva er Windows-opplevelsesindeks?

Windows-opplevelsesindeksen måler kapasiteten i datamaskinens maskinvare- og programvarekonfigurasjon og uttrykker dette målet som et tall kalt en grunnpoengsum. En høyere generell grunnpoengsum betyr at datamaskinen yter bedre og raskere enn en datamaskin med en lavere grunnpoengsum, spesielt ved kjøring av avanserte og ressursintensive oppgaver.

Hver maskinvarekomponent får en individuell underpoengsum. Datamaskinens grunnpoengsum fastsettes av den laveste underpoengsummen. Hvis for eksempel den laveste underpoengsummen for en enkelt maskinvarekomponent er 2,6, blir grunnpoengsummen 2,6. Grunnpoengsummen er ikke et gjennomsnitt av de kombinerte underpoengsummene.

Du kan bruke grunnpoengsummen til sikre at programmer og annen programvare du kjøper, samsvarer med datamaskinens grunnpoengsum. Hvis datamaskinen for eksempel har grunnpoengsummen 3,3, kan du trygt kjøpe all programvare som er utformet for denne versjonen av Windows, og som krever en datamaskin med en grunnpoengsum på 3 eller lavere.

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...