Olgmo Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg har et Olympus kamera som har panoramafunksjon, men for at panoramafunksjonen skal virke må jeg bruke original Olympus SmartMedia kort. Er det noen som vet hva som er forskjellen på de kortene i forhold til andre produsenter? Skulle tro SmartMedia var et lagringsmedium og at det var softwaren som styrte hva som ble lagret på dem? OGM Lenke til kommentar
xcellent Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 The only difference between olympus and non-olympus SM card is that Olympus has has few codes in the header. You can manipulate non-oly cards to have panorama function by replacing few codes with HEX editor. So then camera recognises the code and enables the pano mode.-which is fixing the exposure settings while taking the panos. I use normal non-olympus cards because they are more than 50% cheaper than over-over-priced olympus cards. and if I need to make panoramas- I fix the exposure, take pictures, and then use Canons panorama stitching program. Lenke til kommentar
Olgmo Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Very Interesting!! Could you please e-mail me with more details in how to change the header? OGM Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 You may also post more information here, if you like... MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 http://www.geocities.com/roberthaus/pan/ http://www.mindspring.com/~johnecarter/d49...z/panorama.html Uprøvd. Mere info finnes med et søk på Google Groups. Lenke til kommentar
xcellent Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 those links are exactly what I was refering to. You can find more infos at the dpreview.com -> olympus forum. I heard many people suceeded, and I tried and unfortunately couldn't make it. I Used the Hex workshop which is a good program to use. Hex workshop -> edit disk -> choose the removable disk -> start editing. Lenke til kommentar
Olgmo Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Hmmm, Nå har jeg prøvd både WINHEX og HEX WORKSHOP der jeg har mulighet til å editere bootsektor på SM kortet, men uten hell. Jeg finner ikke starten på CIS. Den ligger kanskje ikke i bootsektoren? Så da virker det ikke som om dette ikke er måten å gjøre det på. Er det noen som har lykkes bedre? OGM Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Olympus sitt panorama program er ikke unikt. Bruk like gjerne "The Panorama Factory" V.2.4. Se: http://www.panoramafactory.com. Like latterlig enkelt som med Olympus sitt program. Når du tar bilder bruk "multi exposure lock" og sørg for god overlapp (20-40%). SH :wink: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hvorfor bruke panoramafunksjonen? Den er jo like ubrukelig som digital zoom! Panoramafunksjonen dreier seg om maskering av øvre og nedre del av "negativet". (CCD) Sånn som på film. Bruk stitching i redigeringspg. Lenke til kommentar
Olgmo Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Panoramafunksjonen er nettopp stitching og ikke slik du tror. Olympus bruker helpelinjer i søkebildet for å letter sette opp kameraet for å ta en serie bilder for senere å sy sammen. Dette er bare tilgjengelig på Olympus SM-kort. Olympus sitt program for å sette sammen bildene gjør en god jobb selv om bildeserien er tatt på frihånd. Derfor hadde det vært så kjekt å få modifisert CIS infoen på SM kortet som et originalt kort! OGM Quote: skarsk skrev (2002-01-17 21:13):Hvorfor bruke panoramafunksjonen? Den er jo like ubrukelig som digital zoom!Panoramafunksjonen dreier seg om maskering av øvre og nedre del av "negativet". (CCD)Sånn som på film.Bruk stitching i redigeringspg. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Beklager Olgmo og dere andre. Du/dere har rett. Har nå funnet info om dette... Sorry. _________________ skarsk -PIII 933MHz -Abit VT6X4 -384MB PC133 RAM -IBM 40GB -Nikon CP995 [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-01-18 20:01 ] Lenke til kommentar
Olgmo Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jippi!! Jeg klarte å mod'e et Apacer 64MB kort til nå å bruke Olympus sin panoramafunksjon. Kjøpte meg en ZIO! SM-leser og dermed fikk jeg det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå