Gå til innhold

spørsmål om EU kontroll!


Anbefalte innlegg

Fikk et brev i mars engang om at bilen min må til periodisk kjørekontroll og godkjent innen utgangen av august 08.

Det står også at kontrollen kan utføres i både i august 08 og i de fire forutgående månedene.

 

-Betyr det at fra og med august så har jeg 4 måneder på meg å ta bilen min på EU kontroll?

 

-Hvis ikke bilen bler godkjent, hva skjer da?

 

takk forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, august er fristen! Men du kan gjøre den opp til 4 måneder før.. ikke etter..

Hvis den ikke blir godkjent, blir den begjært avskiltet.. Så en dag kan du risikere å finne den uten skilter hvis du ikke leverer dem inn selv..

 

:roll:

 

Ok. Men når jeg tar den med til kontrollen og den ikke blir godkjent, hvordan skal jeg få kjørt den til verksted eller slik da hvis den blir avskiltet på kontrollen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Den blir ikke avskiltet på kontrollen, det har ikke folk på et verksted myndighet til. De vil derimot kommunisere til et eller annet statlig organ at du ikke har fått godkjent bilen. Reperasjonene/utbedringene vil vel somoftest bli utført på samme verksted som sjekket bilen, selvom dette naturligvis er opp til deg. Men du trenger nok ikke kjøre noe sted.

Lenke til kommentar

Hvis den ikke blir godkjent må den settes i stand og godkjennes på nytt innen den fristen du allerede har. Derfor kan det lønne seg å ta kontrollen i god tid før fristen. Hvis den ikke er godkjent innen den fristen blir den begjært avskiltet. Unntaket er hvis bilen har feil som gjør den trafikkfarlig, for eksempel hvis bremsene ikke virker. Da blir den begjært avskiltet på stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...