J@9 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei! Driver å modder en bærbar pc litt her, skal brukes i bil. Vil derfor ha noe som starter opp kjappt, og har det jeg trenger av funksjoner. Har testa microXP som funker greit nok (ja, jeg veit den versjonen sikkert ikke er helt lovlig, men ville bare teste den!). Dette funka fint. Men, den er kun på engelsk. Og den støtter heller ikke dvalemodus (som ville gjort den enda raskere til mitt bruk). Men den mangler også enkelte funksjoner. Så derfor tenkte jeg på å prøve å lage noe sånt selv, via nLite! Men veit ikke hva jeg kan fjerne og hva jeg kan fikse på for å få opp farta. Sist nå så var jeg nede i rundt 300Mb, da med XP PRO Sp3, IE7, WMP11. Men jeg la til minlogon, og det var ikke lurt.. fikk bare beskjed om at jeg ikke hadde aktivert Windows, og jeg hadde ikke noe valg om å aktivere. Så jeg fikk ikke logget på. Så nå har jeg sletta den mappa, og skal begynne på nytt. Det jeg har er XP Pro SP3, med IE7 og WMP11 slipstreama på "plata". Hva bør jeg fjerne av ting og tang? og noen bra tweaks for å få opp farta i oppstarten?? PS, Windows mappa må ikke bli for stor, da det skal kjøres fra et 2GB CF kort. PS2, Alt testes i Virtual PC 2007, så jeg kaster ikke bort så mye tid, eller plater akkurat Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg har et ord til deg: Linux. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Du kan kanskje begynne med å si hva du skal bruke PC-en til. Jeg kan tenke meg nett- og musikkbruk, men det hadde vært bra om du kunne nevne hvilke programmer du bruker og slikt. Da kan jeg sikkert lage et forslag til deg. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Ikke vær så forbanna teit i nøtta. Hvis fyren sier han vil ha xp, så la han få bruke xp. |edit| til første mannen som skrev et reply. En grei guide: http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp Endret 26. juli 2008 av AllFather Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 AllFather, chill. Om han enda ikke har engang tenkt på linux, så må det være lov å foreslå det. Kanskje han liker det han møter. I tillegg er det almennkunnskap at linux kjører 100 ganger lettere enn Win, selv om det tar litt lenger tid å sette opp. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Da kunne du virkelig ha formulert det på en annen måte en: "et ord til deg: linux". Propaganda hører til i stortinget, ikke på diskusjon.no Lenke til kommentar
kevral Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Har testa microXP som funker greit nok (ja, jeg veit den versjonen sikkert ikke er helt lovlig, men ville bare teste den!).Dette funka fint. Men, den er kun på engelsk. Og den støtter heller ikke dvalemodus (som ville gjort den enda raskere til mitt bruk). Men den mangler også enkelte funksjoner. Kommer ikke mikroversjonen din med full nLite-logg da? Så du kan se nøyaktig hva som har blitt fjernet? Må være et godt utgangspunkt. Ellers kan du eksempelvis grave litt hos eeeuser.com. Der finner du en guide for å legge inn XP på Asus EEE (600mhz Celeron og 2-4gig flashdisk) så det burde være en ganske lik installasjon som den du trenger. Edit: fant den guiden til EEE som jeg brukte selv: http://www.i64x.com/eeexp.php Dessverre sikter den inn mot en install på 500+ meg. Likevel er det kanskje en start. Endret 26. juli 2008 av kevral Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 I første omgang er det for å teste og lære litt MEn skal brukes til mp3/video avspilling, surfing en gang i blant, "wardriving" (søke etter WLAN's). Har drivi på fælt her selv nå. Finn en boot på ca 5 sek ista. Men dette var via dvalemodus, og da har jeg ikke regna med tida som BIOS bruker. Driver å lager et nytt image nå, som skal inneholde div install filer som trengs, drivere integrert, + div tweaks (som f.eks minlogon, som jeg ikke fikk til sist, men fått tak i ei anna fil nå) Sist jeg testa minlogon så endte det med at jeg fikk relativt kjapp oppstart, men fikk ikke brukt startmenyen før etter ca 30 sek. (irriterende). Men til første svar her, har tenkt på linux, men har ikke peil på det, og orker ikke å sette meg inn i det. Eneste jeg kan om linux er nok til å sette opp en ipcop linux (router) box Programmer som skal brukes: IE7 og WMP11 (allerede slipstreama) Adobe Reader (kjekt å ha) Winamp (web-radio hvor det er mulig) k-lite mega codec pack winrar daemontools netstumbler (for å søke etter WLAN's) Tenkte også på Nero, men dette tar for mye plass.. (har jo bare 2GB plass så, og 512MB går bort til dvalemodus) Og man har vel ikke så mye bruk for det egentlig Har fått ned størrelsen på ISO fila til 352MB, da er disse programmene ovenfor lagt til som setup filer. Har tenkt til å prøve å få til såkalt "HORM" (Hibernate Once, Resume Many) for om systemet da går ned av en eller anna grunn, så vil det automatisk starte fra dvale som om ingenting har skjedd. Trur jeg har kommet ganske langt på egenhånd her Men om noen har tips osv så er det bare å komme med det Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 .I tillegg er det almennkunnskap at linux kjører 100 ganger lettere enn Win, selv om det tar litt lenger tid å sette opp. er du sikkert på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå