moffeloffen Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hei! Er ganske ny i fotoverdenen, så er det slik at man vil høre litt hva andre mener slik at man kan forbedre seg og ta enda bedre bilder. Vil høre hva som er bra og hva som er dårlig, gjerne tips. Bilde er tatt i Tistedal i halden, har endret til sort/hvit via hue/sat i PS samt crop. Info om bilde teknisk: Canon Eos450d EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS 500ms iso200 f/22 stativ Endret 25. juli 2008 av crewlar98moffe Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Meget bra, det kledde absolutt svart\hvitt! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Tøft bilde, har også lyst og leke med vann og lukketid. Var kansje litt over the top, for meg ang lukketid på dette bildet. Som nevnt over ett klart s-h bilde. Eneste som ødelegger for meg er aluminiums stigen oppe til høyre i bildet. Hadde en sånn skikkelig gammel, bilde/plass følelse til jeg så den, også var den irriterende:( Klart vanskelig og gjøre noe med.. Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Takkk folkens Går ann å crope vekk den stigen. har en version uten den også men da er slusen vannet kommer ut av mindre og, så jeg valgte å ta den med. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Veldig fint. Spesielt i S/H. Likte S formen på vannet. Har du croppet ut stigen? Jeg ser bare en trapp øverst til høyre. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Fossebilder har en tendens til å bli ganske like, synes jeg. Spesielt når de aller fleste taes med lang lukkertid. Men dette skiller seg ut. Det er urbant, grått og dystert. Kanskje elementene oppe til høgre er skjemmende, men de er nødvendig for komposisjonen. Jeg liker bildet veldig godt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Ikke så halvgærent dette. Tror det tåler litt cropping også, f.eks. oppe, nede og til venstre. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Er dette den fossen/slusa helt øverst eller er det lenger ned mot gamle spinneriet? Synes bildet ble bra jeg, men du kunne kanskje fått med deg hele åpningen av slusen eller hva det renner ut av Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Bor ikke langt unna fossen selv og første jeg tenker: åssen kom du så langt ned? Klatre over gjerdet eller hva f? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Bra bilde, likte eksponeringen av vannet, men savner mer vidvinkel for også å få se vannet som renner i høyre billedkant. Ville ha hevet kontrasten. Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Takker for innspill og synsvinkler. Ja det er rett ved spinneriet. måtte klatre over ja og håpe at de ikke åpnet noen flere sluser Litt må man ofre for å ta bilder Skal teste med litt mere crop Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Ok, litt usikker men er det "de første" slusene eller hva? når man er på brua i rettning veden, er det på rema 1000 siden eller "by" siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå