Gå til innhold

er jeg underbetalt? er IT-konsulent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du tjener bra selv om du har kort utdanning. For å være i staten så tjener du sinnssykt bra!

fint :)

satser på å komme over 400k(450k i år etter overtid tror jeg) fast i år, blir nytt jobb-tilbud for meg i samme stilling, skal få presset opp lønnen min litt da :D

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du sitter jo på en del gode kort, med tanke på at du ser ut til å gjøre jobben veldig bra samt at har en del ansvar.

Og hvis jeg gjetter riktig nå, så er stedet du jobber på stort sett alltid litt i beit etter folk, iallfall er det mitt inntrykk fra stillingsannonser og fra rekrutterere som sitter med oppdrag å bemanne stedet. Vil derfor tippe at de er temmelig interessert i litt kontinuitet blant personellet de allerede har. ;)

Så muligheten for å presse opp lønn og goder er nok absolutt til stede.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
får vel kanskje ta 3 års fri for videre utdannelse etterhvert...

kjipt at staten setter utdannelse forran faktiske kunnskaper og hva man gjør.

har eksempler på saker som 2 stk har jobbet med i to timer, så kommer jeg på jobb og fikser alt på 5 min(jeg kommer ofte på jobb 1-2 timer etter de 2 andre)

Kan ikke si jeg helt så relevansen i det eksempelet. :)

"Blindhet" er da ikke en uvanlig sak innenfor IT-bransjen, dvs at ser man på et problem lenge nok så går man blind og klarer ikke å se den lille feilen som ødelegger alt. (Derav at man skal slutte med noe når man ikke får det til, å prøve igjen senere). Og om du ikke har vært i det enda, så kommer du til å få samme opplevelsen en eller annen gang.

Ingen skal strengt tatt kunne absolutt alt heller, men heller kunne klare å tilegne seg kjapt kunnskap til å kunne få fikset problemet.

my 2 cents.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg jobber med telefonsupport for en kjent data produsent. Til dagelig så sitter jeg og surfer på nett og leser forum. Jeg får ca 260k + 20k i bonus i året.

Jobben begynner fra 0900-1700. Jeg får ca 20-30+ telefonsamtaler om dagen. Jeg har ingen utdannelser, men har gått på vk1+ deler av vk2 allmenn. Jeg har ingen arbeidserfaringer innen data før jeg ble annsatt heller. Ble annsatt pga jeg bestod prøven på jobbintervjuet.

På fritiden sitter jeg hjemme og spiller mmorgp og spiser junkfood.

Jeg er fornøyd så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Den lønna der er det nok mange som vil misunne. Er utroolig mange IT stillinger idag med langt lavere lønn. Og om man selv måtte mene at man er dyktig, spiller egentlig smertelig liten rolle ;) (ikke vondt ment altså)

I mange bedrifter så er det nok sånn at de med høyere utdanning, begynner på et høyere lønnstrinn, selv om de nødvendigvis ikke kan mer enn de som har lang erfaring.

Personlig så synes jeg det er helt greitt at de som har slitt seg gjennom skolen i mange år kan få litt igjen for strevet. Det er på sett og vis noe alle vinner på, da det oppfordrer alle til å ta gode utdannelser.

Selv har jeg bachelor i data, og jobber for en offshore bedrift. tjener ca 380k i året som startlønn, noe jeg er fornøyd med. Gjennomsnittslønna til en nyutdannet ingeniør ligger på rundt 350k ifølge NITO, så jeg vil bare si at du egentlig bør være veldig fornøyd! Du ligger definitivt ikke under normalen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ikke helt relevant for tråden, men jeg begynner å sniffe på max-lønna for min utdannelse og erfaring i staten, er jo så klart kun det som teller.

er det bare å slutte når man tjener maks for sin utdannelse eller hva gjør man?

lønn er viktig for meg, gidder ikke stå rolig i noen år pga av at jeg tjener maks.

ser for meg at jeg "må" enten ta mer utdannelse eller slutte, å jobbe her og tjene det samme i ett par år gidder jeg ikke.

edit: beskrivelse av krav for stillingen min:

"Du må ha tre års utdanning fra universitet eller høyskole og minst 1 års relevant erfaring. Annen utdanning og lang relevant erfaring vil etter vurdering kunne kompensere for eventuell manglende formell utdanning."

jeg har: 2 års erfaring og IKT-driftfag

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...