aklla Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 etter det jeg har sett på av lønninger og slikt viker det som om jeg er veldig underbetalt i forhold til ansvar og arbeidsområde. i dag har jeg og 2 andre faste ansvar for ca 7 forskjellige løsninger og nettverk, det er en del hundre servere og switcher, jeg og de 2 andre faste har ansvar for oppetiden på disse. vi har også ansvar for hardware på switcher og servere, feilsøking på disse veiledninga av teknikkere som fikser evt. hw feil. har også enkelt konfigurering av switcher og servere. har også en del sjekk og fiksing av enkle software feil og lignende. kort fortalt, alt som er galt starter hos min gruppe, vi engasjerer evt andre grupper om vi trenger hjelp, men ofte er det gruppa mi som har kontroll og oversikt over hva de andre gruppene driver med når noe skjer. lønna mi ligger vel på ca 370k + overtid og noen få goder, hva mener dere om lønna? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Helt OK , men hvor mange timer i døgnet jobber du ca? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) mellom 8 og 16 timer, alt etter hvilke vakter og slikt jeg har. jobber standard 08:00-16:00, men kan gå godt ut over det hvis noe skjer/hvis jeg vil jobbe lengre. får betalt overtid, så det er greit... edit: antall servere er vel 500+ på det største systemet, til sammen er det vel kanskje 1000 servere eller noe. dette er kun kvalifisert gjetting fra min side Endret 25. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Og hva slags utdannelse er det du har? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 fagbrev som IKT Driftsoperatør... Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det spørs vel litt hvor lang arbeidserfaring du har med det du driver med også.. Ellers hørtes ikke 370K + overtid så ille ut for min del. Det er mange som tjener langt mindre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 2 års erfaring, 1 år i den stillingen... hadde noe erfaring fra den jobben før jeg startet der fast, men det var lite. regner med at det blir 450k med overtid, alt etter hva jeg gidder å jobbe. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Eg jobber stort sett med det samme som deg, i et litt mindre miljø(antatt ca 200 servere). Har samme utdanning som deg, og ca 5 års arbeidserfaring. Tjener fast 395 i året pluss standard goder som betalt bredbånd, mobil, mobilabonement, laptop, gode forsikringer, videreutdanning og sertifiseringer pluss overtid ut over vanlig fast arbeidstid. Betalt overtid naturligvis, normalt mellom 50% eller 100% alt etter når arbeidet skjer. Antar at eg i år, med overtid, havner på ca 600k. Men vi får se. Overtiden er frivillig så det er ikke sikkert eg gidder å jobbe opp mot 50-60 timer i uka hele året. Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 det hørtes uhyrlig bra ut i forhold til meg. Hva firma jobber du for og var det via byrå ? Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 25k ekstra i året er ikke "uhyrlig" mye bedre... Ingen høyskole/univ og bare 1 års erfaring og ikke fornøyd med 370.000 i året? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 25k ekstra i året er ikke "uhyrlig" mye bedre... Ingen høyskole/univ og bare 1 års erfaring og ikke fornøyd med 370.000 i året? Nå har ikke vi3t sagt hvor mye han tjener.. Han er ikke trådstarter. Jeg synes 370.000 høres bra ut jeg også. Og spesielt med tanke på at trådstarter, aklla, ikke har høyere utdanning. Men.. ingen blir vel fornøyd nå til dags når man hører at det finnes noen der ute som tjener bedre enn en selv. (Da MÅ det jo være noe galt!) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Nå har ikke vi3t sagt hvor mye han tjener.. Han er ikke trådstarter. Jeg synes 370.000 høres bra ut jeg også. Og spesielt med tanke på at trådstarter, aklla, ikke har høyere utdanning. Men.. ingen blir vel fornøyd nå til dags når man hører at det finnes noen der ute som tjener bedre enn en selv. (Da MÅ det jo være noe galt!) det som gjorde at jeg spurte er vel at andre i andre stillinger på jobb tjener gjerne 450k som startlønn. det er gjerne uten særlig relevant utdannelse, men høyere utdannelse enn meg. vi3t: det er statlig, ikke gjennom noe annet byrå... Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nå er det vel bare de som tjener masse som er de som skryter av hvor mye de tjener. Og jeg tviler på det er så veldig mange som tjener 450K som grunnlønn etter 2års erfaring, og ikke har høyere utdanning (selv om de sikkert finnes.. det er bare ikke normalt). Noen er utrolig heldig med lønningene sine.. Det betyr ikke at det er det som er standard lønn, og at det er hva man bør forvente. Du kan alltids ta det opp med arbeidsgiver om du føler at du er misfornøyd, men høyere utdanning gir som regel høyere lønn, og 370K etter 2års erfaring med bakgrunn fra IKT yrkesfaglig, så kan jeg ikke akkurat si at du tjener dårlig. Hva folk tjener har ofte med hvor høy utdannelse de har, hvor lang erfaring de har, og hvor flinke de er til å selge seg selv. Lenke til kommentar
quiki Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hørtes ut som en grei lønn det. I din jobb blir det ofte overtid og, som igjen gir en bra lønn. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Nå har ikke vi3t sagt hvor mye han tjener.. Han er ikke trådstarter. Jeg synes 370.000 høres bra ut jeg også. Og spesielt med tanke på at trådstarter, aklla, ikke har høyere utdanning. Men.. ingen blir vel fornøyd nå til dags når man hører at det finnes noen der ute som tjener bedre enn en selv. (Da MÅ det jo være noe galt!) det som gjorde at jeg spurte er vel at andre i andre stillinger på jobb tjener gjerne 450k som startlønn. det er gjerne uten særlig relevant utdannelse, men høyere utdannelse enn meg. Høyere utdanning spiller inn på lønna uansett relevanse til jobben, med mindre det er i kassa på rimi. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 får vel kanskje ta 3 års fri for videre utdannelse etterhvert... kjipt at staten setter utdannelse forran faktiske kunnskaper og hva man gjør. har eksempler på saker som 2 stk har jobbet med i to timer, så kommer jeg på jobb og fikser alt på 5 min(jeg kommer ofte på jobb 1-2 timer etter de 2 andre) men, får vel komme meg ut på det private markedet etterhvert Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er vel fortsatt lønnsforhandlinger der? Hvis det er så stor forskjell som du beskriver i siste post så hadde jeg ikke nølt med å ta det opp med sjefene. Problemet er vel kanskje ikke at du gjør en for god jobb, men at de gjør en dårlig jobb. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 fagbrev som IKT Driftsoperatør... Jeg har bachelor i Drift og vedlikehold av EDB-systemer, jeg tjener mye mindre enn deg. Du burde være meget godt fornøyd med lønna di. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Med mindre du er sjefen til de to andre, har du vel strengt tatt ikke SÅ stort ansvar? Du har kun fagbrev, og god lønn i et yrke som har brukbar lønnsprogresjon. Med tre års forsprang på de med studiegjeld i tillegg, skal du definitivt ikke klage. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Med mindre du er sjefen til de to andre, har du vel strengt tatt ikke SÅ stort ansvar? Du har kun fagbrev, og god lønn i et yrke som har brukbar lønnsprogresjon. Med tre års forsprang på de med studiegjeld i tillegg, skal du definitivt ikke klage. er ikke sjef nei. tør å påstå at ansvar for ca 1000 servere og en haug med switcher(tør ikke tippe engang) er ett relativt stort ansvar. stort sett uansett hva som ikke funker er det vårt ansvar å få det fikset. er 1 server nede i 1 time er det X antall personer som ikke får jobbet, er ikke snakk omm 1000 servere satt opp i redundans og at noen er nede ikke gjør noe.. men, godt å høre at lønnen er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå