Devil123 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 går det an? Er det dyrt og lage en basser til innendørs bruk? mulig og bygge om bil basser? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 En basser? lol Kva er det du meiner, vil du lage ein basshøgtalar frå scratch? Tviler på at det er det du meiner, men i tilfelle må du kunne eindel om elektronikk. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 En basser? lol Kva er det du meiner, vil du lage ein basshøgtalar frå scratch? Tviler på at det er det du meiner, men i tilfelle må du kunne eindel om elektronikk. Jeg har en Bilbasskasse, det jeg mener er om det går an og bygge om den til en normal basskasse, som jeg kan koble til en vanlig forsterker til innebruk, eller er det en mulighet for og koble den direkte? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Skal du lage en subwoofer, så trenger du et delefilter i tilleg til en forsterker som er egnet til å drive subwooferen. Eltek selger forsterkermoduler med delefilter som du kan bruke til aktive innesubber. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Skal du lage en subwoofer, så trenger du et delefilter i tilleg til en forsterker som er egnet til å drive subwooferen. Eltek selger forsterkermoduler med delefilter som du kan bruke til aktive innesubber. Har du link, bilde, tegninger? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 www.dynabel.no, der finner du diverse subforsterkere. Det er alt du egentlig trenger for å kunne koble en bilsub til et hjemmeanlegg. Ønsker du og bygge en sub fra scratch så er det jo litt mer å tenke på. Anbefaler deg å snuse litt rundt her: http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/ Mye inspirerende arbeid hvertfall, og mange subwoofere. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 www.dynabel.no, der finner du diverse subforsterkere. Det er alt du egentlig trenger for å kunne koble en bilsub til et hjemmeanlegg. Ønsker du og bygge en sub fra scratch så er det jo litt mer å tenke på. Anbefaler deg å snuse litt rundt her: http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/ Mye inspirerende arbeid hvertfall, og mange subwoofere. det du sier, er det at jeg trenger en bil forsterker som klarer og dra basskassa, for og så koble den videre inn til hjemmekinoen min? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Nei ikke bilforsterker, men du er inne på rett spor. Du trenger en "vanlig" subforsterker, beregnet på hjemmebruk. F.eks se her eller her. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Nei ikke bilforsterker, men du er inne på rett spor. Du trenger en "vanlig" subforsterker, beregnet på hjemmebruk. F.eks se her eller her. bare lodde de to ledningene som går ut av elemente til den forsterkeren? btw...hva er prisen? ca...men er det mulig og bruke en bilforsterker på samme viset? skal ha bil om 1,5 år;) kunne jeg bare ha flyttet over fra rommet til bilen;) Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Nei ikke bilforsterker, men du er inne på rett spor. Du trenger en "vanlig" subforsterker, beregnet på hjemmebruk. F.eks se her eller her. bare lodde de to ledningene som går ut av elemente til den forsterkeren? btw...hva er prisen? ca...men er det mulig og bruke en bilforsterker på samme viset? skal ha bil om 1,5 år;) kunne jeg bare ha flyttet over fra rommet til bilen;) Gå på nettbutikken til Eltek og velg "forsterker-moduler" i menyen til venstre, og "sub-forsterkere" under der igjen. De har litt knøvlete nettbutikk så kan ikke linke direkte til produktene.. Skal du bruke en vanlig bilforsterker må du ha en 220volt til 12volt trafo eller hva det nå heter. Men for å være helt ærlig så hadde jeg selv bare droppet hele prosjektet med bil-sub til hjemmebruk, og heller kjøpt meg en billig xtz sub som faktisk låter ganske så bra. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Nei ikke bilforsterker, men du er inne på rett spor. Du trenger en "vanlig" subforsterker, beregnet på hjemmebruk. F.eks se her eller her. bare lodde de to ledningene som går ut av elemente til den forsterkeren? btw...hva er prisen? ca...men er det mulig og bruke en bilforsterker på samme viset? skal ha bil om 1,5 år;) kunne jeg bare ha flyttet over fra rommet til bilen;) Gå på nettbutikken til Eltek og velg "forsterker-moduler" i menyen til venstre, og "sub-forsterkere" under der igjen. De har litt knøvlete nettbutikk så kan ikke linke direkte til produktene.. Skal du bruke en vanlig bilforsterker må du ha en 220volt til 12volt trafo eller hva det nå heter. Men for å være helt ærlig så hadde jeg selv bare droppet hele prosjektet med bil-sub til hjemmebruk, og heller kjøpt meg en billig xtz sub som faktisk låter ganske så bra. BILLIG?! jeg sparer heller de kronene til bil;) litt OFF TOPIC du veit vel ikke om man tjener penger når man er utplasert som bilmekaniker, begyner på andre året nå og da skal vi utplaseres 1 eller 2 ganger i uka Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Får sikkert en slant, men det er ikke noe som vi bestemmer her på forumet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Man har vel ikke rett på lønn når man er utplassert? Er ganske vanlig å få noe da, enten lønn eller noen ting. Verktøy i dette tilfellet sikkert, i så fall. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Takk for alle svar folkens!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå