Superparanoid Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Fikk meg en liten overraskelse når jeg nå oppgraderte til EOS 450 D. Jeg hadde regnet med at jeg måtte oppdatere Camera Raw plug-in i PS2, men jeg hadde ikke regnet med at den plug-in som støtter denne modellen fungerer kun i PS3! Vet at det følger med DNG Converter når man laster ned siste plug-in, og dette fungerer - men er veldig tungvint! Ingen andre løsninger? I så fall blir man jo tvunget til å oppgradere til PS3! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er bare å gå på sidene til Adobe og laste ned siste versjon av DNG konverteren. Mener på at den siste oppdateringen støtter 450D Tom Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Er det vanleg å opne råfiler på PlayStation 2? Er nok ikkje mykje vits i oppgradere til PlayStation 3 heller ... Frå spøk til alvor: Skal du bruke Photoshop må du anten konvertere filene til DNG eller oppgradere til CS3 ja, då er det ingen andre løysingar. Men det er jo mogeleg å bruke andre program til råkonverteringa, t.d. Canon Digital Photo Professional som – trur eg – ligg på CD-en som fulgte med kamera. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Wow! Dere er jammen raske til å svare! Stemmer nok at man kan behandle RAW i Digital Photo Professional, men nå har jeg vendt meg til å gjøre det i P-H-O-T-O-S-H-O-P og hadde foretrukket å fortsette med det. Synes det er helt håpløst at man blir tvunget til å punge ut for ny oppgradering for en som har en lovlig utgave av P-H-O-T-O-S-H-O-P, dette er nesten en oppfordring til å benytte piratløsninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå