Gå til innhold

Åpne RAW-filer tatt med EOS 450 D i PS2

Anbefalte innlegg

Fikk meg en liten overraskelse når jeg nå oppgraderte til EOS 450 D. Jeg hadde regnet med at jeg måtte oppdatere Camera Raw plug-in i PS2, men jeg hadde ikke regnet med at den plug-in som støtter denne modellen fungerer kun i PS3! Vet at det følger med DNG Converter når man laster ned siste plug-in, og dette fungerer - men er veldig tungvint! Ingen andre løsninger? I så fall blir man jo tvunget til å oppgradere til PS3!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanleg å opne råfiler på PlayStation 2? Er nok ikkje mykje vits i oppgradere til PlayStation 3 heller ...

Frå spøk til alvor: Skal du bruke Photoshop må du anten konvertere filene til DNG eller oppgradere til CS3 ja, då er det ingen andre løysingar. Men det er jo mogeleg å bruke andre program til råkonverteringa, t.d. Canon Digital Photo Professional som – trur eg – ligg på CD-en som fulgte med kamera.

Lenke til kommentar

Wow! Dere er jammen raske til å svare! :D

Stemmer nok at man kan behandle RAW i Digital Photo Professional, men nå har jeg vendt meg til å gjøre det i P-H-O-T-O-S-H-O-P ;) og hadde foretrukket å fortsette med det. Synes det er helt håpløst at man blir tvunget til å punge ut for ny oppgradering for en som har en lovlig utgave av P-H-O-T-O-S-H-O-P, dette er nesten en oppfordring til å benytte piratløsninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...