Gyr0 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg var å svømte i stad. Så tenkte jeg at jeg skulle svømme under vann og snu meg på ryggen for så å flyte opp til overflaten. Jeg holdt meg for nesa, snudde rundt og... bamm.. vann i øra.. Nå har jeg vondt i drøvla og i øra. Det surkler når jeg holder for nesa og trykker. Aldri hatt sånn her før, det er fælt ! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
superninja Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 ehm... er da bare å holde hodet på siden og dunke til på andre siden til det kommer ut... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Nesespray skal visst også funke har jeg hørt, kan være verdt et forsøk om ingenting annet fungerer. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det kommer sikkert ut i natt når du sover, om ikke før.. bare slapp av... Lenke til kommentar
LarsRoger Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ta fønern på full styrke og stapp den så langt du kan inn i øre;) Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ta fønern på full styrke og stapp den så langt du kan inn i øre;) Hehe ja da vil det lukte svidd ørevoks også i tillegg til at alt vannet fordamper. Har problemet løst seg nå eller, trådstarter? Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hode på skakke, og lett dunk mot hode skal hjelpe.(med handa..) Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Sliter med det samme, bortsett fra at jeg har hatt vann i øret siden søndag og jeg har ikke fått ut en dritt.. Har riktignok bada hver dag, men har ikke fylt på vann akkurat. Dette suger ganske bra ettersom jeg nå hørselen er temmelig nedsatt på høyre og litt på venstre side. Er det noen andre tips annet enn å slå seg i hodet og stappe ting inn i øret? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 De gangene jeg har hatt litt små problemer med vann i øret, har jeg forsiktig dyttet litt på innsiden av øregangene med en bommulspinne, mens jeg holder hodet på skakke. Pleier å komme ut litt da. Vet ikke om det er et reelt problem, men kan jo også være at ørevoksen "holder igjen" vannet på en eller annen måte. Dere kan jo i så fall prøve en øreskyll, med vanlig utstyr en får på apoteket om det ikke skulle hjelpe. Men vann i øret er noe som hører sommeren til. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Dette hører sommeren til, ja. Av erfaring (tror jeg) det skyldes at enkelte, inkl meg selv kan ha mye ørevoks helt innerst i øret som hindrer vannet å komme ut igjen, eller som bare fucker opp. En burde selvfølgelig vaske ørene sine hver dag i dusjen, men om en ikke har gjort det, vil det beste være å: 1: Bøye en binders og grave ut all ørevoks du finner. OBS: ALDRI bruk q-tips, for da dytter du bare møkka lenger inn! 2: Gå til apoteket og kjøpe noe øreskyllmiddel og vask møkka ut på den måten. Har hjulpet en del for meg hvertfall, men fikk senest igår masse vann i øret, som seff resulterer i nedsatt hørsel, særlig diskantområdet. Må få tatt den skyllegreie igjen etter øret mitt har slutter å "verke". Får håpe du blir bra ^^ Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du syntes det hørtes ut som en kjempegod idé å putte noe skarpt inn i øret? :s Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ja, det var derfor jeg sa det! Man skal altså bøye en binders slik at den blir buet på den ene siden, og du får et grep på andre siden. Er lov å være forsiktig, da Lenke til kommentar
Gjest Frustrert.. Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Siden Mandag har jeg vært og badet og kost meg i solen, men hele tiden har jeg fått vann i ørene. Spesielt venstre øre stapper seg full! Utrolig plagsomt, og dermed lar jeg være og badet til alt vann er ute. Vannet jeg badet i er jo reint, men allikevel er det mye leire og jord etc., på bunn, slik at det sirkulerer rundt i vannet når man tråkker i det. Jeg liker å dykke under, og svømme frem og tilbake. Rett og slett leke meg. Resultatet er tydligvis at jeg ikke får ut vannet i venstre øre. I høyre er det også litt tror jeg, men det er minimalt. Har vært litt idiot og prøvd Q-tips, men til ingen nytte. Har også fått øresus på venstre øre. Prøver alle tips jeg finner, men ingenting hjelper. Verken dunking, blåsing, skylling, eller hva det måtte være. Har ikke vært hos legen, men håper det vil forsvinne snart. Hjalp vel ikke trådstarter stort dette, men håper på flere tips til alle som sliter med "vann-i-øret" nå om dagen. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ta og bøy deg til den siden vannet er på, så slå mot bakken og beveg liksom hele hodet ned. Liksom headbang til den siden du har vannet i Ellers kan du ligge med hodet på puten på den siden vannet er i en natt.. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Hmm, ser ut som øret mitt blir bedre. Men det suser litt fortsatt... Jeg har så seriøst med voks i venstre øre ! -___- Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Dette hører sommeren til, ja. Av erfaring (tror jeg) det skyldes at enkelte, inkl meg selv kan ha mye ørevoks helt innerst i øret som hindrer vannet å komme ut igjen, eller som bare fucker opp.En burde selvfølgelig vaske ørene sine hver dag i dusjen, men om en ikke har gjort det, vil det beste være å: 1: Bøye en binders og grave ut all ørevoks du finner. OBS: ALDRI bruk q-tips, for da dytter du bare møkka lenger inn! 2: Gå til apoteket og kjøpe noe øreskyllmiddel og vask møkka ut på den måten. Har hjulpet en del for meg hvertfall, men fikk senest igår masse vann i øret, som seff resulterer i nedsatt hørsel, særlig diskantområdet. Må få tatt den skyllegreie igjen etter øret mitt har slutter å "verke". Får håpe du blir bra ^^ Dagens dårlegaste tips. Bruk ALLTID Q-tips, men det er ikkje meiningen du skal putte den i den innerste øyrekanalen, kun ytterst. Å putte ein binders inni der er svært lite lurt, skulle du være uheldig å trykke den for langt eller kome borti feil kan du gjere permanent skade. Difor skal du aldri putte Q-tips lengre inn heller. Skyllemiddel eller å gå til lege er det beste om nokon er plaga med mykje voks. Hugs at voks er noko som skal være der for å beskytte øyrene, å gå rundt med heilt reine øyrer (indre kanal) heile tida er både umogeleg og ikkje bra for øyrene. Om ein ikkje putter binders () eller Q-tips langt inn så dytter du heller ingenting inn. Det tar lang tid før det eventuelt bygger seg opp nok voks til at det blir eit problem, då kan ein heller ta seg tid til å skylle når det skjer. Det tar 2 minuttar å skylle hos legen, har gjort det sjølv to ganger, ikkje noko problem i det heile tatt. Om vatnet ikkje kjem ut ved å vende øyret mot bakken, dunke og la tyngdekrafta gjere jobben så er det nok voks som er problemet. I så fall, ikkje putt noko inn, kjøp noko til å skylle med eller gå til legen. Eg har ikkje erfaring med noko produkt der ein gjer jobben sjølv, så om det er like effektivt som å gå til lege kan eg ikkje kommentere. Endret 1. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 gjør som nevnt ovenfor, knytter høyrehånda og kaster hodet og hånd mot siden, da kjenner jeg et svusj som om noe beveger seg, og så gjentar jeg det slik at svusjet blir forsterket for hver gang til vannet renner ut. Funker evig mye bedre enn holde seg for nesa og blåse trikset. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jaja, man prøver jo alt det der først. MEN når det ikke funker... Når det bare nekter å gå vekk... Det er det som er problemet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det har du og fått svar på kva du skal gjere med. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jepp, bruke skyllemiddel eller gå til legen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå