terjeSandstrom Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei ! Jeg har en CPI Scooter (Popcorn) som plutselig bare stoppet. Den har ikke vært spesielt godt vedlikeholdt dessverre, men nå har jeg byttet det meste av slitasjedeler og sjekket omtrent alt. Den får bensin, ny tennplugg - og ny coil, og den gir gnister. Har målt kompresjonen, og ble kanskje ikke helt overbegeistret over den, men jeg kan egentlig mest om bil, så jeg vet ikke helt nivået. Det var ihvertfall kompresjon der. Jeg har sprøytet inn startgass. Uansett hva jeg gjør, ikke et eneste lite smell som takk. Fullstendig tyst. Det skrangler heller ikke noe i motoren som jeg kan høre, så jeg tror ikke det er noen løse deler inne i sylinderen heller. Er det noen som har noen som helst gode ideer? Eller er dette en jobb for verkstedet ? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har du tømt forgasseren og hatt på ny bensin i den? Og sjekket at det er god bensintilførsel til forgasseren? Lenke til kommentar
terjeSandstrom Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Har du tømt forgasseren og hatt på ny bensin i den?Ja, det er gjort. Og sjekket at det er god bensintilførsel til forgasseren? Jeg har byttet vakumbryteren fra tanken, samt sjekket at når jeg suger i vakumslangen, så kommer det bensin fra tanken. Syns kanksje at suget fra motoren derimot er noe svakt, har også sjekket at hullet for vakumet i forgasseren er åpent (med en tynn nål). Lenke til kommentar
KNB Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 En enkel metode å sjekke om det er god nok kompresjon er å skru ut tennpluggen å sette pekefingeren over hullet så vrir du på svinghjulet (siden du ikke har kick). Og da skal du ikke klare å halde fingen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå