Gå til innhold

Antec three/nine/twelve hundred; hvilken egner seg best til vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Sliter litt med valgt av kabinett her. Jeg skal vannkjøle prosessor og 2 grafikkort, men klarer ikke velge kabinett! Føler også det kunne vært gøy å høre hva folk føler er det beste av disse kabinettene, de er jo ganske spennende alle sammen. Liker alle tre ganske bra, og alle har sine fordeler føler jeg. Her er noen punkter jeg tenker på. Jeg klarer ikke helt bestemme meg. Innspill er hjertelig velkommen!

Skal sies at alle kabinettene virker gode, god luftemuligheter og godt bygde kabinetter, men er vanskelig å velge..

Three hundred:

+(pluss)

Pris

Topp uten stæsj (kan kutte og kanskje få inn en 120x3 radiator hvis man dreper vifta og setter dvd-rom noen plasser ned?)

-(minus)

alle 3,5-plassene gjør det vanskelig å få inn noen radiator forann uten å ødelegge styrken i kabinettet(kutte alt i stykker)

Hvis ma putter inn vindu (litt gøy med vannkjøling) stiger jo prisen opp mot 900

litt i trangeste laget

(nøytral)

vet ikke hvordan det er med plass på baksiden av hovedkortet

Nine hundred:

+(pluss)

Vindu(hvis man liker det)

HDD-bur

har sett man kan kutte hull og kable bak HK-plata

-(minus)

Masse vifter med blå lys(skulle gjerne hatt litt muligheter til å slå de av)

En del stæsj på toppen av kabinettet gjør det vanskelig å modde toppen

Twelve Hundred:

+(pluss)

farga svart på innsiden

Kutta hull til kabling på baksiden

God plass

-(minus)

dyreste laget

Skal vist være ganske tung

fortsatt masse greier i toppen som gjør det vanskelig med hack 'n slash i topp

Klarer ikke velge! nå skal det sies at jeg ikke vet hvordan det hadde gått å plassere radiatorer i front av 900 & 1200. Noen som vet noe?

Kom gjerne med innspill! Både til +/- eller hvilket jeg skal velge :)

Halvor

Endret av Poks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, tror du jeg får kutta hull til en 120x3 swiftech-radiator i toppen hvis jeg flytter kontaktene fra toppen? Ser ut som en del plastikk-stæsj på toppen der. Kan man demontere den delen? Finner ikke noen om det på nett, så tenkte kanskje du vet det hvis du eier det selv? :)

Lenke til kommentar

Går fint ann å et ekstra hull for vifte. Kabinettet er jo omdekket av metall grill på toppen. Du må huske på at hvis du skal skjære et eksra hull så må du flytte kontaktene som befinner seg foran i toppen. Jeg kan poste et litt mer detaljert bilde av hvordan det ser ut hved kontaktene i morgen eller på fredag :) Må bare si at kabinettet er genialt!

Lenke til kommentar

Tror nok det skal gå fint ja :) ekke no verdensmester, men kan da littegrann og mener å tro at jeg har litt sunn fornuft. Hvis ikke har jeg en finfin onkel, som jeg skal låne litt verktøy av likevel. Er det mulig å kappe litt i hovedkortplata å dra litt ledninger på baksiden tror du?

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt Antec Twelve Hundred, ganske god plass bare du bruker den. Tar du f.eks ut noen av HDD brønnene får du lett plass til et skult vannkjølings system. Til GPU, CPU og Ram om nødvendig!

Endret av BourBon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...